Dijous 17 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Els centres d'atenció primària demanen a la ciutadania què en sap de la resistència als antibiòtics
La Unitat de Farmàcia de l'Institut Català de la Salut (ICS) Catalunya Central promou un estudi per esbrinar el coneixement que té la ciutadania sobre el bon ús dels antibiòtics.
Els centres d'atenció primària demanen a la ciutadania què en sap de la resistència als antibiòtics.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez   
09/06/2022 14:59
L'Ecoviure es prepara per a una nova edició al centre de Manresa
David Casellas, degà del Col·legi d'Advocats de Manresa, assumeix la coordinació del nou grau en Dret
Més d’una vintena d’activitats aquest curs per a la gent gran
Convocatòria de beques per a joves esportistes
Aquesta iniciativa forma part d'un estudi impulsat per la Unitat de Farmàcia de l'ICS per esbrinar què sap la població sobre el consum d'aquest medicament i per ajudar a prendre consciència sobre la importància de fer-ne un bon ús perquè no perdin efectivitat.

L'enquesta, formulada per l'Organització Mundial de la Salut (OMS), consta de sis preguntes i la persona que respongui podrà saber de seguida si la seva resposta és la correcta i si no ho és, se li indicarà l'adequada perquè la conegui. El personal d'Atenció a la Ciutadania i de Farmàcia de l'atenció primària s'encarregaran de convidar els usuaris i usuàries per tal que responguin l'enquesta a través d'un codi QR que trobaran en cartells i fullets distribuïts pel centre durant aquella setmana. La mateixa enquesta, anònima i confidencial, també es podrà respondre a les farmàcies del territori.

La Mar Casanovas, farmacèutica responsable de l'estudi, explica que "l'objectiu és poder recollir 1.052 enquestes i repetir-la cada dos anys, per poder analitzar els canvis entre la població". Els primers resultats es faran públics durant la Setmana Mundial de Conscienciació sobre l'Ús dels Antibiòtics, que se celebrarà el novembre. L'estudi compta amb la col·laboració del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ICS   CATALUNYA CENTRAL   SALUT 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
CATALUNYA CENTRAL
Nova plataforma web per donar visibilitat als projectes de recerca i d'innovació de l'ICS
ACTUALITAT
El sistema sanitari català absorbeix amb eficàcia el lleuger repunt de l'activitat assistencial per l'eclipsi

ACTUALITAT
L'activitat assistencial creix un 4,5% durant l'eclipsi i la jornada posterior
SANITAT
Un estudi evidencia el paper clau dels treballadors i les treballadores socials
SANITAT
Els usuaris puntuen amb un 7,5 l'atenció urgent hospitalària i amb un 8,5 l'atenció hospitalària
Les obres van avançant al carrer Guimerà
Gaëtan Bloom i David Stone encapçalen el cartell del quart Festival de Màgia de prop de Solsona
El Casino acull una exposició sobre el gènere del nu del taller del Cercle Artístic de Manresa
El Museu del Barroc de Catalunya desxifra la constant barroca de la creació contemporània
Castellbell i el Vilar tanca la temporada d’estiu de les piscines municipals
L'Hospital de Berga organitza una jornada oberta a la ciutadania sobre com prevenir les caigudes
L'Ecoviure es prepara per a una nova edició al centre de Manresa
David Casellas, degà del Col·legi d'Advocats de Manresa, assumeix la coordinació del nou grau en Dret


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]