Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa inicia la campanya de cribratges massius amb automostres de PCR
La campanya es fa a dos centres d’atenció primària de la ciutat: al CAP Sagrada Família i al CAP de Les Bases. Les proves s'adrecen a persones de menys de 70 anys asimptomàtiques, que no hagin passat la Covid els darrers 3 mesos i que no hagin completat la pauta de vacunació. La prova és gratuïta i oberta a tothom.
Manresa inicia la campanya de cribratges massius amb automostres de PCR.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
05/05/2021 15:29
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
El Departament de Salut de la Generalitat ha reprès aquesta setmana la campanya de cribratges massius amb automostres de PCR. La setmana passada aquesta campanya a la Catalunya Central va començar a la localitat d’Artés.  Aquest dimarts, 4 de maig, la campanya arrenca a Manresa, concretament a dos centres d’atenció primària de la ciutat: al CAP Sagrada Família i al CAP de Les Bases.

El CAP de la Sagrada Família atendrà els dimarts de 17 a 19 h i els dimecres i divendres de 10 a 12h. El CAP de Les Bases distribuirà i recollirà els estoigs d'automostra en una carpa exterior, els dimarts de 17 a 19 h, i els dimecres i divendres de 10 a 12 h.

Les proves s'adrecen a persones de menys de 70 anys asimptomàtiques, que no hagin passat la Covid els darrers 3 mesos i que no hagin completat la pauta de vacunació. Els resultats es coneixen al cap de 24 o 72 hores a través de la plataforma La Meva Salut.

Mentre s'avança en la campanya de vacunació, des del departament de Salut es considera que aquests cribratges poden ajudar a avançar-se al virus i tallar el màxim nombre de cadenes de transmissió de persones asimptomàtiques. Aquesta iniciativa cada 15 dies s’anirà validant si continua, en funció de la situació epidemiològica. La prova és gratuïta i per realitzar-la caldrà facilitar el nom i cognoms, adreça, telèfon de contacte  i, si se’n disposa, presentar la Targeta Sanitària Individual (TSI).

La durada del test és d’uns dos minuts de mitjana. Inicialment s’identifica les persones i es comproven les dades sanitàries i s’etiqueten les mostres amb uns codis de barres. Es llavors quan cada persona es fa ella mateixa el frotis nasal introduint l’escovilló als narius durant cinc segons. Un cop recollida la mostra es guarda i la recull un equip d’atenció primària. Per a més informació podeu seguir aquest vídeo tutorial.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CRIBRATGES   MANRESA   COVID-19 
També et pot interessar:
MANRESA
Aigües de Manresa i FORUM impulsen un projecte d'energies renovables en 108 habitatges públics
LA FOTO DEL DIA
Un vespre tot gaudint de les vistes
FUTBOL
El Covisa Manresa no ha pogut puntuar en la seva estrena a la lliga

MANRESA
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
MANRESA
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
MANRESA
Un ramat de cabres circulant al centre de Manresa
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]