Dimarts 15 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L’escola Jeroni de Moragas d’AMPANS fa balanç del primer any de l’ Aula de Suport Integral
Es tracte d’un recurs temporal per donar suport educatiu a alumnes escolaritzats a l’ordinària que estan afrontant una situació de salut mental.
L’escola Jeroni de Moragas d’AMPANS fa balanç del primer any de l’ Aula de Suport Integral.

SOCIETAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
24/07/2021 13:50
La Fira del Vehicle d'Ocasió i la Fira de Setembre es mouen a l'avinguda Universitària
Manresa s'adhereix a la Setmana Europea de la Mobilitat
La Transenyera es consolida a Castellbell i el Vilar
Campanya per prevenir i controlar les distraccions al volant i semàfors
 L’escola Jeroni de Moragas ha posat en marxa aquest curs 2020-21 una Aula de Suport Integral destinada a acollir alumnes escolaritzats a l’ordinària i que per una situació de salut mental necessiten un recurs educatiu transitori de suport específic. Durant aquest curs l’escola d’AMPANS ha acollit 6 alumnes, 3 de primària i 3 de secundària. Els alumnes tenien edats compreses entre els 10 i els 15 anys.

L’Aula Integral de Suport (AIS) és un servei educatiu  que ha fer un procés d’especialització  en alumnat que presenta alteracions a nivell de la conducta. L’objectiu és proporcionar de forma temporal (amb una permanència màxima de 2 anys), una atenció de suport integral i intensiva, per ajudar l’alumne a superar la situació que viu.

Durant el curs 2020-21 l’AIS de l’escola Jeroni de Moragas ha atès a alumnes de primària i secundària, i ha distribuït l’atenció per grups en funció de les edats i nivell educatiu. EL funcionament d’aquestes unitats de suport integral són equivalents a una escolaritat compartida; és a dir, els alumnes estan matriculats al centre ordinari i comparteixen escola amb l’ AIS, dos dies de la setmana.

La intervenció a l’AIS s’estructura al voltant de tres dimensions:

-La dimensió personal: aquesta dimensió se centra en la personalització de cada alumne, per ajudar-lo a prendre les seves pròpies decisions i ajudar-lo a resoldre els conflictes i adaptar-se millor als canvis. 
-La dimensió interpersonal: que està a mig camí entre la dimensió personal i la social. És el conjunt de relacions quotidianes en què s’assagen actituds de convivència, simpatia, empatia...
-La dimensió social: que abraça un entorn més ampli: la ciutat, la comarca, el país... Proposa una reflexió sobre problemes que ens afecten col·lectivament i ens fa sensibles a les condicions i circumstàncies de les altres persones.

La metodologia d’intervenció a l’AIS promou els hàbits més que no pas la memorització de coneixements. Les activitats tenen com a punt de partida la simulació, reflexió, el joc, la lectura, el debat i el contrast d’opinions... S’utilitzen sovint  els recursos audiovisuals i digitals com a elements de cerca d’informació i eines per aprendre a aprendre.

Una de les característiques i potencialitats de les AIS és el treball transversal i coordinat que es fa amb diferents professionals i serveis educatius, de salut mental i de serveis socials. És per això que el servei de les Aules de Suport Integral, compten amb 2 docents d’atenció directe a l’aula i el suport d’ un referent de l’EAP (Departament d’Educació) i del CSMIJ  (Salut mental) de Manresa, que donen suport i planifiquen amb els docents, observacions i intervencions a l’ aula.

Així mateix l’AIS de la Jeroni de Moragas fa coordinacions periòdiques, amb les diferents escoles ordinàries amb les que es fa escolarització compartida, amb la presència també de professionals dels àmbits educatiu i de salut, però també amb els serveis socials de les localitats, on resideixen els alumnes.

Existeix també l’espai de la xarxa d’AIS de la Catalunya Central per poder parlar, debatre i treballar aspectes específics del servei. Tot això permet poder tenir una perspectiva àmplia de les característiques  i dificultats de cada un dels alumnes, garantint l’abordatge de cada cas amb intervencions que tenen en compte totes les opinions i valoracions dels professionals. Això ens ajuda a  ajustar en cada moment les estratègies i les respostes a allò que als alumnes els cal per treballar i millorar aquestes dificultats, a partir del model d’acció en les tres dimensions ja esmentades i que l’alumne pugui acabar fent un retorn a l’aula ordinària, tenint consciència i capacitat de gestió d’aquestes dificultats.

L’alumnat que ha recorregut aquest primer curs a l’AIS  podrà seguir fent-ho el proper curs, i fins a dos cursos escolars més,  si ho necessiten, i seguiran fent el mateix sistema d’escolaritat compartida, amb la continuació del pla terapèutic personalitzat iniciat.

L’equip docent i de professionals de l’AIS, valoren molt positivament el recurs i el funcionament d’aquest primer curs “creiem que és un molt bon recurs pels alumnes que necessiten un pla de suports intensius per donar-los eines per regular la seva conducta, gestionar la seva capacitat emocional i fer front a les circumstàncies de l’entorn, de manera estable i assertiva” diu Glòria Rodrigo, una de les coordinadores de l’AIS de l’escola Jeroni de Moragas d’AMPANS. El curs que ve l’AIS disposarà de 10 places i atendrà alumnes de l’etapa de secundària.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AMPANS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
L’Escola Jeroni de Moragas d’AMPANS estrena el curs ampliant dues unitats educatives
SOCIETAT
El centre d’FP Fem Possible obre una nova edició del Cicle Formatiu de Grau Bàsic de Serveis Administratius
SOCIETAT
La Fundació Santa Maria de Comabella adapta una llar compartida a Manresa

MANRESA
AMPANS inaugura La Parada, el projecte social i comunitari
ACTUALITAT
AMPANS inaugura una residència i centre de dia a Terrassa, amb 80 places
ACTUALITAT
Més de 100 artistes d’AMPANS omplen el Conservatori amb ‘El Príncep Blau’
El Kursaal canvia d'imatge amb les noves butaques
La Biblioteca de Súria reprèn les activitats dels seus clubs de lectura
Cardener Viu organitza una caminada contra la planta de biogàs
Navarcles instal·la plaques fotovoltaiques en quatre equipaments municipals
Un centenar de cabres en transhumància travessarà Manresa el pròxim diumenge 20 de setembre
La Fira del Vehicle d'Ocasió i la Fira de Setembre es mouen a l'avinguda Universitària
Manresa s'adhereix a la Setmana Europea de la Mobilitat
La Transenyera es consolida a Castellbell i el Vilar


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]