Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Taller de ratafia casolana de L'Era
L'associació L'Era ha programat pel dilluns 27 i dimecres 29 de juny un taller de ratafia casolana a Manresa.
Taller de ratafia casolana de L'Era.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
18/06/2022 13:08
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
El curs constarà d'una sortida de recol·lecció de les plantes necessàries per a fer el licor i del propi taller d'elaboració, que es farà a la finca Can Poc Oli de l'Escola Agrària de Manresa en horari de tarda. La informació del curs es pot consultar a la pàgina web de l'entitat: associaciolera.org.

La ratafia és un dels licors estomacals que tradicionalment es feia a les cases de pagès, especialment a muntanya, i cada família guardava el secret de la seva fórmula. La base és de nous verdes, però també se la pot fer d'altres fruits aromàtics, amb una barreja d'herbes que cal saber combinar amb l'equilibri dels diferents sabors i aromes.

Una beguda aperitiva i digestiva, envoltada de màgia, tradició i virtuts medicinals. En aquest taller aprendrem a reconèixer les herbes a utilitzar i a preparar-la de la mà l'Elena Sixto, autora del Llunarbori, que ens farà conèixer i experimentar els secrets i les mil i una possibilitats d'aquesta beguda emblemàtica. Les persones interessades poden inscriure's a botiga.associaciolera.org, a través del correu electrònic formacio@associaciolera.org o als telèfons 938 787 035 / 672 337 305.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TALLER DE RATAFIA   L'ERA 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Una universitat de Corea del Sud visita Manresa per conèixer el banc de llavors Esporus
ACTUALITAT
L'associació L'Era presenta el banc de llavors Esporus
ACTUALITAT
L'associació L'Era inicia les trobades de la Xarxa pagesa per a l'agricultura del sòl viu

ACTUALITAT
Tertúlia a L'Era: Adaptar l'hort al canvi climàtic
ACTUALITAT
La Tertúlia a L'Era torna a la Casa de la Culla
ACTUALITAT
Les formacions capaciten l’alumnat per a una vida més rural i ecològica
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]