Dimarts 15 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Equip d'Atenció Primària Navàs-Balsareny promou l'alfabetització digital
Més de 300 persones s'han format per accedir a La Meva Salut, tant a l'aplicació mòbil com al web.
L'Equip d'Atenció Primària Navàs-Balsareny promou l'alfabetització digital.

CATALUNYA CENTRAL / Redaccio/ Sergi Vazquez  
17/09/2021 14:59
La Fira del Vehicle d'Ocasió i la Fira de Setembre es mouen a l'avinguda Universitària
Manresa s'adhereix a la Setmana Europea de la Mobilitat
La Transenyera es consolida a Castellbell i el Vilar
Campanya per prevenir i controlar les distraccions al volant i semàfors
L'Equip d'Atenció Primària (EAP) Navàs-Balsareny, de l'Institut Català de la Salut (ICS) a la Catalunya Central, ofereix activitats formatives d'alfabetització digital per fomentar les habilitats tecnològiques i disminuir així la bretxa digital. Els cursos es dirigeixen majoritàriament a persones més grans de 50 anys, tot i que pot accedir-hi tothom qui ho necessiti.

Fins ara, l'Equip ha format més de 300 persones en un projecte d'alfabetització digital que va començar el setembre de 2019, ara fa dos anys. Les persones que ho requereixen pacten una trobada presencial amb un professional d'Atenció a la Ciutadania de l'Equip que, durant la sessió, forma l'usuari o usuària perquè sàpiga accedir a La Meva Salut, descarregar-se l'app i entendre el funcionament de la pàgina web, entre d'altres aspectes.

La responsable d'Atenció a la Ciutadania de l'EAP, Carme Sitja, assegura que "continuarem fent aquestes activitats formatives tot el temps que sigui necessari i sempre que els usuaris ho demanin. Actualment, hem aconseguit que una part important de la població ja conegui i utilitzi La Meva Salut, però encara ens queda camí per recórrer". Sitja també destaca la importància dels professionals assistencials, que són els qui recomanen als usuaris que es donin d'alta a La Meva Salut i que facin la formació, si els cal.

Les formacions també s'han fet per al personal i l'alumnat d'estudis de grau mitjà i per a grups de persones més grans de 65 anys. A partir d'aquest curs 2021-2022 es vol treballar per dur-les a terme en comunitats d'usuaris d'origen marroquí i també als casals d'avis. Les persones que vulguin apuntar-s'hi poden enviar un correu electrònic a l'adreça: eapnavasbalsareny.cc.ics@gencat.cat.

Una tasca de formació amb reconeixement

La Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC)  va reconèixer la tasca realitzada per l'EAP Navàs-Balsareny arran de la pandèmia de la COVID-19, quan l'equip va aconseguir un augment del 130% d'altes a La Meva Salut i del 350% a l'eConsulta, a través de la formació als usuaris.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ICS   CATALUNYA CENTRAL   SALUT 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
Nova plataforma web per donar visibilitat als projectes de recerca i d'innovació de l'ICS
ACTUALITAT
El sistema sanitari català absorbeix amb eficàcia el lleuger repunt de l'activitat assistencial per l'eclipsi
ACTUALITAT
L'activitat assistencial creix un 4,5% durant l'eclipsi i la jornada posterior

SANITAT
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
SANITAT
Els usuaris puntuen amb un 7,5 l'atenció urgent hospitalària i amb un 8,5 l'atenció hospitalària
SANITAT
Catalunya reforça les estratègies comunitàries per avançar cap a l'eliminació de les hepatitis víriques
El Kursaal canvia d'imatge amb les noves butaques
La Biblioteca de Súria reprèn les activitats dels seus clubs de lectura
Cardener Viu organitza una caminada contra la planta de biogàs
Navarcles instal·la plaques fotovoltaiques en quatre equipaments municipals
Un centenar de cabres en transhumància travessarà Manresa el pròxim diumenge 20 de setembre
La Fira del Vehicle d'Ocasió i la Fira de Setembre es mouen a l'avinguda Universitària
Manresa s'adhereix a la Setmana Europea de la Mobilitat
La Transenyera es consolida a Castellbell i el Vilar


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]