Dijous 09 de octubre de 2025
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els certàmens solsonins del bolet i L’Ecològica es fusionen
El Consell Comaral i l'Ajuntament de Solsona uneixen esforços en la Solsoterra el 23 i 24 d'octubre.
Els certàmens solsonins del bolet i L’Ecològica es fusionen. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
23/09/2021 14:54
La 28a Fira Mediterrània de Manresa s’inaugura amb PA, espectacle d’Anna Ferrer sobre el llegat
Afectacions de trànsit amb motiu d'una 28a Fira Mediterrània que guanya pes d'espectacles al carrer
Distinció per a la 'Guia de determinants socials de la salut'
La 5a Fira de la Terra potencia les xerrades tècniques i els tallers de cuina
A la tardor toca celebrar fira a Solsona. A partir d’aquest any, però, el Consell Comarcal del Solsonès i l’Ajuntament han decidit unir esforços per crear la Solsoterra, la Fira de la Terra del Solsonès, que s’organitzarà el cap de setmana del 23 i 24 d’octubre. El certamen fusiona la Fira del Bolet i l’Ecològica.

Així, la Solsoterra presentarà el tradicional mercat del bolet, que es complementarà amb un programa d’activitats relacionades amb aquest producte. En el rovell de l’ou del recinte firal, el nucli antic de la capital comarcal acollirà, novament, un espai de venda de producció ecològica de la comarca, que s’acompanyarà també de xerrades i altres propostes relacionades amb la sostenibilitat, la salut i el medi ambient.

Aquesta fira neix amb la voluntat de posar en valor els productes ecològics, la sostenibilitat i els boscos. És el resultat de la col·laboració de diferents agents públics i privats del territori que, de manera conjunta, volen fomentar la idea que un consum diferent és possible. Així mateix, en el marc de la Fira de la Terra s’organitzarà la Jornada Masies Sostenibles organitzada pel Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central, que fins ara tenia un espai reservat en la Fira de Sant Isidre.

Solsbirra Fest en un nou emplaçament

Una de les cites destacades de la programació, amb una excel·lent acollida en les edicions anteriors de la Fira del Bolet, és el Solsbirra Fest, el festival de la cervesa artesana. La novetat d’enguany és l’emplaçament, que serà a la plaça del Consell Comarcal. S’hi potenciarà la cervesa ecològica i es continuarà maridant el producte amb la gastronomia i amb ambientació musical. La Fira de la Terra també esdevindrà el tret de sortida de les Jornades Gastronòmiques de Tardor organitzades pel Gremi d’Hostaleria del Solsonès. Ambdues iniciatives estan pensades per impulsar el producte local i el consum responsable.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Reconeixement a la solsonina centenària Josefina Mas Coll
SOLSONÈS
L’Oficina Local d’Habitatge de Solsona fa 20 anys amb el repte d’incorporar nous pisos
SOLSONÈS
Modifiquen l’estacionament del carrer de Sant Agustí de Solsona per guanyar espai

SOLSONÈS
Solsona convida a parar per la salut mental en una jornada participativa al carrer el divendres 10
SOLSONÈS
Lliurament de certificats als joves examinands de les proves de Cambridge a Solsona
SOLSONÈS
Solsona acull un taller de defensa personal per a noies i dones
L'Ajuntament i la propietat d'un immoble del Poble Vell impulsen la restauració de relleus esculpits
Heu pujat mai al Montcau?
Sant Fruitós de Bages acull el II Fòrum empresarial de la Catalunya Central
Afectacions de trànsit amb motiu d'una 28a Fira Mediterrània que guanya pes d'espectacles al carrer
La 28a Fira Mediterrània de Manresa s’inaugura amb PA, espectacle d’Anna Ferrer sobre el llegat
Exposició "Matriu" de l'artista Tina Araüna a MoMa Espai Cultural
La renovació del carrer Guimerà transforma la mobilitat al centre de la ciutat a partir d'aquesta tardor
Manresa commemorarà els 50 anys de les darreres detencions del franquisme a la ciutat


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]