Divendres 27 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Solsonès activa dos grups de suport emocional per a la comunitat ucraïnesa
Es vol donar servei a la població originària d’Ucraïna que ja vivia a la comarca abans de la guerra, d’una banda, i a les persones que acaben d’arribar, de l’altra.
El Solsonès activa dos grups de suport emocional per a la comunitat ucraïnesa. Foto: AJS

SOLSONÈS / Redaccio/ Sergi Vazquez  
20/04/2022 15:20
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Acompanyar i donar eines a la comunitat ucraïnesa per sostenir el dolor i gestionar la incertesa i la ràbia que genera la situació que es viu al seu país són alguns dels objectius dels dos grups de suport emocional que s’activen aquesta primavera al Solsonès.

El primer grup, adreçat a la població d’origen ucraïnès que ja residia a la comarca abans que esclatés el conflicte, començarà a oferir el servei aquest dissabte, dia 23, i continuarà els dies 30 d’abril i 7 de maig en horari de deu a dotze del migdia a la sala cultural de l’Ajuntament de Solsona. Conduiran les sessions les terapeutes Montserrat Cases i Rut Vilella.

Pensant en aquelles persones que acaben d’arribar, majoritàriament dones amb infants a càrrec, es posa en marxa un altre grup, que es trobarà els dissabtes 30 d’abril i 7 de maig a la sala Francesca de Llobera del Consell Comarcal del Solsonès i que conduirà el psicòleg Maksym Sokhatskyy. La primera sessió tindrà per objectiu donar eines per a la gestió emocional de les persones adultes i la segona sessió se centrarà en com acompanyar els infants en tot aquest procés.

Tant en un cas com en l’altre, les persones interessades hauran de confirmar l’assistència trucant al 973483234 (Serveis Socials Bàsics del Solsonès). És una iniciativa del Pla de Ciutadania i de les Migracions, del SIAD (Servei d’Informació i Atenció a les Dones) del Consell Comarcal del Solsonès i de l’Ajuntament de Solsona. Hi dona suport la Diputació de Lleida a través del Pla econòmic als consells comarcals per a la promoció de les polítiques d’Igualtat i la incorporació de la perspectiva de gènere i/o dels drets de no discriminació de les persones LGBTI.

Població duplicada

Des que van començar a arribar persones refugiades d’Ucraïna al març, la comunitat d’aquest país s’ha duplicat al Solsonès. Fins aleshores hi havia empadronades 44 persones, mentre que avui se’n comptabilitzen 46 més, 26 de les quals viuen a Solsona, 12 a Sant Llorenç de Morunys, cinc a Riner i tres a Clariana de Cardener. 19 refugiats són menors.     



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: GUERRA UCRAINA   SOLSONA 
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
SOLSONÈS
L’Escola Municipal de Música dedica una setmana a les bandes sonores
SOLSONÈS
670 alumnes de Solsona rebran formació en mobilitat segura durant aquest curs

SOLSONÈS
Solsona reforça les mesures de seguretat al Mirasol i la zona esportiva
SOLSONÈS
L’accés principal del Camp del Serra s’inhabilita durant una setmana per les obres del carrer Nou
SOLSONÈS
Alumnes d’escoles de música de Solsona, Súria, Vilafranca i Barcelona comparteixen partitures
Una cotorra a un arbre
Els Tirallongues donen el tret de sortida a la temporada a Manresa amb la Diada de Rams
Marc Canturri, nou president de la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes
Montserrat Pedreira consolida el seu lideratge internacional
Althaia i la Fundació Puigvert signen un acord
Solsona Experience oferirà visites a la Torre de Peracamps
L’Institut Gerbert d’Aurillac celebra el seu 25è aniversari
Les màquines treballant al Guimerà, deixen un carrer amb obres


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]