Dissabte 13 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Aiguamoll de la Bòbila, un dels espais amb una major biodiversitat
L'Aiguamoll de la Bòbila, al centre del pla de Bages, representa un punt molt important per a la biodiversitat, tant a escala local com en un àmbit més general. Així ho posa de manifest el seguiment biològic de l'Aiguamoll corresponent a l'any 2021, elaborat pel biòleg Marc Illa i encarregat per l'Ajuntament de Santpedor, del qual avui l'Ajuntament en fa públics alguns dels resultats coincidint amb el Dia Mundial de les Zones Humides.
L'Aiguamoll de la Bòbila, un dels espais amb una major biodiversitat. Foto: AJSP

SANTPEDOR / Redaccio/ Sergi Vazquez  
03/02/2022 09:03
Viatge de presentació del nou microbús del Centre Històric
Arriba la jornada més emocionant de la temporada a Esport Central
L'Ajuntament publica a YouTube el documental 'L'efecte Kuleshov'
Alumnat del Lacetània desenvolupa un sistema de gestió d’estoc farmacèutic
L'informe conté informació del primer any complert i oficial de seguiment biològic a l'Aiguamoll de la Bòbila i recull una sèrie d'indicadors per avaluar l'evolució de la biodiversitat amb l'objectiu de tenir més dades per establir uns criteris de gestió el més adequats possible. Per tal de recollir informació dels diferents grups taxonòmics s'han realitzat diverses metodologies de cens. En el cas dels ocells, l'anellament científic, seguint els estàndards de l'Institut Català d'Ornitologia, és una de les activitats d'estudi principals i ha permès anellar un total de 1.258 ocells durant l'any 2021, arribant a un total acumulat d'11.400 ocells anellats entre els anys 2013 i 2021.

Les dades recollides han permès identificar durant el 2021 una gran diversitat d'ocells (arribant a les 207 espècies citades des de la restauració), de ratpenats (8 grups fònics detectats), a més d' una bona diversitat d'espècies d'amfibis (6 espècies) i invertebrats, entre els que destaquen 18 espècies de libèl·lules i  29 espècies de papallones diürnes. L'estudi també inclou el seguiment al detall de les espècies exòtiques i invasores, per tal d'avaluar els seus impactes a l'espai i per a poder desenvolupar plans de control en les futures accions de gestió.

Tot i que la forta sequera d'aquest any ha marcat de forma clara diversos grups d'espècies aquàtiques, tal i com revelen diversos dels indicadors avaluats, durant l'any 2021 s'ha detectat a l'Aiguamoll una gran diversitat d'espècies. En destaquen especialment tres noves espècies d'ocells mai citades abans a l'Aiguamoll: el sisó Tetrax tetrax, el becplaner Platalea leucorodia i l'àguila daurada Aquila chrysaetos.

L'estudi del seguiment biològic de l'Aiguamoll de la Bòbila demostra la singularitat i importància d'aquest espai natural ubicat a Santpedor però també la complexa tasca de recopilació d'informació. Una aposta clara de l'Ajuntament que permetrà protegir aquest espai amb accions encarades a millorar la gestió d'aquest espai per afavorir-ne la biodiversitat i fer-ne el manteniment perquè sigui un espai atractiu per a totes les persones que vulguin visitar l'Aiguamoll i gaudir-ne.

Sobre l'Aiguamoll de la Bòbila

L'Aiguamoll de la Bòbila és un espai natural d'una gran biodiversitat, que ocupa una superfície de 7,47 hectàrees i està situat a 500 metres del nucli de Santpedor. Després de més de 25 anys de la seva recuperació, s'ha convertit en un destacat espai de divulgació de les zones humides i un punt de lleure per als veïns i venes del municipi i la comarca. L'Aiguamoll té el seu origen en una activitat industrial, ja que es va generar cap a mitjan segle XX per l'activitat extractiva d'una bòbila. El 1982 la indústria va fer fallida i l'indret va tenir una forta degradació i es va convertir en un abocador incontrolat. A principi dels anys 90, es va començar a promoure la necessitat d'aturar aquella degradació i, a partir del 1994 es va convertir el paratge en un aiguamoll.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AIGUAMOLL DE LA BÒBILA   SANTPEDOR   BAGES 
També et pot interessar:
SÚRIA
L'Ajuntament publica a YouTube el documental 'L'efecte Kuleshov'
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages regula la circulació de bicicletes i patinets elèctrics al municipi
ST. FRUITÓS
Ona Amérigo i Elna Guillén guanyen el concurs de cartells de la Festa Major d’Estiu

SÚRIA
Les Escoles Verdes de Súria tanquen el curs 2025-26
SÚRIA
La Biblioteca acull l'acte de cloenda dels Premis Atrapallibres i Protagonista Jove
ST. FRUITÓS
El barri de La Rosaleda dona el tret de sortida a les festes dels barris
El nou microbús a la plaça Major
Neix la xarxa “Aquí, pots” d’establiments i espais públics de Solsona on acudir en casos d’urgència
Arriba la jornada més emocionant de la temporada a Esport Central
Viatge de presentació del nou microbús del Centre Històric
Aquest dissabte, a la venda els espectacles de la propera tardor del Teatre Kursaal de Manresa
L'Ajuntament publica a YouTube el documental 'L'efecte Kuleshov'
Alumnat del Lacetània desenvolupa un sistema de gestió d’estoc farmacèutic
Escola de salut transcultural per promoure l'apoderament de les famílies en salut maternoinfantil


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]