Dissabte 20 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Activats grups de suport emocional i d'acompanyament al dol davant la segona onada
Barcelona activa aquesta setmana tres grups d'acompanyament al dol a Ciutat Vella, l'Eixample i Nou Barris i cinc grups de suport emocional a Sant Martí, Sant Andreu, Ciutat Vella i dos a Nou Barris per afrontar els possibles efectes de la segona onada de la Covid-19 en la salut mental.
Activats grups de suport emocional i d'acompanyament al dol davant la segona onada.

SOCIETAT / Social.cat / AMIC  
08/11/2020 15:48
La Guàrdia Urbana de Manresa celebra els 160 anys i recupera l'uniforme de gala històric
Arrenca el Mundialet Intercultural de futbol de Manresa en directe a Esport Central
L'ICS rep els nous residents de Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària
El Kids&Us Manresa suma amenaça exterior amb Łukasz Kolenda
Les mesures formen part del pla de xoc en salut mental dotat amb 1,5 milions d'euros. La regidora de Salut, Envelliment i Cures, Gemma Tarafa, ha explicat que el reforç del servei arriba durant una segona onada que considera “molt diferent” de la primera perquè “al sentiment de por s'hi suma l'angoixa, l'enuig, el malestar i la ràbia”.

Els grups de suport emocional estaran a les cinc Xarxes de resposta socioeconòmica situades als districtes de Nou Barris, Sant Martí, Sant Andreu i Ciutat Vella. Les trobades tindran un format presencial i obert, de la mà d’una psicòloga que realitzarà entrevistes prèvies amb les persones candidates a participar-hi. Així, a partir del 13 de novembre començarà a funcionar el primer grup, amb la intenció que aquestes trobades es vagin estenent progressivament a altres indrets de la ciutat segons les necessitats que es vagin detectant.

Pel que fa als grups d’acompanyament del dol, la iniciativa comença el dimecres 4 de novembre amb tres grups de suport independents. La intenció és que cada grup celebri quatre sessions de dues hores cadascuna, per tal de tractar i compartir l’experiència del dol i la pèrdua d’una persona estimada. Aquests grups s’articularan a partir de les biblioteques Francesca Bonnemaison, Nou Barris i Sant Antoni, però igualment mentre durin les restriccions sanitàries actuals les sessions es faran en espais a l’aire lliure, i amb inscripció prèvia.

D’altra banda, el consistori també té previst estendre el servei Konsulta'm de suport psicològic als joves i adolescents d'entre 12 i 22 anys als deu districtes de la ciutat abans que acabi l’any, amb dos nous punts d’atenció a Gràcia i l’Eixample. El servei detecta i atén de forma preventiva el patiment psicològic i els problemes de salut mental. Durant els primers sis mesos d’aquest any, el Konsulta’m ha atès 155 joves i 407 consultes, el 55% de les quals han estat presencials, sobretot per respondre dubtes sobre malestar psicològic i dificultats relacionals.

Tarafa ha indicat que el pla de xoc en salut mental engegat per l’Ajuntament de Barcelona el mes de maig passat parteix del fet que, “a banda d’una crisi sanitària i socioeconòmica, la Covid-19 també està generant una crisi emocional i de salut mental”. Ha recordat que una enquesta recent de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) observa que el 60% de la població pateix “fatiga pandèmica” després de mesos de viure amb incertesa i restriccions.

En el marc del pla de xoc en salut mental impulsat per l’Ajuntament de Barcelona s’han engegat i acompanyat també altres iniciatives concretes, com per exemple diversos telèfons d’acompanyament psicològic adreçats a col·lectius que estan patint de manera especial els efectes de la pandèmia. Hi ha serveis per autònoms, treballadores de la llar, professionals de l'àmbit social i sanitari, el Telèfon de l’Esperança i un número d’atenció per a la prevenció del suïcidi.

L'agost passat també es va posar en marxa la web de Cabàs Emocional que promou aprenentatges, recursos i activitats de suport a la salut mental i el benestar emocional, així com informació per reconèixer les pròpies emocions i consells per a gestionar-les. Des de la seva posada en marxa ha rebut unes 14.800 visites.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DOL   COVID-19 
També et pot interessar:
MANRESA
El Servei d'Acompanyament en el Dol de la Catalunya Central celebra el 25è aniversari
MANRESA
Dia Internacional del Dol Perinatal i Gestacional
ACTUALITAT
El 6,5 % de la població ha mostrat el seu rebuig a vacunar-se contra la COVID-19

SANITAT
Althaia torna a restringir l’horari d’acompanyament de pacients hospitalitzats per l’increment de Covid
SANITAT
Salut envia més de 80.000 SMS a la Catalunya Central a usuaris que encara no s'han vacunat
CATALUNYA CENTRAL
Salut obre la vacunació contra la grip i la COVID-19 a 110.000 persones d'entre 60 i 79 anys
"Newstalgia", la moda de la Generació Z que altera (i inquieta) els hostalers
Aprendre a comprar per Internet de manera segura
La tercera edició de la Nit de les Esglésies de Catalonia Sacra arriba a quinze espais el 26 de juny
"Tenim molts espais naturals, que fan que puguem ser més vulnerables del normal"
La Guàrdia Urbana de Manresa celebra els 160 anys i recupera l'uniforme de gala històric
L'ICS rep els nous residents de Medicina i Infermeria Familiar i Comunitària
El Kids&Us Manresa suma amenaça exterior amb Łukasz Kolenda
Tall de trànsit a la plaça Major amb motiu d'una trobada de colles castelleres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]