Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Valentí Junyent rep la medalla institucional de la UVic-UCC
La universitat reconeix la seva contribució a la federació de les institucions universitàries de Vic i Manresa durant la seva etapa d’alcalde i president del Patronat de la Fundació Universitària del Bages.
Valentí Junyent rep la medalla institucional de la UVic-UCC.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
16/10/2020 18:51
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
L’alcalde de Manresa entre el 2011 i 2020 i actual primer tinent d’alcalde, Valentí Junyent Torras, ha rebut la medalla institucional de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) durant l’acte d’inauguració del curs 2020-2021, que s’ha celebrat seguint totes les mesures anti-Covid a l’Aula Magna del campus vigatà, en una cerimònia que també s’ha pogut seguir en directe per Internet i que ha estat presidida pel rector de la UVic-UCC, Josep-Eladi Baños Díez. Ha comptat també amb la presència de l’alcaldessa de Vic, Anna Erra Solà, i de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia.

Amb la medalla, la universitat reconeix la contribució de Junyent —durant la seva etapa d’alcalde i president del Patronat de la Fundació Universitària del Bages— a la federació de les institucions universitàries de Vic i Manresa per fer possible la UVic-UCC amb campus a les dues ciutats, així com a la tasca que ha exercit per fer créixer el campus Manresa, fent possibles acords per a l’ampliació de les seves instal·lacions als edificis FUB2 i FUB3.

En el seu parlament, Valentí Junyent ha agraït el reconeixement i l’ha volgut fer extensiu a les persones que els darrers anys han treballat intensament per fer realitat la UVic-UCC, com els directors generals de la Fundació Universitària del Bages i de la Fundació Universitària Balmes, i el rector Jordi Montaña, entre altres. L’exalcalde de Manresa ha recordat la signatura de l’acord federatiu entre Vic i Manresa, el 2014, com el moment culminant del projecte universitari, així com la consecució de la facultat de Medicina, el maig de 2017.

Junyent ha tingut un record per a totes les persones que han donat suport a la federació, fins i tot a les que hi van mostrar reticències, “que ens han ajudat a ser més rigorosos i exigents”. També ha afirmat que “durant aquests 9 anys, tant en la meva trajectòria política com professional, he parlat sempre de compartir i no de competir”. En aquesta línia, ha assegurat que la col·laboració entre Vic i Manresa està donant fruits molt positius, i tindrà més recorregut, ja que “és un projecte encara jove però preparat per afrontar nous reptes”.

Durant l’acte, també s’ha distingit, entre altres persones, Imma Ubiergo Perramon, que ha rebut la insígnia de la UVic-UCC, un reconeixement a la tasca desenvolupada dins la institució que reben les persones que el curs passat van culminar el seu pas per la universitat i es van jubilar. Ubiergo era Adjunta a la Direcció General de la FUB.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VALENTÍ JUNYENT   UVIC-UCC   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
FUTBOL
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
ACTUALITAT
La Cambra de Manresa celebra 120 anys reivindicant talent, indústria i futur

MANRESA
'MicroObert' al Mercat Puigmercadal
ACTUALITAT
Sarsa Manresa, Sarauto i Ausa cedeixen material de l’Institut Lacetània
ACTUALITAT
Èxit de participació a la 9a edició del Fòrum Universitat Empresa de la UPC Manresa 2026
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Apps imprescindibles per organitzar un viatge perfecte
El primer equip del CE Manresa amb la copa
20 anys des que els Chupa Chups van deixar de ser catalans
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
Les Nits de la Duquessa presenta la seva edició 2026 amb dos concerts únics
'Ofici i activisme': Miriam Ponsa porta a la Sala Gran del Casino 25 anys de trajectòria


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]