Dilluns 11 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Santpedor tanca una lluïda Fira de Sant Miquel, amb molta participació
Santpedor ha tancat amb èxit la 32a Fira de Sant Miquel, omplint els carrers del barri antic de passejants i com a cirereta del pastís d’una setmana plena d’activitats culturals, lúdiques i espais gastronòmics amb molta participació.
Santpedor tanca una lluïda Fira de Sant Miquel, amb molta participació i una forta aposta per la cultura. Foto: Jordi Preñanosa

SANTPEDOR / Redacció/Sergi Vàzquez   
26/09/2022 22:05
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Destinen 100.000 euros a impulsar la contractació indefinida de persones en atur amb formació
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
Un centenar de parades han omplert  els carrers de Santpedor, que han rebut  milers de visitants que han acudit a aquesta cita anual. Sis formacions musicals repartides en diferents punts del poble han mostrat la seva música, participants del concurs de músics al carrer de la Fira de Sant Miquel. 

Les propostes culturals han tingut molt bona rebuda, en especial el concert d’Electrobacasis, que dissabte a la nit va fer vibrar un Cal Llovet ple i amb totes les entrades exhaurides. El teatre ‘La dona del tercer segona’, amb la coneguda actriu Àrea Márquez ha tancat els actes culturals aquest diumenge, amb una reflexió sobre la salut mental i l’estigma. Durant tota la setmana hi ha hagut propostes culturals, com l’exposició VI_suals al Convent de Sant Francesc amb la col·laboració del SAC.

El regidor de Cultura, Agustí Comas, valora molt positivament la Fira de Sant Miquel d’enguany i explica que “s’ha recuperat amb escreix després de la pandèmia”. Comas assegura que “l’alta participació en totes les activitats demostra que la Fira està consolidada i  que és una fita amb molt seguiment d’abast territorial”.

Un any més les entitats han tingut un paper rellevant durant tota la Fira de Sant Miquel i la cultura popular santpedorenca també hi ha estat molt present. Els Geganters de Santpedor han celebrat la 38a Trobada gegantera amb colles convidades i molta participació durant tot el recorregut i el Grup de Puntaires de Santpedor ha organitzat la tradicional trobada de puntaires del a Fira. El Correfoc a càrrec dels Bous de Foc va comptar també amb la participació de l’Espanta-rucs de Sant Jaume de Domenys, els diables del Ges i els diables de Puig-reig, va recuperar el format d’abans de la pandèmia i va estrenar el correfoc infantil. La Diada Castellera ha estat la traca final amb les colles convidades de Terrassa i Castellar del Vallès i on els Castellers de Santpedor han descarregat un 4 de 7, una fita que no assolien des d’abans de la pandèmia i que la colla s’havia marcat com a repte.

La gastronomia i la música també ha estat present en aquesta edició, amb el ja tradicional espai de food trucks a Cal Llovet i la Taverna de la Fira, organitzada per l’Ateneu Popular Ca La Teia, a la placeta del Born. Durant el dia d’avui l’entitat la Boîte Lennon ha ofert diumenge un espai d’art i degustació al carrer dels Arcs i els restaurants han ofert menú de fira, amb la tradicional cabra estofada adaptada a la cuina actual.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FIRA DE SANT MIQUEL   SANTPEDOR   BAGES 
També et pot interessar:
BAGES
La Ruta del Vi DO Pla de Bages torna a activar el Passaport Wine Bar
SALLENT
Jordi Hereu, ministre d'Indústria i Turisme, visita Sallent
NAVARCLES
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura

BAGES
El Consell Comarcal dona veu als joves del Bages sobre Europa
BAGES
El Consell Comarcal impulsa a Callús una nova Trobada de Dones del Bages
SÚRIA
L'Escola Bressol Municipal Petit Estel obre el període de preinscripcions fins al 22 de maig
El Centre d'Esports Manresa, aixeca la copa a l'estadi del Congost i amb una gran victòria
Apps imprescindibles per organitzar un viatge perfecte
El primer equip del CE Manresa amb la copa
20 anys des que els Chupa Chups van deixar de ser catalans
Alex Terraga 'Terri' torna al Covisa Manresa
El projecte de renovació de la plaça d’Aguilar, premiat al certamen estatal de la Casa de l’Arquitectura
Les Nits de la Duquessa presenta la seva edició 2026 amb dos concerts únics
'Ofici i activisme': Miriam Ponsa porta a la Sala Gran del Casino 25 anys de trajectòria


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]