Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona prepara un Carnaval feminista
“Treu la màscara a les violències” és el lema de la campanya d’enguany.
Solsona prepara un Carnaval feminista. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
09/02/2022 13:05
Dispositiu especial de trànsit de Setmana Santa 2026
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Portes Obertes per a futurs professionals de medicina i infermeria
Solsona només accepta un Carnaval lliure d’agressions sexistes i LGTBIfòbiques. Per això, enguany es prepara una campanya que porta per lema “Treu la màscara a les violències” i que consistirà en diferents accions d’atenció, sensibilització, formació i assessorament. Entre d’altres, s’obrirà un Punt Lila fix durant el Carnaval.

Un dels puntals d’aquesta campanya, precisament, és el Punt Lila, que s’ubicarà al número 37 del carrer del Castell, el mateix local on s’ubicarà la botiga del Carnaval. Serà un espai d’informació i assessorament en l’àmbit de la prevenció de les agressions masclistes en entorns d’oci. A més, actuarà com a punt d’atenció per a les persones que hagin patit una agressió. Des d’aquest espai es donarà orientació i acompanyament a possibles víctimes i s’activaran altres serveis, en cas que sigui necessari.

El Punt Lila funcionarà del 24 al 26 de febrer, de dotze de la nit a quatre de la matinada excepte el dijous, que s’obrirà d’onze de la nit a tres. En els actes de la Sala Polivalent la Junta del Carnaval assumirà les funcions d’aquest servei, de manera que si algú pateix una agressió o n’és testimoni, podrà acudir-hi.

Sensibilització contra les violències masclistes

Prèviament a l’inici de la festa, a través de les xarxes socials del Carnaval i les institucions locals es difondran vídeos i imatges per fer visibles diferents tipus d’agressions sexistes habituals ens contextos d’oci, així com estratègies sobre com actuar en cas de patir o ser testimoni d’una agressió.

Formació per a la Junta i per a les comparses

Amb l’objectiu de teixir una xarxa de persones sensibilitzades i formades en agressions masclistes en espais d’oci, s’han programat dues sessions de formació: una d’específica per a la Junta de Carnaval, que s’ha dut a terme, i una altra adreçada a les comparses i població en general el dissabte 12 de febrer d’11.30 a 13 hores.

La campanya per a un Carnaval feminista lliure d’agressions és una iniciativa coordinada des de la regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Solsona, el Servei d’Informació i Atenció a les Dones del Consell Comarcal, la Junta del Carnaval i l’entitat de coeducació rural El Rebombori. També hi donen suport Creu Roja, a través del projecte, “Espacio Propio”, i la Diputació de Lleida, entre d’altres.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CARNAVAL FEMINISTA   SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
SOLSONÈS
L’Escola Municipal de Música dedica una setmana a les bandes sonores
SOLSONÈS
670 alumnes de Solsona rebran formació en mobilitat segura durant aquest curs

SOLSONÈS
Solsona reforça les mesures de seguretat al Mirasol i la zona esportiva
SOLSONÈS
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
SOLSONÈS
Alumnes d’escoles de música de Solsona, Súria, Vilafranca i Barcelona comparteixen partitures
L'ombra d'un arbre de la Plaça Neus Català
Termini de sol·licitud de subvencions per a entitats i persones físiques
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça
La infermera Anna Ramírez rep un dels Premis Antoni M. Badia i Margarit
Impulsen una guia per acompanyar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius
Una nova oportunitat lluny de casa per al BAXI Manresa
Mig miler de persones participen en la quarta Diada Esportiva Universitària
Manresa se suma a 'L'Hora del Planeta' i dissabte apagarà els llums ornamentals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]