Dilluns 03 de agost de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ajuntament de Manresa manté el màxim nivell en els indicadors de transparència de la UAB
El consistori manresà ha tornat a obtenir la màxima puntuació –un 100%– en el Segell Infoparticipa que elabora el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP), de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
L'Ajuntament de Manresa manté el màxim nivell en els indicadors de transparència de la UAB. Foto: AJM

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
11/05/2022 16:26
L’entorn del Monument a la Mineria s’omple en un emocionat homenatge a Pau Simon Garcia
El Servei Català de Trànsit prova una tecnologia amb intel·ligència artificial per detectar l'ús del mòbil al volant i el no ús del cinturó
L'absentisme laboral registra el seu nivell més alt de la sèrie històrica
Afectacions de trànsit al carrer Barreres, a partir de dilluns
L’Ajuntament de Manresa ha aconseguit, per vuitè any consecutiu, el màxim nivell de transparència, el 100%. Així ho ha acreditat el Segell Infoparticipa que atorga el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP), de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que el Cap d’informàtica, Xavier Naval Marcos, va recollir en un acte celebrat a sala d’actes del rectorat de la UAB.  El consistori manresà repeteix així els excel·lents resultats que ja va assolir en les anteriors edicions.

Durant l’acte es van lliurar 150 Segells, dels quals 136 corresponen a Ajuntaments, 11 a Consells Comarcals i 3 a Diputacions. Dels 136 ajuntaments -un 14% del total de Catalunya- que han estat guardonats  amb el Segell Infoparticipa, 43 han obtingut un 100% d'indicadors positius (l'any passat, van ser-ne 39). 

El Mapa Infoparticipa és una plataforma que va ser concebuda l'any 2012 pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la Universitat Autònoma de Barcelona (LPCCP) per publicar els resultats d'avaluar la informació que ofereixen els ajuntaments, els consells comarcals i les diputacions en les seves pàgines web, amb l'objectiu de promoure’n la millora. Actualment, aquest projecte es gestiona des del grup de recerca ComSET (Comunicació Sonora, Estratègica i Transparència) fruit de la fusió del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural i Publiradio. Les avaluacions Infoparticipa corresponents a l’any 2021 a Catalunya es van realitzar des del dia 1 de febrer fins al 28 de març de 2022.

En aquesta avaluació 2021 es van mantenir els mateixos 52 indicadors aplicats a l'anterior del 2020.  Els indicadors, elaborats en forma de preguntes, responen a cinc qüestions bàsiques: Qui són els representants polítics?; com gestionen els recursos col·lectius?; com gestionen els recursos econòmics: pressupostos, salaris, contractacions, subvencions,...?; quina informació proporcionen sobre el municipi i la gestió dels recursos col·lectius?; i quines eines s'ofereixen per a la participació ciutadana?

L’acte de lliurament de Segells Infoparticipa 2021 va comptar amb les intervencions del  rector de la Universitat Autònoma de Barcelona; Javier Lafuente Sancho; del  catedràtic i director del grup de recerca ComSET (Comunicació Sonora, Estratègica i Transparència) de la Universitat Autònoma de Barcelona; Armand Balsebre Torroja; del director general de Dades Obertes, Transparència i Col·laboració del Departament d’Acció Exterior i Govern Obert de la Generalitat de Catalunya, Albert Cañigueral Bagó; i la conferència “De la transparència formal a la real”, càrrec de Miguel Ángel Blanes Climent, doctor en Dret i expert en Transparència.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: UAB   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Afectacions de trànsit al carrer Barreres, a partir de dilluns
MANRESA
L'Estiu Jove de Manresa tanca una edició d'èxit amb prop de 1.600 participants
MANRESA
Els carrers Sant Joan Baptista de la Salle, Bonsuccés i tres més invertiran el sentit

MANRESA
Tall de trànsit a la plaça Major, aquest divendres
CERTÀMENS
El cicle de músiques Sons del Camí mostra les seves 12 edicions en una exposició al claustre del Museu del Barroc
MANRESA
El CAE publica la Memòria 2025
El 6è Torneig d’Escacs Actius Joaquim Català registra un increment de participació i un alt nivell
L'absentisme laboral registra el seu nivell més alt de la sèrie històrica
Catalunya reforça les estratègies comunitàries per avançar cap a l'eliminació de les hepatitis víriques
El Servei Català de Trànsit prova una tecnologia amb intel·ligència artificial per detectar l'ús del mòbil al volant i el no ús del cinturó
El Voilà aterra a Sant Fruitós amb un cap de setmana de música en directe
Afectacions de trànsit al carrer Barreres, a partir de dilluns
Impulsen una cursa antiracista a Solsona per combatre els discursos d’odi
Sense gols entre el CE Manresa i el Reus FC Reddis en el segon test de pretemporada


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]