Diumenge 20 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Les persones vacunades es van vacunar per protegir el seu entorn
L'Àrea de Recerca i Innovació de la institució de salut publica un article en una prestigiosa revista científica internacional per donar a conèixer l'estudi.
Les persones vacunades al Palau Firal de Manresa es van vacunar per protegir el seu entorn.

SANITAT / Redaccio/ Sergi Vazquez  
29/04/2022 13:53
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
Els alcaldes de Sant Fruitós i de Sant Vicenç preocupats per la inseguretat a Manresa
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Els casals infantils del CAE i la Xarranca tanquen l'estiu
L'Àrea de Recerca i Innovació de l'Institut Català de la Salut a la Catalunya Central va impulsar un estudi per identificar les raons per les quals la població d'entre 18 i 60 anys es vacunava contra la COVID-19 en un dels 42 punts de vacunació massiva de Catalunya. En concret, van centrar-se en el punt instal·lat al Bages, al Palau Firal de Manresa.

L'estudi, que va tenir lloc durant els mesos de juliol, agost i setembre de 2021, va consistir a fer una enquesta a la població per conèixer els motius per vacunar-se i, en aquest sentit, és innovador. Els resultats són que gairebé el 50% de les persones que s'anaven a vacunar ho feien per la por d'infectar la seva família, el 40% per por d'infectar-se elles, el 31% per poder fer vida social i el 30% per poder viatjar.

La recerca ha estat publicada a la revista internacional Vaccine, una publicació mensual dedicada a difondre els articles científics que es consideren de més qualitat entre totes les disciplines científiques rellevants en el camp de la vacunació. L'article es pot consultar aquí: https://www.mdpi.com/2076-393X/10/4/597

L'estudi ha estat liderat per la investigadora i doctora en infermeria de l'ICS Catalunya Central Glòria Saüch Valmaña i l'Equip de l'Àrea de Recerca, format  per Aïna Fuster-Casanovas, Anna Ramírez-Morros, Berta Rodoreda Pallàs, Josep Vidal-Alaball, Anna Ruiz-Comellas i Queralt Miró Catalina. La realització de les enquestes va ser possible gràcies a la tasca del personal administratiu de l'ICS ubicat al Palau Firal durant l'estiu de 2021.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: VACUNACIÓ COVID-19   SALUT 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
ACTUALITAT
El sistema sanitari català absorbeix amb eficàcia el lleuger repunt de l'activitat assistencial per l'eclipsi
ACTUALITAT
L'activitat assistencial creix un 4,5% durant l'eclipsi i la jornada posterior

SANITAT
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
SANITAT
Els usuaris puntuen amb un 7,5 l'atenció urgent hospitalària i amb un 8,5 l'atenció hospitalària
SANITAT
Catalunya reforça les estratègies comunitàries per avançar cap a l'eliminació de les hepatitis víriques
El Raïm: temps de verema
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
Dincat valora positivament la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat
Obres de connexió de fibra òptica a l'entorn de l'Uniplant Garden i la Muralla del Carme
El Bages registra la millor valoració turística online des del 2020, amb un 9,06 sobre 10
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
Dues places per projectes de dinamització comercial i de suport


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]