Dijous 12 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Primer Congrés d'Economies Comunitàries
La trobada aplegarà experiències d'èxit del territori, així com de l'Estat i de països com Veneçuela, l'Uruguai, Argentina o França, per parlar de suport mutu, sobirania alimentària, cures i autoorganització de les treballadores o acció climàtica.
Primer Congrés d'Economies Comunitàries.

CATALUNYA CENTRAL / Redacció/Sergi Vàzquez   
31/10/2022 22:12
El BAXI Manresa acaba el seu camí a l'Eurocup caient davant el Turk Telekom
Validen una eina que millora la resposta de l’atenció primària davant d’un infart
L'Arxiu Municipal rep la donació del fons de la família Benabarre
Sant Fruitós de Bages comptarà amb noves instal·lacions solars fotovoltaiques
Els propers 4 i 5 de novembre se celebra a Manresa el primer Congrés d'Economies Comunitàries, un espai que aplegarà experiències de referència, d'àmbit nacional o internacional, de països com Veneçuela, Uruguai, Argentina o França, que demostren que les respostes col·lectives basades en el suport mutu o l'autogestió són les més resilients i sostenibles pel futur que vindrà.

El programa de la jornada abordarà temes com la necessitat de sobirania alimentària per a la sostenibilitat, la reconfiguració dels espais de suport mutu en el context actual i futur, la culturacomunitària, les cures i l'autoorganització de les treballadores o l'acció climàtica i l'autodefensa contra les energètiques.

Un programa ple de referents

El programa comptarà amb veus com la de l'advocada i lluitadora andalusa Pastori Filigrana, el pensador uruguaià Raúl Zibechi, representants del Movimiento Comunero de Veneçuela, la Xarxa Internacional de Democràcia Comunal, l'Encuentro de Organizaciones de Córdoba (Argentina), la ZAD de Bretanya, l'Escola de Circ de Nou Barris o les cuidadores i treballadores de la llar organitzades a Amb Cura i Sindillar.
A més de les taules rodones i tallers paral·lels, hi haurà dinar a preu popular i una cercavila pels carrers del Barri Antic de Manresa, amb una representació de diverses brass bands de la ciutat navarresa d'Iruñea.

La Comunalitat de Manresa, l'organitzadora

El Congrés, que tindrà lloc a la Sala Els Carlins i a l'Ateneu Popular La Sèquia, està organitzat per la Comunalitat Urbana de Manresa, un projecte que es va posar en marxa durant el primer trimestre de 2022 per 4 cooperatives de la ciutat, L'Arada Creativitat Social, Sudergintza, Senders Vius i La Clara Comunicació, i per l'Associació l'Era, amb el finançament de la Direcció General d'Economia Social i Solidària del departament d'Empresa i Treball de la Generalitat.

La Comunalitat de Manresa és un espai que treballa per enfortir la xarxa socio-econòmica de proximitat que ja trobem a la ciutat, però també, impulsar noves iniciatives des de l'economia comunitària i la intercooperació entre el teixit veïnal, comercial i d'altres projectes col·lectius, com per exemple, les xarxes veïnals o de suport mutu, casals o ateneus populars, associacions de comerciants, grups de consum agroecològic, grups de criança, etc. En total s'han posat en marxa 22 comunalitats diferents a Catalunya.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ATENEU COOPERATIU   CATALUNYA CENTRAL 
També et pot interessar:
CATALUNYA CENTRAL
Validen una eina que millora la resposta de l’atenció primària davant d’un infart
CATALUNYA CENTRAL
Pimec preveu un 2026 de creixement econòmic moderat a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
L'Equip d'Atenció Primària Artés de l'ICS celebra el seu 25è aniversari

CATALUNYA CENTRAL
La Generalitat preveu destinar 142,8 milions d'euros a la Catalunya Central
CATALUNYA CENTRAL
Un estudi liderat per l'ICS Catalunya Central demostra la viabilitat de la telepediatria
CATALUNYA CENTRAL
L'ICS Catalunya Central posa en valor el rol infermer en una jornada formativa
Pepe Rivero actua al Kursaal amb la Girona Jazz Project Big Band i Aina López Pla
Les obres del carrer Guimerà avancen cap a la futura illa de vianants
El BAXI Manresa acaba el seu camí a l'Eurocup caient davant el Turk Telekom
Castellbell i el Vilar s’adhereix al manifest de 80 municipis per les urbanitzacions amb dèficits
L’Ajuntament solsoní convida la ciutadania a repensar l’entorn de la plaça del Camp
Manresa i el Bages commemoren el Dia Internacional per a la Visibilitat Trans
Validen una eina que millora la resposta de l’atenció primària davant d’un infart
L'Arxiu Municipal rep la donació del fons de la família Benabarre



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]