Dijous 24 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Tràmits perquè el Celler Cooperatiu sigui de titularitat municipal
El Ple ordinari de novembre de l'Ajuntament de Santpedor, celebrat a la Capella de Sant Andreu, va aprovar la modificació de crèdit que permetrà comprar el Celler Cooperatiu de Santpedor, actualment propietat del Sindicat Agrícola. El dictamen es va aprovar amb 12 vots a favor (ERC, JxS, CUP, PM) i l'abstenció de SECP.
Tràmits perquè el Celler Cooperatiu sigui de titularitat municipal. Foto: AJSP

SANTPEDOR / Redaccio/ Sergi Vazquez  
11/11/2021 13:38
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe
El Celler Cooperatiu de Santpedor, declarat Bé Cultural d'Interès Local, està situat a la plaça del Sindicat i es va construir l'any 1922 gràcies a l'esforç dels socis del Sindicat Agrícola de Santpedor, que hi van contribuir tant amb el capital de les seves accions com amb la mà d'obra. El celler es va estrenar per la verema de 1923 i va ser el primer celler cooperatiu del Bages a posar-se en marxa, seguit pel de Salelles (1927) i el d'Artés (1935).

L'edifici del Celler Cooperatiu de Santpedor és una nau rectangular coberta amb encavallada de fusta i planxes de fibrociment a dues vessants. La nau central es manté intacta des de la dècada de 1980, quan el celler va cessar l'activitat, mentre que les naus laterals continuen funcionant, una acull les oficines del Sindicat i a l'altra s'hi concentren els locals d'algunes entitats del poble.

Els usos d'aquest espai es definiran en un futur projecte que tindrà en compte el patrimoni històric del poble i el món del vi com a eix vertebrador.

Altres temes del Ple de novembre

Santpedor aprova la convocatòria i les condicions d'accés als ajuts per al manteniment de l'habitatge a persones de Santpedor, per contribuir a minimitzar l'impacte econòmic i social de la Covid-19 i atendre diferents situacions de vulnerabilitat econòmica. El Ple de l'Ajuntament ha aprovat per unanimitat destinar un total de 20.000€ a aquests ajuts, que tenen per objectiu per donar suport a famílies en matèria de subministraments bàsics, pagament de lloguer o quotes hipotecàries, ajuts per deute de rendes de lloguer o per atendre situacions de risc de pèrdua de l'habitatge habitual i permanent.

El Ple de l'Ajuntament va declarar ahir per unanimitat obra d'especial interès o utilitat municipal les obres d'arranjament, millora i embelliment de façanes i cobertes d'una finca del carrer del Vall. Santpedor va donar compte al Ple de l'informe d'avaluació del compliment dels objectius de la Llei orgánica 2/2012 en el  3r trimestre de 2021, en el qual s'informa que l'Ajuntament de Santpedor compleix amb l'objectiu d'estabilitat pressupostària.

Una moció sobre la plusvàlua i una sobre la nova llei de barris

El Ple ordinari de novembre de l'Ajuntament de Santpedor va debatre ahir dues mocions. La primera, presentada per Santpedor En Comú Podem (SECP) i aprovada per unanimitat, instava al departamento de drets socials de la Generalitat a impulsar polítiques de rehabilitació integral de barris, viles i àrees urbanes, encarant una nova etapa de la Llei de barris.

La segona moció debatuda al Ple de novembre, presentada pel grup municipal d'ERC, anava en relació a la sentència que anul·la el mètode de determinació de la base imposable de la plusvàlua municipal. La moció, que es va aprovar per 10 vots a favor (ERC, JxS i CUP) i 3 abstencions (PM i SECP), exigeix al govern espanyol que assumeixi la responsabilitat de la pèrdua d'ingressos que puguin tenir les hisendes locals com a conseqüència de la inactivitat legislativa en la regulació de l'impost i insta la creació d'un fons extraordinari per a indemnitzar els ajuntaments.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CELLER   SANTPEDOR  
També et pot interessar:
SANTPEDOR
La Fira de Sant Miquel arriba un any més a Santpedor fins al 27 de setembre
SANTPEDOR
La visita guiada de setembre serà a la Font de les Escales
SANTPEDOR
Inscripcions obertes per als paradistes que vulguin formar part de la Fira de Sant Miquel

SANTPEDOR
Santpedor proposa un curs de monitoratge en l’àmbit poliesportiu per aquest setembre
MANRESA
Tall de trànsit en un tram de la carretera de Santpedor, entre el carrer Valentí Almirall i la plaça de la Creu
ACTUALITAT
Una vintena de veïns participen en la primera Taula Veïnal de la Carretera de Santpedor
Tot veremant
L'Escola Paidos celebra el 55è aniversari amb una jornada per reconnectar la comunitat educativa
L'Any Magí Fàbrega acaba amb una xerrada
Castellbell i el Vilar gairebé quadruplica l’índex de reciclatge
Jordi Basté obre la temporada del cicle Pessics de Vida de Manresa
Afectacions al trànsit amb motiu de la Fira de Setembre i del Vehicle d'Ocasió 2026
Oriol Montanyà i Jordi Torrent sobre la gestió d’organitzacions i la inestabilitat
El Bages presenta la seva oferta cicloturística al Sea Otter Europe


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]