Dissabte 27 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

UPC Manresa engega TechLab
Aquest gener UPC Manresa ha engegat «TechLab Manresa», una iniciativa oberta a la ciutadania i el territori que ofereix un programa d’activitats al voltant de la tecnologia i un equipament avançat d’accés obert.
UPC Manresa engega TechLab.

ACTUALITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
06/02/2022 12:59
Repartiment de papers d'El retaule del flautista
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
TechLab Manresa és una iniciativa tecnològica impulsada per la Universitat Politècnica de Catalunya a Manresa que neix amb una doble finalitat; d’una banda, oferir un programa permanent d’activitats al voltant de la tecnologia i, de l’altra, proporcionar un espai dotat d’equips amb tecnologia puntera a l’abast de tothom, per tal que cap idea es quedi al tinter.

La iniciativa neix de la vocació per establir noves formes de relació entre la Universitat i la ciutadania basades en la col·laboració i el principi learn-by-doing (aprendre a mesura que es fa) amb un enfocament cap als aprenentatges cientificotecnològics. El destinatari és la població de la Catalunya Central que tingui o vulgui despertar un interès cap a la ciència i la tecnologia, independentment de l’edat o el nivell d’estudis. L’objectiu principal és fer arribar la ciència i la tecnologia a la ciutadania de manera lúdica i crear vocacions en l'àmbit de l'enginyeria entre el jovent, especialment entre noies i dones per reduir la bretxa de gènere en aquest camp.

Aquesta iniciativa també acostarà les àrees STEAM a la ciutadania, oferirà un espai de treball col·laboratiu dotat de tecnologia innovadora i complementarà la formació dels i les joves més enllà de l'escola i l’institut. A més, fomentarà les col·laboracions i aliances amb altres entitats i agents del territori, amb emprenedores i amb la ciutadania. Una de les seves missions és treballar activament en l'assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). TechLab Manresa comença oferint un programa permanent d’activitats al voltant de la tecnologia, on tothom podrà participar en activitats de formació o divulgació tecnològica grupals, en format de tallers pràctics o xerrades.

En un futur proper, es posarà en marxa l’ús individual dels equipaments, amb l’objectiu d’esdevenir un espai maker de referència obert a tota la ciutadania i a la comunitat universitària en particular. Un espai on prototipar i implementar idees amb maquinària específica i d’alta qualitat tecnològica, aprenent amb el principi learn-by-doing i el do it yourself (fes-ho tu mateix). Aquesta iniciativa està parcialment suportada per l’Ajuntament de Manresa i és un pas en la direcció de fer realitat el campus universitari de quarta generació que la UPC està construint a l’espai de la Fàbrica Nova de Manresa.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TECHLAB   UPC   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
ACTUALITAT
L’Institut Lacetània participa a la Talent Race 2026
FUTBOL
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats

ACTUALITAT
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
ACTUALITAT
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
NATACIÓ
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
Un bany nocturn per fer passar la calor
Un concurs obert a l'alumnat de les escoles decideix la portada del programa de la Festa Major
El Covisa Manresa ha fet oficial la incorporació de David Terrats
Eric Vila: alçada, tir de 3 i experiència al servei del Kids&Us Manresa
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
La família Sobrerroca dona al Museu diverses plaques de carrers retirades pel règim franquista
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
La Fundació Bàsquet Manresa fa una expedició solidària


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]