Dijous 23 de abril de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Sis entitats europees visiten AMPANS
Durant 3 dies es debatut les millors pràctiques dels diferents col·laboradors d’arreu d’Europa, dins del projecte VALOREMPL que impulsen plegades.
Sis entitats europees visiten AMPANS.

SOCIETAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
31/03/2022 14:53
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants
L’Ajuntament programa una setmana d’activitats per a la gent gran
Aquesta setmana han arribat a les instal·lacions d’AMPANS els participants de les 6 entitats europees amb les que des de la fundació s’està impulsant el projecte ValorEmpl. L’objectiu d’aquest projecte és avançar en els  sistemes d’inserció laboral per a persones amb discapacitat intel·lectual i posar en comú les millors pràctiques del diferents col·laboradors d’arreu d’Europa. Els participants han viscut amb professionals i persones usuàries d’AMPANS durant 3 dies, coneixent l’entorn i la labor de la fundació a l’hora d’acompanyar, educar i formar persones amb discapacitat intel·lectual per preparar-se i introduir-se en el mercat laboral.

Al llarg d’aquests 3 dies, els visitant han combinat activitats lúdiques per conèixer l’entorn i la regió amb visites a les diferents instal·lacions d’AMPANS per veure la metodologia i el funcionament dels diferents serveis que ofereix l’entitat amb seu al Bages. La primera jornada l’han dedicat a visitar el Centre Especial de Treball i a conèixer els programes de formació dual i l’experiència dels treballadors, de primera mà. Aquí van coneixer com funciona el servei de formació i inserció de forma pràctica. La formatgeria que elabora a Urpina, els formatges Muntanyola.

Durant aquests dies, els visitants han vist el funcionament d’un enclavament, que facilita la transició de l’ocupació protegida a l’ocupació ordinària, i han acabat  l’estada al Bages amb una sortida a Montserrat, una visita guiada i dinar, amb el suport del Patronat de la Muntanya de Montserrat.

Durant els tres dies de la visita, s'ha destinat el temps a debatre sobre les metodologies i les polítiques d’inclusió i acompanyament en l’àmbit sociolaboral que es duen a terme tant a AMPANS com a les 6 altres entitats que formen part del projecte ValorEmpl. En aquest projecte que neix al 2019 hi participen MPC Saint Franciscus, De Lork, Les Genêts d’Or, CADIAI, Margarita i ARFIE, institucions d’Itàlia, Grècia, França i Bèlgica. Les visites a les diferents instal·lacions arreu d’Europa en el marc d’aquest projecte estaven planejades per a l’any 2020, però la irrupció de la pandèmia de la Covid 19 ho ha obligat a posposar fins enguany.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: AMPANS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
AMPANS impulsa una jornada per atraure professionals en l’àmbit residencial i de llars
ACTUALITAT
Formatges Muntanyola d’AMPANS treu al mercat ‘el Trufalet’
ACTUALITAT
Sant Joan acollirà aquest dissabte una caminada solidària i accessible de la Fundació Barça

ACTUALITAT
L’Art de Viure d’AMPANS estrena l’exposició ‘Trajectòries Singulars’
ACTUALITAT
Prop de 900 infants de primària de la comarca aprenen a reciclar aquest curs
ACTUALITAT
El Centre Ocupacional La Sagrera, present un any més a la Festa de l’Arròs de Sant Fruitós
Diada de Sant Jordi
UALAPOP AL CARRER celebra la 9a edició
El CAE publica per Sant Jordi “Aprendre jugant. Jocs de taula educatius”
La CUP-Fem Manresa planteja dubtes sobre com es finançarà el nou pavelló
La regidoria de Cultura de Solsona obre les inscripcions per als aspirants a pubilla i hereu
Entitats esportives faran pinya al Congost per homenatjar el 120è aniversari del Centre d'Esports
Manresa se suma al Dia internacional per la lluita contra el maltractament infantil
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel posa en marxa una aula de lactants


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]