Dilluns 09 de febrer de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Campanya de sensibilització sobre el tabac dins la Setmana Sense Fum
Les accions, que tindran lloc fins al 31 de maig, tenen l’objectiu de sensibilitzar joves i adolescents perquè no s’iniciïn en el consum de tabac. L’Espai Jove Joan Amades acull l’exposició “Tabac al descobert”, adreçada a alumnes de 2n d’ESO. També hi haurà activitats de conscienciació als instituts i a les universitats.
Campanya de sensibilització sobre el tabac dins la Setmana Sense Fum.

MANRESA / Redaccio/ Sergi Vazquez  
17/05/2022 12:07
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Sant Vicenç acollirà la sortida de la segona etapa de la Volta femenina
Recollida de residus porta a porta al centre per Carnaval
Manresa Jove inicia diverses accions de sensibilització sobre el tabac amb motiu de la Setmana Sense Fum. L’objectiu és sensibilitzar la població juvenil de la importància que té per a la salut el fet de no iniciar-se en el consum de tabac, abandonar-lo i poder gaudir d’un ambient lliure de fum. D’aquesta manera, l'Oficina Jove del Bages (OJV) tornarà a realitzar diverses accions, tant al l’Espai Jove Joan Amades-OJB com als patis dels centres de secundària i les universitats.

D’una banda, l’Espai Jove Joan Amades acollirà fins al 31 de maig l’exposició “Tabac al descobert”, una mostra itinerant de la Diputació de Barcelona adreçada a joves de segon d’ESO i amb el suport de la regidoria de Ciutat Saludable de l’Ajuntament de Manresa.

L'exposició consta de 10 panells de temàtiques diverses, que es complementen amb la presència d’un dinamitzador durant la visita. El propòsit d'aquesta iniciativa és evitar o, com a mínim, ajornar l'experimentació amb el tabac. Es pretén generar actituds contràries a el consum de tabac i refermar la posició dels joves que no hagin fumat.

D’altra banda, entre el fins 20 de maig, els Punts al Pati dels centres de secundària de Manresa acolliran una dinàmica en què es proposarà a l'alumnat que relacionin diferents problemes de salut associats al consum de tabac amb unes imatges extretes d'una campanya publicitària en contra del tabac.

A més, també es durà a terme la campanya informativa on es facilitaran recursos impresos que contenen informació amb un recull de dades i coneixements sobre l'impacte del consum de tabac, i recursos per deixar l'hàbit. En aquesta permanència, es pretén promoure la sensibilització i coneixement del tabac i els seus efectes en el nostre cos, en la salut de les persones del nostre entorn i el medi ambient.

També es farà l'acció tant a la Universitat de la UManresa-FUB com a l'UPC Manresa, on es repartiran igualment materials informatius. La Setmana Sense Fum és una iniciativa de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC ) i de la Societat Espanyola de Medicina Familiar y Comunitària (semFYC) a Catalunya, que durant els últims anys han organitzat el Programa d’Atenció Primària Sense Fum. Es pot trobar més informació sobre la iniciativa al web de setmanasensefum.cat.

Assessoria de salut per a joves, familiars i professionals

Des de l’Oficina Jove del Bages s’ofereix assessorament en l’àmbit de salut adreçada a joves, familiars i professionals que vulguin fer alguna consulta. Es pot posar-s’hi en contacte a salutbages@oficinajove.cat o per WhatsApp (670 228 158). Per a més informació es pot consultar el web de Manresa Jove.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SETMANA SENSE FUM   MANRESA JOVE 
També et pot interessar:
MANRESA
L'Espai Jove Joan Amades acull l'exposició del 12è concurs de relats de Regió7
CATALUNYA CENTRAL
Joc sobre el tabac i la salut planetària amb motiu de la XXV Setmana Sense Fum
MANRESA
Més de 300 joves de secundària han visitat l'exposició 'Tabac sense filtres' a l'Espai Jove Joan Amades

MANRESA
Exposició de l'artista Íria Ramon Castell
MANRESA
L'Espai Jove Joan Amades acull 'Petricor', una exposició d'Aina Sallés Perramon
SANITAT
La Xarxa de Prevenció del Tabaquisme de la Catalunya Central impulsa la XXIV Setmana Sense Fum
Vistes del Pirineu nevat des de Pineda de Bages
El Covisa Manresa ha tret un punt en la seva visita al Municipal de Canet de Mar
La pujada del streaming pot portar a cancel·lacions o pirateria
L'Ajuntament de Manresa inaugura a la plaça Bages el local del nou servei de bicicletes elèctriques
L'incendi en un edifici del carrer Santa Llúcia de Manresa, el més destecat del diumenge
L'Ajuntament de Manresa reallotja a l'alberg 43 persones afectades per l'incendi del carrer Santa Llúcia
Plantes d’interior més enllà de la decoració
La Upetita obre portes per presentar l’escola bressol a famílies interessades


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]