Dijous 11 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Documental del Mes torna dijous a la Plana de l’Om
Es projectarà ‘El retorn, la vida després de l’Isis’ d’Alba Sotorra.
El Documental del Mes torna dijous a la Plana de l’Om.

Redacció/ Jordi Preñanosa  
05/10/2021 12:54
El Papa resa davant de la Mare de Déu de Montserrat
Les entitats sardanistes de Manresa seran les amfitriones de la 27a Revetlla Infantil sense petards
200 alumnes del Bages presenten propostes per millorar el seu entorn
El Kids&Us Manresa fitxa Pablo Tamba: un aler andalús que ve de l'NCAA
El Documental del Mes, coordinat per MEES i CineClub, torna aquest dijous 7 de setembre (19h) a l’Espai de la Plana de l’Om amb la projecció del documental ‘El retorn, la vida després de l’Isis’ d’Alba Sotorra, que relata la dura realitat d’un grup de dones atrapades pel seu passat com a membres d’estat Islàmic i ens fa fer-nos preguntes difícils. Com a novetat, a més a més d’aquesta sessió habitual, a partir d’aquest octubre, el Documental del Mes -que impulsa la productora Paral·lel 40- s’oferirà també als centres de secundària en una sessió matinal a la Plana de l’Om, vehiculada a través del Servei Educatiu del teatre Kursaal.

A ‘El retorn, la vida després de l’Isis’ Alba Sotorra narra la seva estada al camp d’al-Roj, al nord-est de Síria, on va aconseguir accés exclusiu. Allà va conèixer la Shamima Begum (Regne Unit) i Hoda Muthana (EUA), que van marxar dels seus països manipulades per la propaganda terrorista i l’odi de les xarxes socials. Van ser demonitzades pels mitjans de comunicació i ara ningú no en vol saber res. El penediment sincer mereix una segona oportunitat? Es pot justificar que els països occidentals acceptin el retorn dels fills però rebutgin que les mares puguin tornar? La directora catalana s’esforça per comprendre els matisos d’una situació complexa i delicada.

El seguiment durant dos anys de la vida de la Shamima, la Hoda, la Hafida, la Nawal i la Kimberly ens posa en un lloc incòmode, però el seu testimoni ens fa entendre la crueltat, l’abús i la misogínia que han viscut. La sensibilitat de Sotorra per observar sense prejudicis posa en evidència la necessitat urgent d’establir un diàleg honest i empàtic entre cultures, religions, gèneres i cosmovisions diferents.

Per garantir les mesures de seguretat i control, l’Espai de la Plana de l’Om tindrà les entrades numerades i les invitacions es poden adquirir anticipadament a través d’internet a www.kursaal.cat.

El Documental del Mes

EscoltaLlegeix fonèticamentUs recordem que El Documental del Mes té com a objectiu acostar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible i incrementar la presència del documental europeu a les pantalles cinematogràfiques. Amb aquesta finalitat, habitualment, el primer dijous de cada mes s’estrena una pel·lícula documental de qualitat, de temàtica i procedència diversa, a 40 ciutats de Catalunya, país Valencià, Illes Balears i resta de I'Estat Espanyol. Els Documentals es projecten en versió original subtitulada en català a Catalunya, Alacant i les Illes Balears i en versió original subtitulada en castellà a la resta de l'Estat. La selecció de documentals la realitza un comitè de selecció de Paral·lel40.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: DOCUMENTAL DEL MES   KURSAAL   CULTURA 
També et pot interessar:
CULTURA
La sala petita del Kursaal acoull dimecres i divendres dues funcions d’estrena de ‘Gens familiars’
CULTURA
La comèdia ‘Avui no ploraré’ de T de Teatre tancarà la seva gira aquest dissabte al Kursaal
CERTÀMENS
A la venda les entrades de Terra de Guapes, de Sandra Monfort, l'inaugural de la Fira Mediterrània

CULTURA
Daniel Anglès i Pilar Capellades portaran aquest divendres al Kursaal ‘El musical més petit’
ACTUALITAT
MoMa New School organitza cursos intensius d’anglès aquest estiu
CULTURA
El Teatre Kursaal celebra els deu anys de les gales de presentacions
Les cadires ja són al Passeig
El Servei d'Oncologia Radioteràpica de Manresa commemora 10 anys
La Biblioteca acull l'acte de cloenda dels Premis Atrapallibres i Protagonista Jove
Les Escoles Verdes de Súria tanquen el curs 2025-26
El Papa resa davant de la Mare de Déu de Montserrat
Les entitats sardanistes de Manresa seran les amfitriones de la 27a Revetlla Infantil sense petards
200 alumnes del Bages presenten propostes per millorar el seu entorn
El Kids&Us Manresa fitxa Pablo Tamba: un aler andalús que ve de l'NCAA


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]