Dilluns 06 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Solsona rep 400.257 euros de fons europeus
Hi ha programades prop d’una vintena d’actuacions per executar abans de final d’any.
Solsona rep 400.257 euros de fons europeus. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
23/02/2022 15:28
L'Ajuntament de Manresa prova noves tapes als contenidors de paper i cartró per evitar l'incivisme
Manresa ofereix el taller 'Un estiu per cuidar-nos' sobre benestar emocional per a dones
Artés acollirà un diàleg sobre el passat, el present i el futur del cooperativisme
Per què els semidirectes a Manresa fins el 2040?
El Ple celebrat per l’Ajuntament de Solsona  dimarts  va donar el tret de sortida a l’impuls del pla de millora de les àrees comercials i del mercat de Solsona, un projecte integral pressupostat en 602.246 euros i subvencionat pel Ministeri d’Indústria Comerç i Turisme amb 400.257 euros dels fons europeus Next Generation. Aquest matí l’han presentat en roda de premsa l’alcaldessa, Judit Gisbert; el regidor de Desenvolupament Local, Ramon Montaner; la directora de l’Agència de Desenvolupament Local, Glòria Domínguez, i el president de la Unió de Botiguers i Comerciants (UBIC) de Solsona, Francesc Ester.   

La convocatòria de fons europeus a la qual s’acull permet al consistori solsoní donar sortida a prop d’una vintena d’accions amb un alt component en digitalització, accessibilitat i sostenibilitat i que faran més agradable l’experiència de compra. Judit Gisbert subratlla que gràcies a aquests ajuts, “es podran avançar moltes accions que ja teníem previstes per als propers anys i que ara s’han pogut aglutinar per tenir-les enllestides en menys d’un any”. L’alcaldessa posa en relleu que “la clau de l’èxit d’aquest projecte és la maduresa de les idees que ja eren damunt la taula”. Igualment, Francesc Ester es refereix a les “pluges d’idees del sector treballades conjuntament amb l’Agència des de fa temps”. “I ara tenim la gran sort de poder-les executar”, remarca el representant dels botiguers. “En tenim ganes i estem preparats per aquests canvis”, sosté Ester, alhora que afirma que a alguns establiments se’ls haurà d’ajudar.  

L’impuls del pla de millora de les àrees comercials i del mercat no sedentari de Solsona, coordinat per l’Agència de Desenvolupament Local en estreta col·laboració de la UBIC, s’emmarca en el Pla de desenvolupament local 2019-2030 –en el qual van participar diversos agents socials públics i privats, primer a través de Solsona Co, i que  l’Ajuntament va aprovar l’octubre del 2019. Es concreta en 18 actuacions –algunes de les quals ja es van desplegar l’any passat– que responen a cinc eixos de treball per reactivar l’activitat comercial de la ciutat: la millora urbanística i de serveis de la trama urbana; campanyes i accions per al foment del comerç i l’hostaleria; la millora del mercat; la singularització de l’oferta al comerç amb la inclusió de producte local i posada en valor d’elements d’identitat local, entre d’altres, així com la formació dels comerciants i el suport a la UBIC.

Millora de la trama urbana: 

Adequació urbanística del paviment interior de la plaça del Camp per fer-lo accessible Construcció d’unes escales al Camp del Serra que faciliti la connexió amb la zona comercial del nucli antic Millora de les pilones d’accés al nucli antic, amb un sistema de registre de matrícules, per afavorir la preferència dels vianants Millora del sistema de megafonia dels eixos comercials Creació d’un sistema de venda Click and collect amb la instal·lació d’una taquilla intel·ligent per millorar la competitivitat dels comerços Ampliació de la xarxa de punts wifi a les zones comercials i del mercat.

Campanyes i accions puntuals per al foment del comerç i l’hostaleria:

Directori digital comercial que inclogui comerços i parades del mercat Sistema de fidelització i traçabilitat mitjançant una moneda digital local Campanyes de promoció Senyalística comercial integrada Contenidors intel·ligents per a la recollida de residus porta a porta als comerços Campanyes de reducció de residus i foment de la reutilització als comerços Foment de la continuïtat comercial amb aparadors vius als locals buits: embelliment d’aparadors Campanyes diverses.

Millora del mercat no sedentari:

Instal·lació de punts de llum al nucli antic, el passeig i la plaça del Camp
Singularització de l’oferta al comerç:
Central de compres (marketplace) de producte local per als comerciants i restauradors que centralitzi comandes i faci d’aparador dels productes de km 0

Formació dels comerciants i suport a la UBIC:

Formació del sector en digitalització, sostenibilitat, aparadorisme, fidelització de clients, finances i altres àmbits, que contribueixin a millorar la competitivitat i el manteniment de l’ocupació

Llum verda del Ple

El Ple municipal  va aprovar l’acceptació formal dels ajuts europeus i la modificació de crèdit necessària per desplegar tot el projecte amb la incorporació de 201.988 euros de romanent de tresoreria per complementar-los. Tots els grups municipals van elogiar la tasca realitzada per l’equip tècnic de l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona per aconseguir els fons concedits per l’Administració espanyola. Amb tot, van criticar l’executiu local per no haver-los facilitat la memòria abans i no haver-los convidat a participar en el seu plantejament.

Marc Barbens, de Junts per Solsona, va afirmar que aquesta “era una bona oportunitat per parlar-ne”. Igualment, va  posar l’accent en la reforma de la plaça del Camp i va demanar que no es confongui la ciutadania, en tant que el projecte subvencionat inclou l’arranjament d’una part, però no la transformació de tot l’entorn, fent al·lusió a la consulta realitzada fa unes setmanes. “S’ha barrejat tot”, va criticar.

En la mateixa línia, ApS-CUP va lamentar que, malgrat haver-hi insistit, no se’ls hagués convidat a prendre part en la redacció del Pla d’acció per al desenvolupament local de Solsona 2020-2030, del qual beu aquest projecte integral. Així mateix, la seva portaveu, Pilar Viladrich, va reiterar la demanda de “més participació real en tots els plans estratègics i en tots els processos participatius”. En aquest sentit, considera que la consulta de la plaça del Camp va estar mancada d’informació i de debat, així com d’un retorn.

Tampoc aprova el tipus de consulta el regidor socialista, Mohamed El Mamoun, que fins i tot la qualifica d’acció de “desinformació”. De totes maneres, celebra que Solsona pugui beneficiar-se dels fons Next Generation, perquè “són diners necessaris”.

Treball a contra rellotge

Al marge del debat polític, des de fa setmanes, diverses àrees municipals, des de Desenvolupament Local, però també Urbanisme i Serveis, Medi Ambient, Secretaria i Gerència, entre d’altres, treballen contra rellotge per complir el calendari en la preparació tècnica dels projectes, la tramitació de la contractació i la seva execució perquè el que avui és l’impuls d’un pla de millora el desembre d’enguany hagi cristal·litzat en una transformació real per a l’activitat comercial solsonina.   



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Les piscines municipals de Solsona desafien els nedadors a la 43a Hora de Resistència
LES PROPOSTES D'OCI
El Miracle, al Solsonès, acollirà el 7è FESSrural el 31 de juliol i l'1 d'agost
SOLSONÈS
Tornen els contacontes als barris de Solsona

SOLSONÈS
Solsona dona la nota aquest estiu amb una vintena de cites musicals
SOLSONÈS
Solsona commemora el 28J amb activitats per reivindicar la diversitat a la ruralitat
SOLSONÈS
Solsona incrementa fins a 8.000 euros l’ajut per habitatge rehabilitat
Papallona del Boix
La carrabina i pistola, protagonistes al Club Tir Precisió Manresa
Manresa ofereix el taller 'Un estiu per cuidar-nos' sobre benestar emocional per a dones
Artés acollirà un diàleg sobre el passat, el present i el futur del cooperativisme
Per què els semidirectes a Manresa fins el 2040?
La Festa Gran omplirà la plaça de Catalunya de música, activitats i tradició del 10 al 12 de juliol
Vuit medalles per l'atletisme bagenc en el català absolut
Ple extraordinari a Calaf per aprovar l'Avanç del nou POUM que en definirà el futur urbanístic


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]