Dijous 06 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Cortès reclama menys pantalles acústiques i trens més silenciosos
Arran de la pregunta feta per la portaveu republicana la ministra ha anunciat la suspensió temporal del projecte d'ADIF d'instal·lació d'aquestes pantalles acústiques al litoral català.
Cortès reclama menys pantalles acústiques i trens més silenciosos. Foto: ERC

POLÍTICA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
18/11/2021 15:04
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages
Viladordis es prepara per una nova Festa Major
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
La portaveu d'Esquerra Republicana al Senat, Mirella Cortès, ha reclamat aquest dimarts a la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, solucions alternatives a les pantalles acústiques per aïllar el soroll que provoca el trànsit ferroviari en determinades zones. Cortès ha recordat que diferents alcaldes i alcaldesses de municipis de la costa de Barcelona i Tarragona estan en contra d'una solució “que provoca un fort impacte visual i paisatgístic” i que, de fet, esquiva l'origen real del problema, que són els mateixos trens i la xarxa de vies.

Aquesta és també la conclusió de sengles informes de la Comissió Europea i de la Unió Internacional del Ferrocarril (UIC), que apunten que la millor manera de reduir el soroll ferroviari “és prioritzar les mesures relacionades amb la font emissora”. Per tant, reduir el soroll de rodament i el dels propis combois.

Això permet millorar l'impacte acústic en tot el recorregut del tren i en edificis de qualsevol alçada, “al contrari del que passa amb les pantalles acústiques”. A més, ha dit Cortès, reduir l'impacte acústic al propi tren milloraria el confort dels passatgers. Per la portaveu republicana, una altra mesura a aplicar seria renovacions de flotes per incorporar vagons més moderns i silenciosos.

“ADIF, però, fa tot el contrari”, ha lamentat Cortès. Sense anar més lluny, ara pretén construir 1.265 metres de pantalles d'entre 2 i 5 metres d'alçada, tant metàl·liques com de formigó i metacrilat, de manera que generaran “un efecte multiplicador de la barrera que ja suposa la via”. Mirella Cortès ha demanat a la ministra que sigui sensible a la demanda dels ajuntaments i l’ha emplaçat a què hi mantingui una reunió de treball per estudiar les alternatives que es plantegen.

En la seva resposta la ministra de Transportes, Raquel Sánchez, ha donat la raó a Cortès "és necessari prendre decisions i actuacions de protecció acústica" al voltant del tram ferroviari als municipis de les comarques del Maresme, Garraf i altres poblacions del litoral català". A més, ha anunciat la suspensió temporal del projecte d'ADIF d'instal·lació d'aquestes pantalles acústiques.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MIRELLA CORTÈS   ERC 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
ERC Sant Fruitós reclama al govern municipal que executi "d'una vegada" del nou CAP
POLÍTICA
ERC Bages agraeix la tasca dels cossos d’emergència, les ADF i la pagesia en l’incendi de Navarcles
POLÍTICA
ERC Bages reclama que els trens semidirectes entre Manresa i Barcelona es recuperin ara i no el 2040

POLÍTICA
ERC Bages reivindica els 3 anys de mandat amb el lideratge municipal republicà
POLÍTICA
Jofre Escamilla liderarà el nou projecte d’ERC al Pont de Vilomara
POLÍTICA
Inacció, desordre i més pressió fiscal a Sant Fruitós
Sant Vicenç de Castellet inicia les obres de la nova comissaria de la Policia Local
Viladordis es prepara per una nova Festa Major
Mossos d'Esquadra i Guàrdia Civil detenen tres persones i n'investiguen una altra per sabotejar una via fèrria al Bages
Augmenta la probabilitat i extensió dels avisos per intensitat de pluja aquesta tarda i vespre
Camerata Granados porta ‘Una nit a l’òpera’ al 45è Cicle de concerts d’estiu de Solsona
En marxa les tasques de manteniment de la pista del Pavelló d'Esports Municipal de Sant Fruitós
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
Mercat Gourmand a Bagà i Gósol


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]