Dilluns 27 de juliol de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Les radiacions ultravioleta i les seves aplicacions
Els raigs ultraviolats són radiacions electromagnètiques descoberts per Johann Wilhelm Ritter, un físic alemany, en 1801, quan en exposar-se als colors de l'espectre visible creats quan la llum solar passa a través d'un prisma de vidre, va trobar raigs invisibles més enllà de l'espectre violeta (d'aquí el seu nom "ultra-violeta").
Les radiacions ultravioleta i les seves aplicacions.

ACTUALITAT / Eva Remolina / AMIC   
28/08/2022 10:35
El Govern dissenya un dispositiu i impulsa un programa d'actuacions amb motiu de l'eclipsi solar
Destacada actuació manresana en el Campionat d'Espanya Absolut Malaga
El Kids&Us Manresa fitxa Colby Jones
Oriol Marsinyach, màxim anotador del Campionat del Mon de Rugbi Sub-20
Són moltes les aplicacions dels raigs ultraviolats a les indústries: - Són molt útils en medicina, ja que aquests raigs ajuden a sintetitzar la Vitamina D, per la qual cosa a partir d'aquí es van crear les cabines de bronzejat per a aprofitar tots els beneficis dels raigs del sol.

En l'esterilització dels aliments compleixen també una funció primordial. I és que els ultraviolats eliminen els microorganismes, per la qual cosa en la indústria alimentària, alguns productes com les verdures, la llet, els peixos, els formatges, etc. passen sovint per raigs UVA durant el seu procés d'elaboració.

En l'agricultura també es fan servir pel fet que ajuda en els cultius: accelera la germinació de les llavors, ajuda en el creixement i enfortiment de les plantes, alhora que les fa més resistents davant malalties i plagues. A més, els estudis han confirmat que els raigs ultraviolats enforteixen els ossos i els músculs i milloren l'estat d'ànim.

Com tot, però, cal anar amt molta cura per tal d'evitar els seus efectes nocius, tals com cremades  a la pell o a la vista. Davant qualsevol dubte, o abans de sotmetre'ns a aquesta mena de radiacions (com poden ser els centres de bronzejat) és sempre aconsellable acudir al dermatòleg perquè ens aconselli sobre el bon ús d'aquests aparells, així com el nombre de sessions màximes a rebre i el descans mínim entre aquestes.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RADIACIONS ULTRAVIOLETA 
També et pot interessar:

El Govern dissenya un dispositiu i impulsa un programa d'actuacions amb motiu de l'eclipsi solar
Catalunya recupera el potencial productiu de la poma, mentre que la calor redueix la collita de pera
L’Aula d’Arts Escèniques del teatre Kursaal obre inscripcions del curs 2026-27
Desactivat l'Alerta del Pla INUNCAT un cop finalitzat l'episodi de pluges
Tirada de pistola i fusell avantcàrrega al Club Tir Precisió Manresa
Destacada actuació manresana en el Campionat d'Espanya Absolut Malaga
S'obren les inscripcions del taller de cant coral "Cançons de tots els temps" pel curs 2026-2027
Salut finança 21 projectes d'atenció primària per impulsar la salut comunitària a tot Catalunya


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]