Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

FGC cedeix a l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet una locomotora dels anys 60
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) cedirà a l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet la titularitat de la locomotora Alstom 706, retirada del servei per la companyia i que el consistori s’ha compromès a exposar. L’anunci s’ha fet durant la visita del president d’FGC, Ricard Font, i l’alcaldessa del municipi, Adriana Delgado, a l’exposició dels 40 anys de Ferrocarrils que aquests dies acull la biblioteca municipal.
FGC cedeix a l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet una locomotora dels anys 60.

ST. VICENÇ / Redaccio/ Sergi Vazquez  
26/12/2020 19:58
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants
L’Ajuntament programa una setmana d’activitats per a la gent gran
Aquesta locomotora, construïda per Alstom el 1965, juntament amb altres 10 locomotores construïdes entre els anys 50 i 60, va entrar en servei a la línia Llobregat-Anoia el 1966 dins la sèrie 700 que, posteriorment, FGC anomenaria 251. Al principi, aquestes locomotores van ser destinades a tot tipus de serveis, tant de viatgers com de mercaderies. Amb l’arribada dels automotors dièsel i l’augment del parc mòbil d’unitats elèctriques, les tasques d’aquestes locomotores es van centrar en el transport de mercaderies i més endavant van quedar relegades a la realització de maniobres al Port de Barcelona i a Martorell i com a reserva en el cas de no disposar de les locomotores de línia.

Amb aquesta cessió, Ferrocarrils posa en valor el seu patrimoni ferroviari, cedint aquest vehicle al consistori santvicentí, que l’exposarà, destacant-ne el seu valor històric. “Més enllà de preservar el patrimoni històric ferroviari, cal cercar la manera de posar-lo en valor i apropar-lo a la ciutadania, com fem avui amb la cessió d’aquesta locomotora”. El president d’FGC, Ricard Font, ha explicat que l’estratègia de preservació del patrimoni històric és un dels punts principals de l’Agenda Estratègica 10/30 de la companyia: “Estem acabant de redactar un nou Pla de Patrimoni d’FGC que haurà de definir les actuacions per als propers anys i les estratègies per al període 2020-2030. Sempre amb la voluntat de posar a disposició de la societat aquest patrimoni, destacar el seu valor cultural i vincular-lo al territori”.

L’alcaldessa de Sant Vicenç de Castellet, Adriana Delgado, ha destacat que “el ferrocarril ha marcat la història de Sant Vicenç i és important que l’expliquem, i més encara si ho podem veure, amb patrimoni tangible, com en el cas de l’exposició d’aquesta locomotora”. Molt propers al centenari de l’estació d’FGC (1924), Delgado considera que “s’ha de conèixer el passat per invertir en el futur, i el tren ha de ser encara més un reclam turístic i de promoció econòmica per al municipi”.

Sant Vicenç de Castellet acull l’exposició dels 40 anys d’FGC

La Biblioteca de Sant Vicenç de Castellet acull, fins el dia 8 de gener, l’exposició “40 anys compromesos i preparats per al futur” de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). La mostra fa un recorregut per la història dels 40 anys de la companyia a través d’un dels trets que més l’han caracteritzada: la capacitat d’adaptació de les seves línies a la gran diversitat del territori català. L’exposició s’emmarca dins el programa d’actes commemoratius dels 40 anys de la creació d’FGC. L’horari de visita de l’exposició és el propi de la Biblioteca: de dilluns a divendres de 16h a 20h i els dissabtes de 10h a 13.30h.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FGC   LOCOMOTORA   SANT VICENÇ   BAGES 
També et pot interessar:
SÚRIA
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament programa una setmana d’activitats per a la gent gran
ST. FRUITÓS
Èxit de participació en la primera parada conjunta de signatures d’autors locals per Sant Jordi

ST. FRUITÓS
Sant Fruitós organitza un taller de debat dins el programa de formació continuada per adults
SÚRIA
Súria inicia la celebració de Sant Jordi
ST. FRUITÓS
Tasques de neteja i manteniment dels embornals i el clavegueram
Diada de Sant Jordi
UALAPOP AL CARRER celebra la 9a edició
El CAE publica per Sant Jordi “Aprendre jugant. Jocs de taula educatius”
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
La regidoria de Cultura de Solsona obre les inscripcions per als aspirants a pubilla i hereu
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]