Dissabte 31 de octubre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa s'afegeix als actes de sensibilització de la Setmana de l'ONCE Catalunya
L'alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, ha experimentat en primera persona com és el dia a dia d’una persona cega o bé amb dificultats de visió. Ho ha fet en el marc de la Setmana de l’ONCE a Catalunya, que té per objectiu donar a conèixer la tasca de l'entitat i sensibilitzar la ciutadania sobre les dificultats diàries amb què es troben les persones amb problemes de visió.
Manresa s'afegeix als actes de sensibilització de la Setmana de l'ONCE Catalunya. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
09/06/2022 15:07
La Fàbrica Nova acollirà la presentació de la revista "Sàpiens"
AMPANS posa a prova 300 professionals de 13 empreses al Circuit de Barcelona-Catalunya
Castellbell i el Vilar estrena la Cursa de la Dona el 22 de novembre
Sant Fruitós aprova un pressupost de 16,5 milions d’euros per al 2027
Manresa ha col·laborat  amb el conjunt d’actes de sensibilització que s’organitzen en el marc de la Setmana de l’ONCE a Catalunya. L’alcalde de la ciutat, Marc Aloy Guàrdia, ha experimentat la sensació que viuen les persones amb dificultats de visió o que són invidents.

Amb el suport de Maite Siles Funes, directora de l’agència de l’ONCE a Manresa, i de Vicky Díaz Martín, tècnica de rehabilitació de l’entitat, l’alcalde s’ha posat en primer lloc diverses ulleres que simulen diversos problemes greus de visió. Posteriorment s’ha col·locat un antifaç per posar-se a la pell d’una persona totalment invident.

D’aquesta manera s’ha desplaçat per l’Ajuntament i, amb un bastó i l’ajuda de la tècnica de l’ONCE, ha sortit a la plaça Major i ha anat a fer un cafè. Durant aquesta estona ha estat conscient dels impediments amb què es troben dia a dia les persones amb ceguesa, sobretot a la via pública, i també com s’han d’organitzar per dur a terme activitats tan quotidianes com ara posar-se el sucre al cafè, tenir una conversa amb diverses persones en un espai públic sense veure-les, o bé pagar el compte.
 
Setmana de l’ONCE a Catalunya

Les activitats programades per celebrar la Setmana de l’ONCE a Catalunya tenen una finalitat múltiple: donar a conèixer la feina que diàriament es realitza a l'entitat, visibilitzar les capacitats dels afiliats i afiliades, i sensibilitzar la ciutadania donant a conèixer com és el dia a dia d’una persona cega o amb baixa visió.

Els 18 centres i agències que l'ONCE té a Catalunya (Barcelona, Badalona, El Prat de Llobregat, Granollers, L’Hospitalet de Llobregat, Manresa, Mataró, Molins de Rei, Sabadell, Terrassa, Vic, Vilanova i La Geltrú, Girona, Blanes, Figueres, Lleida, Reus i Tarragona) organitzen aquests dies un ampli programa d'activitats de la Setmana de l'ONCE Catalunya, que culminarà amb la celebració del Dia de la Gran Família de l'ONCE, que tindrà lloc a Montserrat aquest proper diumenge, 12 de juny.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ONCE   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El Kids&Us encara un nou repte a la díficil pista del Baskonia
LA FOTO DEL DIA
La tradició de celebrar la Castanyada
MANRESA
Manresa defensa naturalitzar els patis escolars per millorar la qualitat de l'aire i la salut mental

POLÍTICA
El Parlament aprova garantir el servei de cateterisme 24 hores a Manresa a iniciativa dels Comuns
LA FOTO DEL DIA
Dos busos urbans al carrer del Bruc
FUTBOL
El Covisa Manresa buscarà rep aquest dissabte la visita del CCR de Castelldefels
La tradició de celebrar la Castanyada
La biodiversitat de ratpenats i petits mamífers, indicadors de bona salut dels rius de les Guilleries
El Kids&Us encara un nou repte a la díficil pista del Baskonia
AMPANS posa a prova 300 professionals de 13 empreses al Circuit de Barcelona-Catalunya
La Fàbrica Nova acollirà la presentació de la revista "Sàpiens"
Castellbell i el Vilar estrena la Cursa de la Dona el 22 de novembre
Sant Fruitós aprova un pressupost de 16,5 milions d’euros per al 2027
Com preparar una taula de Castanyada bonica i econòmica


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]