Dimecres 04 de octubre de 2023
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El ‘Solsona dona la nota’ recupera el volum d’actuacions
El programa s’estén del 8 de juliol a final d’agost amb una quarantena de propostes, la meitat de les quals són d’entrada lliure.
El ‘Solsona dona la nota’ recupera el volum d’actuacions.

SOLSONÈS / Redacció/Sergi Vàzquez   
01/07/2022 14:48
Manresa diu Prou convoca una manifestació per aquest dijous a Manresa
El Clam 2023 presenta una edició amb el millor cinema i convidats extraordinaris
Manresa i el Bages, molt presents a la 26a Fira Mediterrània
L'equip màster de l'Avinent es classifica per l'estatal mixte
A l’estiu Solsona es converteix en una fàbrica musical. El divendres 8 de juliol un concert a càrrec de La Gravetat de Coulomb estrenarà el 41è Cicle de concerts d’estiu, inclòs en la vintena edició del programa Solsona dona la nota. Enguany aquesta oferta recupera el volum d’actuacions d’abans de la pandèmia, amb una quarantena de propostes fins a final d’agost, la meitat de les quals seran d’entrada lliure.

La regidoria de Cultura de Solsona, l’Orfeó Nova Solsona, l’AIMS Fundació, Joventut Solsonina, La Mare Cultural i l’Associació del Mètode Suzuki de Catalunya faran que Solsona torni a donar la nota amb cites per a tots els públics, incloses propostes de gèneres tradicionals, jazz, música de cambra, electrònica, sardanes, revetlles, concerts per al públic jove i un festival multidisciplinar.    

Com és habitual, el programa s’estrena amb el Cicle de concerts d’estiu, dissenyat per l’Orfeó Nova Solsona, que es desplegarà cada divendres entre el 8 i el 22 de juliol a dos quarts de deu de la nit amb entrada gratuïta. Els primers a tocar-hi seran el trio La Gravetat de Coulomb, integrat per un flabiol, un clarinet baix i un acordió diatònic. La seva proposta recull els gèneres de ball més comuns a partir de la música d’arrel, però amb la incorporació de nous ritmes i tècniques electroacústiques. El dia 15 serà el torn d’O Val das Mouras, una formació celta-folk que sustenta el seu espectacle en l’obra de diversos poetes. Finalment, el dia 22 aquest cicle es tancarà amb una de les orquestres més veteranes del panorama musical català, La Vella Dixieland, que acumula una trajectòria de més de 40 anys en el món del jazz. 

També al juliol, però el dia 23, Joventut Solsonina s’apropiarà de la sala polivalent, durant el Cap de Setmana Jove, amb un concert de Quicu Lloms, Vizuri i DJ Moncho. L’entitat informarà de la venda d’entrades a través del seu compte a Instagram (@joventutsolsonina). Amb l’ambició d’atraure un públic intergeneracional, el dissabte següent, el 30 de juliol, el parc de la Mare de la Font i la font de la Mina tornaran a convertir-se en escenaris del festival La Mare, que en la seva tercera edició creix i arrisca amb propostes renovades, sempre apostant per la multidisciplinaritat. L’associació La Mare Cultural portarà Tarta Relena, Xarim Aresté, Joan Colomo, Dj Anita Dinamita, Gemma Sol i Mirla Riomar, un cartell que es complementarà la mateixa jornada amb circ contemporani, dansa, stand-up comedy, il·lustració i escultura. Tota la informació i les entrades estan disponibles a https://lamarecultural.com.   

Entre el 20 i el 24 de juliol, així mateix, diversos espais solsonins acolliran concerts de professors i alumnes del curs d’estiu que l’Associació del Mètode Suzuki de Catalunya organitza a Solsona per quart any. Basat en les directrius del violinista i pedagog japonès Shinichi Suzuki i conegut com l’educació del talent, aquest mètode parteix de la idea que els infants poden desenvolupar l’habilitat per la música si s’envolten dels sons musicals d’una manera idèntica a com passa amb l’aprenentatge de la llengua materna.

Internacionalització amb les sigles d’AIMS

Quan arribi l’agost, la ciutat s’internacionalitzarà i s’identificarà amb les sigles de l’Acadèmia Internacional de Música de Solsona (AIMS) i el seu festival. S’han programat una quarantena de concerts, prop de la meitat dels quals es faran a la capital de comarca entre els dies 5 i 21. En la seva 21a edició, el festival recupera el teatre comarcal com a escenari de diversos concerts i la normalitat prepandèmica. Els preus de les entrades oscil·laran entre els 5 i els 20 euros, amb gratuïtat per als menors de 18 anys i per a tot el públic en el cas dels vuit recitals de 30 minuts que es podran escoltar a la plaça de la Catedral. La informació i entrades es podran comprar a https://aims.cat/ca/aims-festival.  

Temps de sardanes i revetlles

Solsona dona la nota també inclou quatre ballades de sardanes interpretades per la Cobla Juvenil Ciutat de Solsona. Seran els dissabtes 23 i 30 de juliol, el dilluns 15 d’agost i el dissabte 27. La cita serà sempre a les set del vespre a l’exterior del portal del Castell. I per al públic fidel a la pista de ball, a partir del 9 de juliol, la del Camp serà una plaça de revetlla cada dissabte a partir de dos quarts d’onze de la nit: hi actuaran Stres Band, per Sant Cristòfol (dia 9); Crystal (dia 16); Joan Vilandeny (dia 23); Grup Diamants (dia 30); Marc Anglarill (6 d’agost); Pep i M. José (dia 13); Elisabeth Majoral (dia 20) i Jordi Casellas (dia 27). En cas de pluja, els balls es traslladaran a la sala polivalent amb entrada gratuïta, excepte el 23 de juliol, que caldria anul·lar-lo. Tot està a punt a Solsona perquè l’estiu soni amb la intensitat i el ritme de fa tres anys, amb el peu al coll al virus que tant ha eixalat l’agenda cultural del 2020 ençà. 



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SOLSONA  
També et pot interessar:
SOLSONÈS
Solsona naturalitza les basses en desús de la depuradora i crea un nou espai per a la ciutadania
SOLSONÈS
Emotiu reconeixement a Jaume Subirà en la ballada final de la Festa Major de Solsona
SOLSONÈS
La biblioteca de Solsona estrena la seva programació dins l’Any Vallverdú

SOLSONÈS
Solsona flexibilitza les condicions d’accés als ajuts per a la promoció de l’activitat empresarial
SOLSONÈS
“Castellvell, la senyora de Solsona” és el títol de les visites nocturnes que Solsona Experience oferirà
SOLSONÈS
Solsona Experience entra de ple a l’estiu i ofereix més visites guiades i més experiències
Manresa diu Prou convoca una manifestació per aquest dijous a Manresa
Manresa i el Bages, molt presents a la 26a Fira Mediterrània
L'equip màster de l'Avinent es classifica per l'estatal mixte
El Clam 2023 presenta una edició amb el millor cinema i convidats extraordinaris
Dos alumnes de l’institut Lacetània, premiats al concurs de l’ Institut de Microelectrònica de Barcelona
Sant Fruitós homenatja al veí Francisco Hernández Soriano amb motiu del seu 100è aniversari
L'Ajuntament dona a conèixer Manresa als nous estudiants universitaris
Més de 120 professionals participenen la jornada d’Althaia per avançar en l’abordatge multidisciplinari de la insuficiència cardíaca


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]