Dissabte 19 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Ajuntament de Solsona s’il·lumina de color blau el Dia universal de la infància
El Consell d’Infants d’aquest curs està pendent de constituir-se per les limitacions derivades de la pandèmia.
L’Ajuntament solsoní s’il·lumina de color blau el Dia universal de la infància.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
19/11/2020 09:56
Derrota per la mínima en l'últim partit de la pretemporada
Nova edició de la jornada empresarial "Manresa Futur"
Sant Fruitós ofereix una àmplia oferta de programació de formació
Presentats els actes del 125è aniversari de l'Orfeó Manresà
Aquest divendres al vespre la casa consistorial de Solsona tornarà a il·luminar-se de color blau amb motiu del Dia universal de la infància, que cada any recorda la signatura de la Convenció sobre els drets dels infants, del 1989. Enguany es farà en el marc d’una situació extraordinària que ha conculcat drets de la població infantil durant uns quants mesos.

La no discriminació, l’interès superior de l’infant –quan els adults prenen decisions han de pensar en com poden afectar els menors– i la participació són alguns dels principis fonamentals sobre els quals es basen els drets de la infància. A Solsona des del 2011 aquests drets tenen més veu a través del Consell d’Infants, un òrgan de participació de l’Ajuntament amb representants de la població de 6 a 12 anys de totes les escoles del municipi. Amb tot, aquest curs encara està pendent de constituir-se, precisament, per les limitacions derivades de la pandèmia i la regidoria d’Afers Socials està estudiant com tirar-lo endavant.

Aquest any algunes de les decisions del Consell d’Infants es recollien en la cinquena edició del Solxicsona, el cap de setmana d’activitats organitzades per als infants i les seves famílies, però la crisi sanitària va obligar a cancel·lar-lo. Sònia Pallarès, tècnica dels Serveis Socials i una de les dinamitzadores d’aquest òrgan, recorda que “la situació actual fa que molts infants hagin perdut drets i, malgrat tot, cada dia ens demostren com de bé ho fan per adaptar-se a la nova realitat”.  



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DRETS DELS INFANTS  SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
El 9è Solxicsona presenta novetats de literatura, ràdio i ciència
SOLSONÈS
Més d’una vintena d’activitats aquest curs per a la gent gran
SOLSONÈS
Gaëtan Bloom i David Stone encapçalen el cartell del quart Festival de Màgia de prop de Solsona

SOLSONÈS
Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Solsona actuen coordinadament davant d’incidents difosos
SOLSONÈS
Solsona reconeix Miquel Pérez Chimeno en el seu comiat com a hereu de les comarques lleidatanes
SOLSONÈS
El nivell 3 del Pla Alfa obliga a ajornar el castell de focs de l’inici de la Festa Major
Cartells de la Fira Mediterrània als fanals
Derrota per la mínima en l'últim partit de la pretemporada
Obre un nou allotjament temporal a Barcelona per a persones en situació de vulnerabilitat
Plans per fer sol i gaudir igualment: aprendre a gaudir de la pròpia companyia
La patronal metal·lúrgica de la Catalunya Central s’incorpora a Pimec com a nou soci
Nova edició de la jornada empresarial "Manresa Futur"
Sant Fruitós ofereix una àmplia oferta de programació de formació
Presentats els actes del 125è aniversari de l'Orfeó Manresà


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]