Dimarts 09 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sis entitats europees visiten AMPANS
Durant 3 dies es debatut les millors pràctiques dels diferents col·laboradors d’arreu d’Europa, dins del projecte VALOREMPL que impulsen plegades.
Sis entitats europees visiten AMPANS.

SOCIETAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
31/03/2022 14:53
La Fira Viba tanca una nova edició amb una gran èxit de públic
L'Ajuntament de Manresa convoca el Premi del Consell Municipal de les Persones Grans
Nou cap de setmana de tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
Herrerías es el tercer fitxatge del Covisa Manresa
Aquesta setmana han arribat a les instal·lacions d’AMPANS els participants de les 6 entitats europees amb les que des de la fundació s’està impulsant el projecte ValorEmpl. L’objectiu d’aquest projecte és avançar en els  sistemes d’inserció laboral per a persones amb discapacitat intel·lectual i posar en comú les millors pràctiques del diferents col·laboradors d’arreu d’Europa. Els participants han viscut amb professionals i persones usuàries d’AMPANS durant 3 dies, coneixent l’entorn i la labor de la fundació a l’hora d’acompanyar, educar i formar persones amb discapacitat intel·lectual per preparar-se i introduir-se en el mercat laboral.

Al llarg d’aquests 3 dies, els visitant han combinat activitats lúdiques per conèixer l’entorn i la regió amb visites a les diferents instal·lacions d’AMPANS per veure la metodologia i el funcionament dels diferents serveis que ofereix l’entitat amb seu al Bages. La primera jornada l’han dedicat a visitar el Centre Especial de Treball i a conèixer els programes de formació dual i l’experiència dels treballadors, de primera mà. Aquí van coneixer com funciona el servei de formació i inserció de forma pràctica. La formatgeria que elabora a Urpina, els formatges Muntanyola.

Durant aquests dies, els visitants han vist el funcionament d’un enclavament, que facilita la transició de l’ocupació protegida a l’ocupació ordinària, i han acabat  l’estada al Bages amb una sortida a Montserrat, una visita guiada i dinar, amb el suport del Patronat de la Muntanya de Montserrat.

Durant els tres dies de la visita, s'ha destinat el temps a debatre sobre les metodologies i les polítiques d’inclusió i acompanyament en l’àmbit sociolaboral que es duen a terme tant a AMPANS com a les 6 altres entitats que formen part del projecte ValorEmpl. En aquest projecte que neix al 2019 hi participen MPC Saint Franciscus, De Lork, Les Genêts d’Or, CADIAI, Margarita i ARFIE, institucions d’Itàlia, Grècia, França i Bèlgica. Les visites a les diferents instal·lacions arreu d’Europa en el marc d’aquest projecte estaven planejades per a l’any 2020, però la irrupció de la pandèmia de la Covid 19 ho ha obligat a posposar fins enguany.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AMPANS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
AMPANS premia projectes d’investigació i innovació
ACTUALITAT
AMPANS treballa per la posada en marxa de La Parada
ACTUALITAT
AMPANS fa públic el veredicte de l’11a edició del Premi d’Investigació

ACTUALITAT
Joves usuaris de ‘El Carrilet’ de Balsareny ajuden a pintar un mural
ACTUALITAT
La quarta edició dels Premis Drac reuneix 104 obres d’infants
ART
‘L’Art de Viure’ d’AMPANS exposa les obres del ‘Premi de pintura Paco Aguilera’
L'Ajuntament i la Cooperativa L’Agrícola arriben a un acord per dotar d’usos públics La Sala cooperativa
Detall d'un balcó del barri de la Mion
La Fira Viba tanca una nova edició amb una gran èxit de públic
Bany de medalles i de reconeixements per l'extraordinaria actuació de la representació sub16 de l'Avinent
L'atleta santfruitosenca de l'Avinent Manresa Mar Santanach va millorar ahir el Rècord Absolut
Nou cap de setmana de tirades socials al Club Tir Precisió Manresa
L'Ajuntament de Manresa convoca el Premi del Consell Municipal de les Persones Grans
Trànsit reforça les accions per reduir la sinistralitat dels motoristes


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]