Dilluns 10 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Hospital de Berga aposta per la recerca dins un procés general de renovació i transformació
S’ha publicat un estudi liderat per Oriol Mitjà, en què han participat professionals del centre.
Hospital de Berga aposta per la recerca dins un procés general de renovació i transformació.

BERGUEDÀ / Redaccio/ Sergi Vazquez  
04/03/2022 13:59
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Empats sense gols a Santa Coloma
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
Diversos professionals de Salut Catalunya Central – Hospital de Berga, entre ells Joana Rodríguez (Directora d'Infermeria) i Rosa Amado (metgessa del Servei d'Urgències) com a investigadores principals, han participat en un estudi liderat per Oriol Mitjà per descobrir si el plasma de pacients que havien passat la COVID era beneficiós per als pacients que estaven patint la malaltia en aquell moment. Els resultats de l’estudi s’han publicat a la prestigiosa publicació The Lancet Respiratory Medicine Journal.

Es tracta d'un estudi multicèntric que es va portar a terme amb gairebé 400 pacients de 20 centres sanitaris de tot Catalunya entre el 10 de novembre del 2020 fins al 28 de juliol 2021. L'Hospital de Berga hi va participar amb 17 pacients. La població diana eren pacients diagnosticats de COVID amb simptomatologia lleu que els permetia romandre al seu domicili. A aquests pacients se'ls administrava de forma aleatòria plasma de pacient convalescent post-COVID o bé placebo, complint amb els protocols d'un estudi doble cec, és a dir, que ni els professionals ni els pacients que hi participaven sabien quin tractament rebien.

Posteriorment es feia seguiment de l'evolució, tant clínica com de resultats de laboratori, i s'introduïen totes les dades en un registre informàtic centralitzat. La conclusió final va ser que l'administració de plasma de pacients convalescents no tenia cap influència en la recuperació o empitjorament de la malaltia i va aportar evidència científica (en aquest cas, validar que aquest tractament no era útil) en el camí de la recerca per trobar tractaments adequats per fer front a la COVID. 

Aquesta investigació és un nou exemple de com l'impuls del vessant de recerca, formació i docència és un dels eixos fonamentals en el procés de transformació i innovació en què està immers l’Hospital de Berga des de fa més d’un any, amb l'objectiu de millorar l'atenció a la ciutadania i donar resposta als reptes de la societat del segle XXI.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: HOSPITAL SANT BERNABÉ   BERGA 
També et pot interessar:
BERGUEDÀ
L'Hospital de Berga facilita l'inici de la rehabilitació a casa des del mateix dia del diagnòstic
BERGUEDÀ
L’Hospital de Berga adequa l’espai per instal·lar la nova ressonància magnètica
BERGUEDÀ
La Jornada dels Professionals de l’Hospital de Berga reuneix 110 persones

BERGUEDÀ
L’Hospital de Berga torna a rebre la Patum infantil i un salt del passacarrers
BERGUEDÀ
L’Hospital de Berga repartirà contes per Sant Jordi als infants hospitalitzats o que es visitin al centre
BERGUEDÀ
L’Hospital de Berga impulsa la campanya “Parla amb mi, no per mi”
Nou Atles de Varietats de Vinya de Catalunya
El conductor d'un turisme mor en una sortida de via a la BV-3008 a Fonollosa
Empats sense gols a Santa Coloma
El 3x3 de bàsquet de Solsona s’avança al 29 d’agost i estrena premis en metàl·lic
Catalunya es prepara per a la nit més màgica i fosca de l'estiu, més enllà de l'eclipsi
Es manté la previsió de pluges fortes dissabte a la tarda
Sant Fruitós posa en valor el patrimoni agrícola amb la restauració i exposició de peces històriques
Nova injecció de fons per reforçar les infraestructures de recerca de la UPC


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]