Divendres 26 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’Ajuntament solsoní convoca un concurs d’idees
La proposta guanyadora rebrà 3.000 euros, dels quals 500 seran en concepte de premi i 2.500, per a la materialització del projecte.
L’Ajuntament solsoní convoca un concurs d’idees. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
04/06/2021 09:19
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
L’any que ve Solsona vol inaugurar una escultura o instal·lació artística en homenatge als donants de sang del Solsonès. Per això, l’Ajuntament ha aprovat les bases d’un concurs d’idees per seleccionar l’obra, que es vol instal·lar a l’exterior de la Sala Polivalent, l’equipament on s’organitzen els acaptes de sang i plasma des del 2013. 

Aquesta convocatòria és una iniciativa de la regidoria de Salut, de comú acord amb l’Associació de Donants de Sang del Solsonès, per plasmar de forma permanent l’agraïment de la ciutat a un acte solidari que salva vides. Solsona s’afegirà, així, al centenar de poblacions del país que tenen un monument dedicat a la donació altruista de sang i plasma.

La proposta artística, que s’ha d’inspirar en la solidaritat dels donants, pot ser una escultura, una placa commemorativa, una instal·lació visual, una intervenció a l’espai o un disseny urbà, i la tècnica i els materials són lliures. Només es demana que els materials siguin resistents a la intempèrie i al pas del temps. El termini per presentar la idea s’allargarà fins al 14 de desembre.

El jurat, format per representants polítics i tècnics municipals i de l’Associació de Donants de Sang del Solsonès i una professional d’un estudi d’arquitectura cooperativa, escollirà entre dues i tres opcions, que posteriorment s’exposaran als donants en un procés participatiu que es farà coincidir amb un acapte de sang a la Sala Polivalent. La més votada pels donants serà la guanyadora del concurs i rebrà 3.000 euros, dels quals 500 seran en concepte de premi i 2.500, per a l’execució de l’obra.

Les bases completes d’aquest concurs d’idees es poden descarregar aquí



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
SOLSONÈS
Solsona commemora el 28J amb activitats per reivindicar la diversitat a la ruralitat
SOLSONÈS
Solsona incrementa fins a 8.000 euros l’ajut per habitatge rehabilitat

SOLSONÈS
Neix la xarxa “Aquí, pots” d’establiments i espais públics de Solsona on acudir en casos d’urgència
SOLSONÈS
Oberta una nova convocatòria d’ajuts per crear, modernitzar i consolidar negocis a Solsona
SOLSONÈS
Convocatòria per contractar una persona encarregada d’equipament cultural
Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]