Dilluns 21 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Territori licita les obres de millora de la seguretat de la C-59 entre Moià i Sant Feliu de Codines
Els treballs consistiran en la renovació del ferm, la millora d’encreuaments, la instal·lació d’un separador de fluxos, el condicionament de parades d’autobusos i mesures per evitar accidents amb animals
Territori licita les obres de millora de la seguretat de la C-59 entre Moià i Sant Feliu de Codines.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
20/06/2022 14:50
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
L'Ajuntament de Manresa inicia els treballs d'arranjament d'una quinzena de camins rurals
Teatre Accessible arrenca una nova temporada a Catalunya
Calaf torna a dedicar una setmana a la gent gran
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori licita les obres de millora de la seguretat de la C-59 entre Moià i Sant Feliu de Codines per un import de prop de 7 MEUR. L’obra consistirà principalment en el condicionament d’un tram de 16,5 quilòmetres per afavorir la comoditat i la seguretat en la conducció. Els treballs començaran a finals d’any i tindran un termini d’execució d’11 mesos. En paral·lel, el Departament té en licitació la redacció del projecte constructiu per donar continuïtat a aquesta obra, des de Moià fins a l'Eix Transversal, a Santa Maria d’Oló.

L’obra que ara es licita abasta el tram de la C-59 entre la intersecció amb la carretera N-141c, a Moià, i la zona urbana de Sant Feliu de Codines i comprèn també els termes municipals de Castellterçol i Sant Quirze Safaja. Les principals actuacions previstes són la renovació del ferm, la millora de la canalització del trànsit en interseccions, la implantació d’un separador de fluxos per reduir el risc de xocs frontals i l’aplicació de mesures per evitar accidents amb animals.

Les actuacions que s’inclouran són, concretament:

Millora del ferm, amb un tractament previ en aquells punts on es detectin més desgast. En alguns trams i en la travessera de Castellterçol s’estendrà una capa de paviment fonoreductora, per a reduir el soroll del pas dels vehicles. Cunetes trepitjables, que permeten donar un sobreample a la carretera. En total, es formaran 6,6 quilòmetres de cunetes revestides de formigó.

Adequació de la senyalització vertical, horitzontal i d’orientació; millora de les barreres de seguretat i de l’abalisament. S’afavoreix la canalització del trànsit en dues interseccions, als termes de Castellterçol i de Moià, que donen accés a zones industrials: A Castellterçol, al polígon el Vapor, es construirà una rotonda al tronc de la C-59, de 36 metres diàmetre, s’adequaran dues parades de bus existents i es donarà continuïtat a les voreres del carrer de Moià.

A Moià, al polígon el Prat, es construeixen carrils centrals –que es pintaran de vermell– i carrils de canvi de velocitat en la intersecció existent. D’aquesta manera, s’evitarà que els vehicles pesants que es dirigeixin a Barcelona passin pel nucli urbà de Moià, ja que tindran una sortida més directa.

Per a reforçar la separació de sentits, s’implantarà un separador de fluxos en un tram de 2,2 quilòmetres, al pas de la carretera pels termes de Sant Feliu de Codines i Sant Quirze Safaja. Així, es formarà una franja central vermella per a fer més visible la separació de sentits en la conducció i, d’aquesta manera, contribuir a reduir el risc de patir xocs frontals.

Per evitar accidents amb animals, es condicionaran obres de drenatge com a passos de fauna; es col·locaran tanques cinegètiques als marges de la carretera i s’executaran passos canadencs –passos formats per barres metàl·liques als accessos per impedir el pas d’animals. A més, es construirà un nou pas de fauna al tram entre Castellterçol i Moià, que és el tram on es concentra més accidentalitat per atropellaments d’animals. D’igual forma, es construiran apartadors per a les parades autobusos, mitjançant una plataforma independent de la carretera, per afavorir la seguretat viària i la dels usuaris d’aquest mitjà de transport. Totes les parades comptaran amb il·luminació.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TERRITORI   C-59 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Territori destina 1 MEUR del Fons Climàtic a consolidar el Hub Forestal
ACTUALITAT
Territori Oliba», arriba aquest any a la seva quarta edició
ACTUALITAT
Territori amplia el tram d'obra de la B-431 entre Artés i Calders

ACTUALITAT
Tercera edició de «Territori Oliba
MANRESA
Els agents del territori en els àmbits de Salut i Social impulsen una agenda compartida
ACTUALITAT
"Territori Oliba" programa una vintena d'activitats amb les bèsties com a protagonistes
Fotografia matinal de la plaça Neus Català
Manel Deli , Campió del Mon M50
Josep Perarnau, 1r classificat de la VIII tirada commerorativa del Mundial de tir de carrabina BR50
El Manresa perd a Tudela (2-1) després d’intentar la remuntada fins al final
El Covisa Manresa no ha pogut puntuar en la seva estrena a la lliga
ERC celebra l’obertura del gimnàs del Pla del Puig
Diumenge 27 de setembre, concert de Dhrupad, música clàssica índia al interior de la Torre Lluvià
L'Ajuntament de Manresa inicia els treballs d'arranjament d'una quinzena de camins rurals


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]