Divendres 19 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

L'Ateneu Cooperatiu i Fil a l'Agulla organitzen la jornada "Ruralisme o barbàrie"
El 26 de juny el Konvent (Cal Rosal, Berguedà) acollirà l'acte organitzat pel Cercle Agroalimentari de l'Ateneu i la cooperativa Fil a l'agulla.
L'Ateneu Cooperatiu i Fil a l'Agulla organitzen la jornada "Ruralisme o barbàrie".

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez   
03/06/2022 14:56
Nova Junta Directiva de la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes
La rehabilitació de L'Anònima rep el prestigiós premi Re-FAD d'arquitectura
Castelltallat acollirà el taller “Aprèn a llegir el cel”
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme
L'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central organitza pel 26 de juny la jornada "Ruralisme o barbàrie: sembrem estratègies ecofeministes davant del col·lapse". La seu de l'esdeveniment serà el Konvent (Cal Rosal, Berguedà). L'organització, conjunta entre el Cercle Agroalimentari de l'Ateneu i la cooperativa Fil a l'agulla amb la col·laboració del Konvent, situa la jornada en el context actual, "una crisi ecosocial sense precedents" des de la que cal fer una transició cap a un nou model econòmic, energètic i alimentari. "Aquesta transició és inevitable, però sí que podem escollir com la volem fer i cap a on", assenyalen.

"La barbàrie: crisi alimentària, energètica i de recursos. A què ens enfrontem?" és la primera de les taules rodones, que comptarà amb Anaïs Sastre d'Arran de Terra, Alfons Pérez de l'Observatori del Deute en la Globalització (ODG) i Sergi Caballero de Mas Les Vinyes com a presentador i moderador. Abans del dinar popular, amb un menú de 12 euros ofert pel Konvent, hi haurà el fòrum obert "Què ens passa davant l'emergència ecosocial?", amb la facilitació de Mireia Parera i Anna Boix de Fil a l'agulla. 

Després de dinar, hi haurà la taula rodona "Cuidem la terra i la comunitat per tenir futur. Utopies possibles des de l'ecofeminisme i el ruralisme", amb Rosa Cerarols, del Konvent i coautora del llibre L'altre món rural, Ariadna Tremoleda de Mas Les Vinyes, Mireia Parera de Fil a l'agulla, Maria Crehuet de la Xarxa per la sobirania energètica i Micropobles i Laura Muixí de l'Ateneu com a presentadora i moderadora. 

"Ja fa temps que hi ha persones, entitats i col·lectius que treballem per un sistema ecosocial just i sostenible. No partim de zero, ja estem fent camí", afegeixen les entitats organitzadores, que volen que l'acte sigui un espai de trobada i treball de persones i entitats preocupades per la crisi ecosocial que aposten pel ruralisme, l'ecofeminisme i l'economia social i solidària. 

L'any 2019, l'Ateneu ja va organitzar al Konvent la jornada "Ruralisme i emergència climàtica". Enguany, "Ruralisme o barbàrie" és part del cicle "Cap a un cohabitatge ecofeminista", liderat per Fil a l'Agulla en col·laboració amb altres cooperatives del sector de l'habitatge. A més, l'esdeveniment compta amb la participació de l'editorial cooperativa Pol·len Edicions i de la llibreria cooperativa La Lluerna de Ripoll.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ATENEU COOPERATIU   CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
La Jornada IDIAP 2026 posa en valor el paper de la recerca en el futur de l'atenció primària
CATALUNYA CENTRAL
Escola de salut transcultural per promoure l'apoderament de les famílies en salut maternoinfantil
SANITAT
Josep Vidal Alaball, segon catedràtic d’atenció primària a Catalunya

CATALUNYA CENTRAL
L’atenció primària de l’ICS Catalunya Central amplia la cartera de serveis d’odontologia
SANITAT
L'Equip d'Atenció Primària Plaça Catalunya, al CAP Bages, estrena nous punts d'atenció a la ciutadania
CATALUNYA CENTRAL
Torna la Setmana dels Geoparcs Europeus amb una vintena d’activitats
Jugant amb la creativitat
Nova Junta Directiva de la Demarcació de les Comarques Centrals del Col·legi d’Arquitectes
L'Ajuntament demana a la Generalitat que reforci la seguretat viària a la carretera de Balsareny
La rehabilitació de L'Anònima rep el prestigiós premi Re-FAD d'arquitectura
Castelltallat acollirà el taller “Aprèn a llegir el cel”
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme
La 4a Trobada de Clubs de Lectura Fàcil del Bages reuneix un centenar de participants
L’Hospital de Berga adequa l’espai per instal·lar la nova ressonància magnètica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]