Diumenge 21 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Síndic de Greuges va atendre 13 persones en la seva visita a Manresa
De les 13 atencions realitzades, 8 van ser queixes i 5 consultes, totes fetes per persones residents a Manresa i versaven sobre temes relacionats amb serveis socials, educació, multes de trànsit i mobilitat.
El Síndic de Greuges va atendre 13 persones en la seva visita a Manresa.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
07/10/2021 14:39
La diada castellera de colles de l'eix, omple la plaça Major
Manresa participa a Europa en tres projectes urbans de referència
Demanen la reobertura immediata d'un tram del camí ral del Raval del Ferran
Sant Fruitós es prepara per viure la Festa Major d’Estiu
L’equip del Síndic de Greuges de Catalunya va atendre 13 persones residents a Manresa, 5 de les quals van fer consultes i 8 van ser queixes. D’aquestes queixes, 1 anava adreçada a l’Ajuntament de Manresa. Després d’alguns trimestres que l’atenció de l’equip del  Síndic s’havia fet de forma telemàtica a causa de la situació sanitària, en aquesta ocasió l’atenció es va fer de forma mixta: presencialment al Centre Cultural el Casino, i de forma telemàtica, per telèfon o videotrucada.

Les problemàtiques plantejades van ser, entre d’altres, temes relacionats amb serveis socials, educació, multes de trànsit, mobilitat, etc. Per concertar entrevista calia haver enviat prèviament un missatge al correu electrònic sindic@sindic.cat o bé haver trucat al telèfon gratuït 900 124 124.

El nombre de persones ateses en aquest tipus de consulta continua disminuint, ja que en la darrera ocasió, que va ser el 21 de juny passat, l'equip itinerant del Síndic de Greuges va atendre un total de 15 trucades, 4 eren consultes i 11 queixes i d'aquestes darreres 3 anaven adreçades a l'Ajuntament de Manresa.

El Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'Administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el funcionament. També supervisa les empreses privades que presten serveis d'interès públic, com ara la llum, la telefonia, l'aigua, el gas, el servei postal, etc.

L’Ajuntament de Manresa i el Síndic de Greuges van signar el 18 d’octubre de 2017 un conveni per reforçar els serveis que ofereix aquesta institució a la ciutadania de Manresa. Segons aquest conveni, l’equip del Síndic es comprometia a fer un mínim de quatre visites anuals a la ciutat i dur a terme un informe anual sobre les seves actuacions a la ciutat. En el conveni també es preveia aquesta visita al Ple Municipal, i el Síndic també es comprometia a donar la màxima celeritat a la tramitació de les queixes.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SINDIC DE GREUGES   MANRESA  
També et pot interessar:
CULTURA
La diada castellera de colles de l'eix, omple la plaça Major
MANRESA
La Guàrdia Urbana de Manresa celebra els 160 anys i recupera l'uniforme de gala històric
LA FOTO DEL DIA
Aprofitant les tardes de calor

FUTBOL
Arrenca el Mundialet Intercultural de futbol de Manresa en directe a Esport Central
ACTUALITAT
La Cambra ajuda deu empreses catalanes a obrir mercat a Japó i Corea del Sud
MANRESA
Els alumnes de l'Escola Sant Ignasi i Manresa Turisme presenten una ruta turística matemàtica
L'estiu una estació on la calor és la protagonista
La diada castellera de colles de l'eix, omple la plaça Major
El turisme gastronòmic: com descobrir territoris a través del sabor
El cicloturisme: una manera sostenible de descobrir nous paisatges
Els municipis prenen el protagonisme en l’expansió del català arreu del territori
Salvador Arqué revalida la presidència de la Demarcació de la Catalunya Central d'Enginyers
Afectacions de trànsit a carrers del Centre Històric amb motiu del rodatge d'una sèrie
Manresa participa a Europa en tres projectes urbans de referència


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]