Dilluns 27 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa posa en marxa un projecte per acompanyar les nenes
La iniciativa, impulsada pel Servei d’Informació i Atenció a la Dona (SIAD), s’ha presentat aquest divendres, coincidint amb el Dia Internacional d’Acció per la Salut de les Dones i el Dia Internacional de la Higiene Menstrual. L’objectiu de l’acció és promoure la coeducació i la transmissió de valors igualitaris, així com donar a conèixer eines que ajudin les escoles i les famílies a acompanyar les nenes de forma positiva en l’experiència vital que implica la primera menstruació.
L'Ajuntament de Manresa posa en marxa un projecte per acompanyar les nenes. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
31/05/2021 08:28
El Govern dissenya un dispositiu i impulsa un programa d'actuacions amb motiu de l'eclipsi solar
Destacada actuació manresana en el Campionat d'Espanya Absolut Malaga
El Kids&Us Manresa fitxa Colby Jones
Oriol Marsinyach, màxim anotador del Campionat del Mon de Rugbi Sub-20
Amb la voluntat de promoure la coeducació i la transmissió de valors igualitaris, el Servei d&r squo;Informació i Atenció a la Dona (SIAD) de l’Ajuntament de Manresa ha posat en marxa un projecte per acompanyar les nenes en la seva primera menstruació.

L’objectiu d’aquesta acció és aportar eines que ajudin a les escoles i les famílies a acompanyar les nenes en l’experiència vital que implica la primera menstruació. A banda, el projecte també pretén ser una eina de normalització a través de la qual els nens puguin entendre, conèixer i respectar els cossos de les seves companyes i els canvis fisiològics que també experimentaran ells en aquesta etapa. Un projecte innovador creat per donar resposta a les necessitats detectades amb aquest tema.

‘La bossa vermella: benvinguda menstruació!’ consta de quatre accions: formació per al professorat i personal dels centres escolars, xerrades adreçades a les famílies dels cursos implicats en el projecte, una guia d’activitats  per a l’aula i l’entrega de la ‘bossa vermella’. Totes les accions tenen en compte la diversitat d’identitats de gènere i incorporen també els nens en les dinàmiques per tal que puguin normalitzar els canvis que experimentaran les seves companyes. El projecte està adreçat a les escoles de primària de Manresa i també a les biblioteques i a aquells centres que treballin amb infants.

Formació per al professorat

Es realitzarà una formació on-line adreçada al professorat i personal del centre (personal de menjador, consergeria...) sobre com acompanyar les nenes en la seva primera menstruació. La sessió serà dilluns 28 de juny de 9 a 11 h. Les persones interessades poden inscriure’s a través d’aquest enllaç.

Xerrades adreçades a pares i mares 

Es duran a terme xerrades dirigides a les famílies dels cursos implicats en el projecte. L’objectiu de les sessions és donar a conèixer diferents eines per afrontar els canvis corporals i emocionals dels seus fills i filles i, concretament, per com preparar les nenes per a la seva primera regla.

Material per a l’aula

A cada escola que participi en el projecte se li entregarà la ‘bossa vermella’. La bossa, confeccionada amb cotó i de comerç just, conté: quatre llibres que tracten de manera clara, amena i divertida el tema de la regla i els canvis físics i emocionals que viuen els infants quan s’inicien en l’edat fèrtil, i la ‘caixeta vermella’, una mostra de diferents productes d’higiene menstrual (compreses de roba, compresa d’un sol ús, tampó, calces i copa menstrual). La caixa anirà acompanyada d’una fitxa informativa de cada producte. El projecte es complementarà amb una guia d’activitats per treballar amb l’alumnat.

‘La bossa vermella: benvinguda menstruació!’ està adreçada a l’alumnat de les escoles de Manresa (4t, 5è i 6è de Primària) i s’emmarca dins del Pla d’Igualtat de Gènere de l’Ajuntament de Manresa.

Acompanyament en els canvis corporals emocionals i en la primera regla

La regidora de Feminismes i LGTBI, Cristina Cruz Mas, ha recordat que la menstruació “ha estat considerada durant molts anys una cosa incòmoda que només es podia parlar en privat i entre dones”. Actualment, encara l’envolten “mites i tabús que poden acabar generant por, desinformació i vergonya en les nenes, així com desconeixement i frivolitat entre els nens”. La regidora ha fet èmfasi en què la menstruació forma part de la vida de les dones: “s’estén al llarg de 40 anys i es calcula que les dones, durant la seva vida, sumaran 8 anys menstruant”.

Aquesta acció vol servir per informar, parlar del tema obertament sense tabús, tot utilitzant una comunicació fluida i segura sobre els canvis que experimentaran. Cruz assegura que això “ajudarà les nenes a potenciar la seva autoestima, la seva imatge corporal positiva i el respecte envers elles mateixes”.

Commemoració del Dia Internacional d’Acció per la Salut de les Dones

A banda de la iniciativa de ‘La bossa vermella’, l’Ajuntament de Manresa, a través del SIAD, ha confeccionat un programa amb diverses activitats per commemorar el Dia Internacional d’Acció per la Salut de les Dones. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: NENES   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Treballs de canalització elèctrica a l'avinguda Pirelli i al carrer Monistrolet
MANRESA
Es clou el XXIIè Mundialet Intercultural de Futbol de Manresa amb una gran tarda de futbol
ESPORTS
Es fan públics els nominats a la 55a edició de la Nit de l'Esportista de Manresa

MANRESA
S’obre convocatòria de candidats a Pubilla i Hereu de Manresa 2026
MANRESA
El Pla Educatiu d'Entorn de Manresa busca persones voluntàries per fer de mentores
MANRESA
Noves actuacions per millorar la mobilitat a l'entorn del carrer Guimerà
El Govern dissenya un dispositiu i impulsa un programa d'actuacions amb motiu de l'eclipsi solar
Catalunya recupera el potencial productiu de la poma, mentre que la calor redueix la collita de pera
Destacada actuació manresana en el Campionat d'Espanya Absolut Malaga
S'obren les inscripcions del taller de cant coral "Cançons de tots els temps" pel curs 2026-2027
Salut finança 21 projectes d'atenció primària per impulsar la salut comunitària a tot Catalunya
El Kids&Us Manresa fitxa Colby Jones
Oriol Marsinyach, màxim anotador del Campionat del Mon de Rugbi Sub-20
Es manté activat el Pla INFOCAT per l'alt risc d'incendi


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]