Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El projecte CulturaMENT de Manresa acosta la cultura i les arts a 200 persones
El programa, impulsat per segon any per l’Ajuntament de Manresa, ha anat destinat a persones grans amb inicis de deteriorament cognitiu i afectacions lleus de salut mental. S’han organitzat més d’una vintena de tallers, com ara d’experimentació musical i d’arts plàstiques.
El projecte CulturaMENT de Manresa acosta la cultura i les arts a 200 persones. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
03/11/2022 13:53
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
L’Ajuntament de Manresa ha finalitzat els tallers de la segona edició del projecte CulturaMENT, un projecte que té l’objectiu de contribuir a millorar la salut mental de les persones grans amb inicis de deteriorament cognitiu i afectacions lleus de salut mental. En total, durant aquest octubre, els tallers han acostat la cultura i les arts a unes 200 persones usuàries de residències i serveis de salut mental de Manresa, una xifra que multiplica per quatre la participació de l’any passat. Totes les activitats del programa han tingut molt bona acollida de les persones participants.

El projecte CulturaMENT, que té el suport de la Diputació de Barcelona, està liderat per la regidoria de Cultura i es treballa de forma transversal amb les regidories de Ciutat Saludable, Inclusió Social i Persones Grans. En aquesta segona edició, s'han organitzat més d’una vintena de sessions de quatre tipus de tallers gratuïts diferents: d'experimentació musical, d’arts plàstiques, de collage de tapís, i, per últim, tallers per fer aflorar els records escolars i laborals, vinculades amb visites a les exposicions Escola i República de l'Associació Memoria.Cat i al Museu de l'Aigua i el Tèxtil (MAT).

Es tracta de tallers culturals senzills però amb un alt component de reforç de l’autoestima i  relacional. Hi han participat unes 200 persones de deu residències i serveis de salut mental de Manresa (Font dels Capellans, Valldaura, Mutuam, Sagrada Família, Sant Josep, Montblanc, Sant Andreu, Club Social Mosaic, Centre d'Atenció i Seguiment a les Drogodependències d’Althaia, i Servei Atenció Domiciliària de l'Ajuntament de Manresa). D’aquestes 200 persones, la gran majoria (160) han estat persones usuàries, i la resta han estat familiars i professionals.

Les activitats s'han desenvolupat al Casal de les Escodines, al Centre Cívic Selves i Carner i al Museu de l’Aigua i el Tèxtil.  L’alumnat del segon cicle del Grau Superior d'Integració Social de l'INS Guillem Catà  ha dinamitzat cinc propostes creatives per interactuar amb les persones grans, després d’haver visitat prèviament les residències per conèixer els interessos de les persones grans que assistien als tallers.

CulturaMENT ha inclòs propostes culturals obertes al conjunt de la ciutadania, com la projecció de la pel.lícula “A propósito de Schidt”, divendres passat, amb gairebé un centenar d’assistents.

Més de cent persones han assistit avui a les Jornades “Binomi Salut-Cultura”

En el marc de la programació de CulturaMENT, l’Auditori Plana de l’Om ha acollit  les Jornades “Binomi Salut-Cultura, una recepta per la cohesió social”, una matinal que s’ha adreçat a artistes, professionals dels camps de la gestió cultural, sanitari i sociosanitari, i futurs dinamitzadors, educadors, terapeutes ocupacionals d’equipaments residencials. Hi han participat més de cent persones.

La jornada ha acollit diverses ponències sobre experiències i bones pràctiques en cultura, salut i inclusió social del territori. La presentació ha anat a càrrec de la regidora de Cultura i Festes, Anna Crespo Obiols, mentre que la regidora d’Infància, Joventut i Persones Grans, Rosa Maria Ortega ha dut a terme la clausura.

Les exposicions “Tapís Comunitari” i “Ments plàstiques” tancaran el programa

El programa CulturaMENT es tancarà aquest mes de novembre amb la inauguració de dues exposicions vinculades al projecte, “Tapis Comunitari” i “Ments plàstiques”, a la Biblioteca del Casino i al Centre Cívic Selves i Carner. Tenen l’objectiu de visibilitzar la capacitat artística dels col·lectiu de gent gran que ha participat als tallers, desestigmatitzar la malaltia i veure aquestes persones, no com a persones grans o malaltes, sinó com a artistes o creadores.

D’una banda, l'exposició “Tapís Comunitari” s’inaugura el dimarts 8 de novembre a les 11 h a la Biblioteca del Casino. Recull una mostra dels tapissos resultants dels vuit tallers de tapís al Casal de les Escodines i dinamitzats per  l'artista tèxtil Carmen Morosanu. Inclou també un conjunt de fotografies del procés creatiu. Es podrà visitar fins al 30 de novembre.

D’altra banda, l’exposició “Ments Plàstiques” s’inaugurarà el dimarts 15 de novembre a les 10.30h al Centre Cívic Selves i Carner. L’exposició recull els treballs que han realitzat els alumnes del segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d'Integració Social de l’INS Guillem Catà, amb cinc de les residències i serveis participants. Es podrà visitar fins al 30 de novembre.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CULTURAMENT   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
MANRESA
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
NATACIÓ
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu

ACTUALITAT
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
MANRESA
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
ACTUALITAT
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]