Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa inicia la campanya de cribratges massius amb automostres de PCR
La campanya es fa a dos centres d’atenció primària de la ciutat: al CAP Sagrada Família i al CAP de Les Bases. Les proves s'adrecen a persones de menys de 70 anys asimptomàtiques, que no hagin passat la Covid els darrers 3 mesos i que no hagin completat la pauta de vacunació. La prova és gratuïta i oberta a tothom.
Manresa inicia la campanya de cribratges massius amb automostres de PCR.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
05/05/2021 15:29
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
El Departament de Salut de la Generalitat ha reprès aquesta setmana la campanya de cribratges massius amb automostres de PCR. La setmana passada aquesta campanya a la Catalunya Central va començar a la localitat d’Artés.  Aquest dimarts, 4 de maig, la campanya arrenca a Manresa, concretament a dos centres d’atenció primària de la ciutat: al CAP Sagrada Família i al CAP de Les Bases.

El CAP de la Sagrada Família atendrà els dimarts de 17 a 19 h i els dimecres i divendres de 10 a 12h. El CAP de Les Bases distribuirà i recollirà els estoigs d'automostra en una carpa exterior, els dimarts de 17 a 19 h, i els dimecres i divendres de 10 a 12 h.

Les proves s'adrecen a persones de menys de 70 anys asimptomàtiques, que no hagin passat la Covid els darrers 3 mesos i que no hagin completat la pauta de vacunació. Els resultats es coneixen al cap de 24 o 72 hores a través de la plataforma La Meva Salut.

Mentre s'avança en la campanya de vacunació, des del departament de Salut es considera que aquests cribratges poden ajudar a avançar-se al virus i tallar el màxim nombre de cadenes de transmissió de persones asimptomàtiques. Aquesta iniciativa cada 15 dies s’anirà validant si continua, en funció de la situació epidemiològica. La prova és gratuïta i per realitzar-la caldrà facilitar el nom i cognoms, adreça, telèfon de contacte  i, si se’n disposa, presentar la Targeta Sanitària Individual (TSI).

La durada del test és d’uns dos minuts de mitjana. Inicialment s’identifica les persones i es comproven les dades sanitàries i s’etiqueten les mostres amb uns codis de barres. Es llavors quan cada persona es fa ella mateixa el frotis nasal introduint l’escovilló als narius durant cinc segons. Un cop recollida la mostra es guarda i la recull un equip d’atenció primària. Per a més informació podeu seguir aquest vídeo tutorial.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CRIBRATGES   MANRESA   COVID-19 
També et pot interessar:
BÀSQUET
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
MANRESA
L'Espai 7 del Casino repassarà els últims 50 anys de la ciutat de Manresa amb una exposició
BÀSQUET
El Bàsquet Manresa obre un concurs per crear el nou logotip de la Fundació

LA FOTO DEL DIA
Detall d'una de les bicis de Manresa
WATERPOLO
El CN Manresa perd contra el Dos Hermanas i complica les opcions d’ascens
MANRESA
Participada Cursa de la Dona de Manresa, que ara es diu "Memorial Txell Fusté"
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]