Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Documental del Mes torna dijous a la Plana de l’Om
Es projectarà ‘El retorn, la vida després de l’Isis’ d’Alba Sotorra.
El Documental del Mes torna dijous a la Plana de l’Om.

Redacció/ Jordi Preñanosa  
05/10/2021 12:54
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
El Documental del Mes, coordinat per MEES i CineClub, torna aquest dijous 7 de setembre (19h) a l’Espai de la Plana de l’Om amb la projecció del documental ‘El retorn, la vida després de l’Isis’ d’Alba Sotorra, que relata la dura realitat d’un grup de dones atrapades pel seu passat com a membres d’estat Islàmic i ens fa fer-nos preguntes difícils. Com a novetat, a més a més d’aquesta sessió habitual, a partir d’aquest octubre, el Documental del Mes -que impulsa la productora Paral·lel 40- s’oferirà també als centres de secundària en una sessió matinal a la Plana de l’Om, vehiculada a través del Servei Educatiu del teatre Kursaal.

A ‘El retorn, la vida després de l’Isis’ Alba Sotorra narra la seva estada al camp d’al-Roj, al nord-est de Síria, on va aconseguir accés exclusiu. Allà va conèixer la Shamima Begum (Regne Unit) i Hoda Muthana (EUA), que van marxar dels seus països manipulades per la propaganda terrorista i l’odi de les xarxes socials. Van ser demonitzades pels mitjans de comunicació i ara ningú no en vol saber res. El penediment sincer mereix una segona oportunitat? Es pot justificar que els països occidentals acceptin el retorn dels fills però rebutgin que les mares puguin tornar? La directora catalana s’esforça per comprendre els matisos d’una situació complexa i delicada.

El seguiment durant dos anys de la vida de la Shamima, la Hoda, la Hafida, la Nawal i la Kimberly ens posa en un lloc incòmode, però el seu testimoni ens fa entendre la crueltat, l’abús i la misogínia que han viscut. La sensibilitat de Sotorra per observar sense prejudicis posa en evidència la necessitat urgent d’establir un diàleg honest i empàtic entre cultures, religions, gèneres i cosmovisions diferents.

Per garantir les mesures de seguretat i control, l’Espai de la Plana de l’Om tindrà les entrades numerades i les invitacions es poden adquirir anticipadament a través d’internet a www.kursaal.cat.

El Documental del Mes

EscoltaLlegeix fonèticamentUs recordem que El Documental del Mes té com a objectiu acostar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible i incrementar la presència del documental europeu a les pantalles cinematogràfiques. Amb aquesta finalitat, habitualment, el primer dijous de cada mes s’estrena una pel·lícula documental de qualitat, de temàtica i procedència diversa, a 40 ciutats de Catalunya, país Valencià, Illes Balears i resta de I'Estat Espanyol. Els Documentals es projecten en versió original subtitulada en català a Catalunya, Alacant i les Illes Balears i en versió original subtitulada en castellà a la resta de l'Estat. La selecció de documentals la realitza un comitè de selecció de Paral·lel40.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DOCUMENTAL DEL MES   KURSAAL   CULTURA 
També et pot interessar:
CIRC
El Circo Encantado porta misteri, riures i circ de gran format per a tota la família
CULTURA
El musical 'ILSE, L'ÚLTIMA CANÇÓ D'AUSCHWITZ' arriba diumenge al Kursaal
CULTURA
‘Permagel’ d’Eva Baltasar arriba aquest divendres al Kursaal

CULTURA
El Cicle d’arrel porta aquest dissabte al Kursaal el concert ballable amb el grup de folk Bauma
CULTURA
El cicle RBLS torna aquest dissabte al teatre Conservatori amb ‘Els miserables’
CULTURA
Ariadna Chmelik clourà aquest diumenge a l’Espai Plana de l’Om el cicle dedicat a les Suites de Bach
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]