Diumenge 09 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Inauguració de l'espai polivalent rehabilitat de l'església de Sant Vicenç de les Torres de Fals
Dissabte passat vam inaugurar les obres de restauració de l’Església de Sant Vicenç, a les Torres de Fals.
Inauguració de l'espai polivalent rehabilitat de l'església de Sant Vicenç de les Torres de Fals.

BAGES / Redaccio/ Sergi Vazquez  
22/10/2020 08:37
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L’acte va estar presidit per l’alcalde de Fonollosa, Eloi Hernàndez, i també hi va intervenir l’arquitecte Xavier Guitart, director de l’obra. El nou espai polivalent es va estrenar amb un concert de música, a càrrec del quartet de trompes “Casablanca 4Horn”.

Un centenar de veïnes i veïns van poder participar en les dues sessions que es van celebrar (adaptades a l’aforament limitat i les restriccions pel COVID-19), que també van comptar amb l’assistència del conseller de Turisme del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas, les regidores i regidors de l’ajuntament, i representants de l’ACR de Fals, la parròquia de Fals i l’ACR de Fonollosa, entre d’altres.

Les obres de restauració de la nau central, capella gòtica i capella fonda es van iniciar al setembre de 2019 i han anat a càrrec de l’empresa Mulé Calaf, amb un pressupost de més de 200.000 €, sufragats en gran part per una subvenció de la Diputació de Barcelona.

L’alcalde de Fonollosa, en el seu parlament, va indicar que aquesta actuació representa un abans i un després en la història contemporània del conjunt monumental, fruit de l’esforç de moltes persones que ja des dels anys 90 hi han treballat. “L’any 2015, quan vam assumir la responsabilitat d’encapçalar l’ajuntament, el nostre equip ja ens vam marcar les Torres de Fals com una prioritat en quant a la recuperació del patrimoni i el foment del turisme als nostres pobles”. Per això es va declarar Bé Cultural d’Interès Local el 2017, es va signar un nou conveni amb el Bisbat de Vic que en garanteix la cessió i gestió per part de l’ajuntament fins el 2048, es van realitzar les obres de restauració del cor el 2018 i ara s’ha efectuat la present fase que permet donar un ús obert i públic a l’espai. “Això és realitat gràcies a l’esforç i els granets de sorra que totes i tots hi hem aportat: és quan treballem conjuntament que podem aconseguir grans objectius com aquest”, reblava l’alcalde.

Va continuar indicant que “tenim al nostre davant un equipament municipal polivalent de primer nivell, equiparable a qualsevol dels espais de primer ordre de la nostra comarca i, per què no, del país.” Aquest és un espai per a totes i tots, per les entitats, per l’ajuntament, per les veïnes i veïns i ara cal utilitzar-lo i omplir-lo de contingut. Va definir com a una gran satisfacció poder veure dignificada aquesta església reconvertida en un espai polivalent, on hi són compatibles les accions culturals, socials, de culte, teatre i música, entre d’altres. I finalitzava: “segurament avui és un dia especialment emocionant per aquelles veïnes i veïns de Fals, que des de ben petits heu conviscut i heu estimat aquest espai, però us ben asseguro que és un orgull pel municipi de Fonollosa i tota la seva gent”.

Des de l’ajuntament volem agrair molt especialment a la Diputació de Barcelona la col·laboració i bona entesa que han donat bons fruits i quan han permès invertir el els darrers 4 anys gairebé 400.000€ en aquest equipament.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TORRES DE FALS   BAGES 
També et pot interessar:
ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet renova 570 punts de llum amb tecnologia LED
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
BAGES
Castellbell i el Vilar adquireix un nou vehicle per a la Guàrdia Municipal

ST. VICENÇ
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
ST. FRUITÓS
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
ST. VICENÇ
Joan Anton Català, serà el ponent de la Nit de l’Impuls Empresarial de Sant Vicenç de Castellet
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]