Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona incorpora la regulació dels patinets elèctrics a l’Ordenança de circulació
La proposta aprovada pel Ple segueix la normativa de la Direcció General de Trànsit.
Solsona incorpora la regulació dels patinets elèctrics a l’Ordenança de circulació.

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
02/02/2021 09:24
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
L’Ajuntament de Solsona sotmet a informació pública la modificació de l’Ordenança general de circulació per incorporar-hi la normativa referent als vehicles de mobilitat personal (VMP), com per exemple els patinets elèctrics, aprovada inicialment per l’últim Ple. La iniciativa segueix la normativa de la Direcció General de Trànsit facilitada per la Diputació de Lleida per donar resposta a la presència creixent d’aquesta mobilitat i facilitar-ne la convivència amb vianants i altres vehicles a l’espai públic.

Es consideren VMP els ginys elèctrics d’una roda o més, com plataformes i patinets, propulsats per motors elèctrics que poden circular a una velocitat d’entre 6 i 25 km/h. Els nous articles incorporats a l’ordenança regulen les condicions de circulació d’aquests vehicles i el seu estacionament. Així, per exemple, en termes generals, s’estableix que no poden circular per les voreres i zones de vianants i en cas de fer-ho en grup, els conductors han de mantenir una distància entre ells de més de 50 metres. Pel que fa a l’estacionament, en cap cas es pot fer ús de troncs d’arbres, senyals de trànsit o mobiliari urbà. L’alcalde i responsable de Governació, David Rodríguez, avança que s’estudiarà la viabilitat d’habilitar aparcaments específics a la ciutat.

Coincidint amb l’aprovació d’aquesta regulació, els propers dies es durà a terme una campanya informativa juntament amb la Policia Local per donar-la a conèixer. Tal com explica el cap del cos, Josep Garcia, “hem d’aconseguir la col·laboració de la ciutadania per evitar conflictes i accidents i conviure amb aquest tipus de vehicles, cada vegada més presents al carrer”.

Aquest punt va tenir el suport de tots els grups municipals llevat d’ApS-CUP, que s’hi va abstenir. El regidor Òscar Garcia va argumentar que aquest replantejament de l’ordenança de circulació, datada del 2015, hauria estat una oportunitat per fer-ne una revisió més completa pensada per “desincentivar l’ús del vehicle privat”.

En aquest sentit, Garcia va referir-se al pla elaborat per la seva formació i presentat a l’equip de govern per fomentar un canvi de costums en els desplaçaments dins el nucli urbà i millorar la salut pública. El seu treball busca reduir la contaminació atmosfèrica i acústica del trànsit i, al mateix temps, augmentar l’activitat física a l’espai públic. David Rodríguez va admetre que el pla és damunt la taula i presenta aspectes per tenir en compte. “Tenim pendent una reunió per parlar-ne”, va dir.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ORDENANÇA DE CIRCULACIÓ   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
SOLSONÈS
Solsona commemora el 28J amb activitats per reivindicar la diversitat a la ruralitat
SOLSONÈS
Solsona incrementa fins a 8.000 euros l’ajut per habitatge rehabilitat

SOLSONÈS
Neix la xarxa “Aquí, pots” d’establiments i espais públics de Solsona on acudir en casos d’urgència
SOLSONÈS
Oberta una nova convocatòria d’ajuts per crear, modernitzar i consolidar negocis a Solsona
SOLSONÈS
Convocatòria per contractar una persona encarregada d’equipament cultural
Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]