Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La Torre Santa Caterina serà l'espai de "Microscopies"
El projecte “Microscopies” neix de la mà de l’Ajuntament de Manresa i del Centre d’Art Contemporani El Forn de la Calç (CACiS) i inclou diverses instal·lacions artístiques respectuoses amb l’entorn que conviden a reflexionar sobre la relació entre els humans i la natura, i a canviar la nostra mirada sobre el paisatge.
Torre Santa Caterina. Foto: Jordi Preñanosa

CULTURA / Redacció/ Jordi Preñanosa  
17/08/2022 12:27
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
 El projecte compta amb la col·laboració de Meandre, del Parc del Secà, del Consorci del Bages per la Gestió de Residus i de l’Anella Verda, i amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Iniciat l’agost de 2020, el land art “Microscopies” és un itinerari per l’Anella Verda que uneix art, natura i cultura a través de diverses obres efímeres i permanents.

L’objectiu és que, any rere any, s’incrementin les peces artístiques que es poden trobar a l’entorn natural de Manresa.  L’any 2022 “Microscopies” sumarà una instal·lació temàtica sobre Manresa 2022 a l’itinerari per l’Anella Verda al voltant de la Torre Santa Caterina, a l’últim tram del Camí Ignasià, com una eina sostenible per acostar l’art a la societat. 

L’obra permanent d’enguany la signarà l’escultora barcelonina Marta Pruna i se situarà a l’esplanada de la torre de Santa Caterina. Porta per títol Memòria del Mite. Unes escultures en pedra i fusta de tall escarpat, representacions del cos humà, que remeten als nostres orígens més primigenis. La resta d’instal·lacions, sis en total, seran efímeres i les crearan Xevi Bayona; Ainhoa Goenaga; Eudald Alabau; Javier Rubinstein; Eulàlia Llopart i Oriol Teixidor. A més , hi haurà dues accions: un itinerari poètic (amb la poeta Elena Sixto, dissabte 27, 19.30 h) i dansa (amb la ballarina i coreògrada Laura Bataller, diumenge 28, 20 h). El festival se celebrarà del 26 al 28 d’agost, a partir de les 6 de la tarda.

Podeu descarregar el programa complet en aquest enllaç.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: MICROSCOPIES   FESTA MAJOR MANRESA 2022 
També et pot interessar:
CULTURA
La quarta edició del festival de 'land art' Microscopies tindrà lloc entorn de la Séquia
MANRESA
32 persones ateses, totes de caràcter lleu, al Correfoc de dilluns
MÉS NOTICIES
Una Festa Major de Manresa molt concorreguda

MANRESA
El Correfoc clou amb molta pólvora la Festa Major 2022
AGENDA
Últim dia de Festa Major, que fan?
MANRESA
Ballada de la imatgeria del diumenge de Festa Major
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]