Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Divuit projectes executius d’instal·lacions solars fotovoltaiques
El Consell Comarcal del Bages pretén que aquests projectes siguin una eina per tal que els ajuntaments de la comarca sol·licitin ajuts i puguin fer-se realitat.
Divuit projectes executius d’instal·lacions solars fotovoltaiques. Foto: CCB

BAGES / Redaccio/ Sergi Vazquez  
01/03/2022 13:46
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
L’Agència Comarcal de l’Energia del Consell Comarcal del Bages ha lliurat aquest mes de febrer un total de divuit projectes executius d’instal·lacions solars fotovoltaiques per a autoconsum d’equipaments municipals als ajuntaments de la comarca.  En total, s’han redactat divuit projectes per a divuit equipaments de divuit municipis diferents amb l’objectiu que serveixin perquè els consistoris sol·licitin ajuts econòmics que actualment estan oberts (per exemple el Programa d'incentius a l'autoconsum de l'ICAEN -Fons NextGenEU- i/o el Programa sectorial d’actuacions per a fer front a l’emergència climàtica de la DIBA)

Modalitat d’autoconsum

El conseller de l’Àrea de Medi Ambient del Consell Comarcal del Bages, Joan Zapata i Lluch, destaca que “una de les característiques de la majoria d'aquests projectes és que s'han projectat en la modalitat d'autoconsum compartit (o col·lectiu) per donar autoconsum a diversos equipaments municipals propers (situats a menys de 500 metres)”. Aquesta modalitat d'autoconsum es converteix en una realitat a través de l'aprovació per primera vegada a la normativa espanyola a finals del 2019 (RD 244/2019). “Això permet fer una única instal·lació fotovoltaica en una teulada municipal i que se'n beneficiïn a la seva factura altres equipaments consumidors propers”, afegeix el conseller. Els divuit projectes d’energia fotovoltaica a les teulades municipals se sumen als dotze redactats a principis de 2021 i els dos de 2019.

Una feina que no s’atura

L’Agència Comarcal de l’Energia redacta en l’actualitat nou projectes més, que té la previsió d’entregar a l’abril, i ja planeja una nova ronda de redacció de projectes a partir de la primavera. Els divuit projectes presentats aquest mes de febrer es corresponen als municipis de Santpedor (Pavelló municipal), Rajadell (Ajuntament), Aguilar de Segarra (local social), Callús (Edifici Escoles Velles), Talamanca (Casal del poble), Artés (Pavelló Municipal d’Esports), Sant Joan de Vilatorrada (Ajuntament), Sallent (Escola Torres Amat), Castellbell i el Vilar (Camp d’Esports municipal), Monistrol de Montserrat (Escola Sant Pere), El Pont de Vilomara i Rocafort (Sala polivalent municipal), Cardona (Escola Patrocini), Castellnou (Camp de futbol municipal), Sant Fruitós de Bages (Escola Monsenyor Gibert), Santa Maria d’Oló (Escola Sesmon d’Oló), Sant Vicenç de Castellet (Escola bressol municipal), Sant Mateu de Bages (pista poliesportiva) i Navàs (Pista coberta Sant Jordi).

L’Agència Comarcal de l’Energia, creix

L’Agència Comarcal de l’Energia continua creixent. Aquest 2022 ha rebut l’adhesió dels municipis de Mura, Gaià, Sant Salvador de Guardiola, Castellfollit del Boix i Navarcles i ja compta amb 27 municipis que reben assistència tècnica en matèria d’energia.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
El Consell Comarcal reclama els trens semidirectes i al·lega contra el PLATER
BAGES
Nova plataforma per trobar sòl, naus i oportunitats industrials
BAGES
El Consell Comarcal exigeix la recuperació dels trens de Manresa i Barcelona

BAGES
El Consell Comarcal demana que la Llei d’Alta Muntanya no deixi fora els pobles de muntanya del Bages
BAGES
El Consell Comarcal impulsa un projecte d'energia a Fonollosa per reduir la factura de la llum
BAGES
El Consell Comarcal commemora la LGTBI+ amb la campanya “Orgull de drets i diversitat”
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]