Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Pla de Reconstrucció per fer front a la Covid-19 supera els 4,8 milions d'euros
El novè informe de seguiment del Pla Local per a la Reconstrucció Social i Econòmica de Manresa corresponent al mes de març constata que l’Ajuntament ha assumit fins ara el 56,26% del cost de les actuacions amb una aportació de 2,7 milions d’euros, la Generalitat, el 24,42% amb un milió d’euros i la Diputació, el 18,74%, amb més de 900.000 euros.
El Pla de Reconstrucció per fer front a la Covid-19 supera els 4,8 milions d'euros.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
20/03/2021 10:30
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El novè informe de seguiment sobre l’aplicació de les mesures incloses en el Pla local de Reconstrucció Social i Econòmica de Manresa, corresponent al mes de març, constata que l’Ajuntament ha destinat 4.844.3 40,16 euros a les mesures previstes en el Pla  per fer front als efectes de la Covid-19 a la ciutat, que desenvolupa l’acord de les “Bases per a un Pla local per a la Reconstrucció Social i Econòmica de Manresa” que el maig de 2020 van signar el govern de la ciutat i tots els grups municipals.

El nou informe que s’ha presentat avui al Ple municipal actualitza els continguts de l‘anterior, presentat el febrer passat, tant pel que fa a les actuacions impulsades com al seu cost i al grau d’aplicació en què es troben.

L’origen del finançament del Pla

L’informe de març, que presenta pocs canvis en relació a l’anterior, conclou que el cost global del Pla creix en 83.557,81  euros en relació al febrer fins arribar als 4.844.340,16 euros. Aquest increment s’ha produït bàsicament per l’increment de la partida destinada a la regularització definitiva de la liquidació de les concessions municipals de llars d’infants (75.383,56 euros), l’adaptació a l’entorn Covid del programa EMPodera-Dones amb Idees 2021 (6.564,25 euros) i la programació d’un webinar per al sector comercial sobre com passar de la botiga física a la botiga online (1.210 euros).

En conjunt, l’Ajuntament continua assumint la major part del cost de les mesures fins arribar a 2.725.213,49 euros (56,26% del total), tant per l’aportació de 2.188.004,72 euros de recursos ordinaris (45,17%) com pel descens d’ingressos de 537.208,77 euros que s’ha patit per les bonificacions fiscals i l’aturada d’alguns serveis (11,09%), tot i que en aquest últim concepte encara caldrà comptabilitzar el cost afegit d’algunes concessions el moment que es faci la liquidació –en aquest informe s’inclou la de les llars d’infants municipals- i el cost derivat d’algunes bonificacions i reduccions de les taxes municipals.

La Generalitat, amb 1.182.928,26 euros (24,42%), és la segona administració que més diners ha aportat al Pla, encara per davant de la Diputació de Barcelona, que aquest mes augmenta la seva aportació a 907.669,87 euros (18,74%). L’apartat "Altres ingressos" continua tenint un valor quasi testimonial (0,59%) en comptabilitzar 28.528,54 euros de patrocinis en activitats culturals i de lleure, bàsicament de la Festa Major, que sumen 15.546,00 euros; els 6.982,54 euros que els Fons FEDER han destinat al projecte de La Canal a través del programa URBACT, i els 6.000 euros del Pacto de Estado contra la Violencia de Género en l'àmbit de feminismes i LGTBI.

Podeu consultar la versió íntegra de l’informe de seguiment del març del Pla local de Reconstrucció Social i Econòmic de Manresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: PLA DE RECONSTRUCCIÓ   COVID-19   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions al trànsit aquest divendres a la rotonda de l'Avinguda dels Dolors amb el carrer Alcalde Joan Selves
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
Els projectes juvenils del CAE consoliden el seu paper en l'acompanyament socioeducatiu d’infants i adolescents

MANRESA
L'Ajuntament de Manresa felicita Isabel Garcia Nieto pels seus 100 anys
MANRESA
Afectacions al trànsit i al servei de bus pel reforç del paviment dels carrers Saclosa i Cardenal Lluch
MANRESA
Tall de trànsit al carrer Dibuixant Joan Vilanova, en el tram entre la Ctra. de Cardona i el carrer Prudenci Comellas
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]