Divendres 01 de maig de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El sector del Cava es reuneix amb el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural
El sector coincideix en p­­osar en valor l'impacte econòmic, social i mediambiental del sector del Cava respecte els altres escumosos catalans.
El sector del Cava es reuneix amb el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

ACTUALITAT / Redacció/Sergi Vàzquez   
12/11/2022 14:00
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
Aquesta setmana ha tingut lloc a la seu del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a Barcelona una trobada entre els principals actors del sector del Cava i representants del Departament. A la trobada, per part del sector, hi han participat l'Associació dels cellers elaboradors de cava (AECAVA), l'Associació de Viticultors del Penedès, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), Unió de Pagesos de Catalunya i Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC). Per part del Departament, hi han assistit el secretari d'Alimentació, Carmel Mòdol, el director general d'Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia, Joan Gòdia, i la directora de l'INCAVI, Alba Balcells.
  
Tant els representants del sector com els de l'Administració han coincidit en p­­osar en valor l'impacte econòmic, social i mediambiental del sector del Cava respecte als altres escumosos catalans. El cava representa el 60% de la vinya catalana, amb més de 5.000 viticultors i el 75% del valor econòmic del vi català, generant més de 12.000 llocs de treball (directes i indirectes) als 180 cellers elaboradors de cava que hi ha Catalunya.
 
Ambdues parts han convergit en la importància de les iniciatives de la DO Cava en relació amb el nou pla estratègic. En especial, amb la segmentació del cava per categories ("Guarda" i "Guarda Superior"), la zonificació del cava català amb la nova zona "Comtats de Barcelona" amb les corresponents 5 subzones, així com amb la creació de la figura d'elaborador integral, on tothom pot sentir-s'hi benvingut.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: SECTOR DEL CAVA   UNIO DE PAGESOS 
També et pot interessar:
ACTUALITAT
Unió de Pagesos dona el tret de sortida a la campanya d'eleccions al camp
ACTUALITAT
Exposició fotogràfica que recorre més de 50 anys d'acció sindical al Bages
MEDI AMBIENT
Unió de Pagesos col·lapsa l'Eix Transversal amb tractors

ECONOMIA
Unió de Pagesos denuncia a Madrid la renacionalització de la PAC
ACTUALITAT
Denuncien l'assenyalament contra la pagesia
ECONOMIA
Unió de Pagesos aconsegueix mesures per afavorir el relleu generacional al camp
CASAS obre una nova botiga al carrer Guimerà de Manresa
Més de 600 persones participen en la 9a Fira de l’Ocupació que atrau 28 empreses del territori
Celebració de la lliga del Centre d'Esports
Soler, rumb a l'europeu de Birmingham en Marató
El 4t Campionat de Catalunya de Marxa Nòrdica 'Vila de Súria' acaba amb victòria surienca
El BAXI Manresa rep una visita d'alta volada: el Valencia Basket
L’Ajuntament impulsa noves actuacions de millora de la via pública al barri La Rosaleda
Afectacions de trànsit per treballs de pavimentació al polígon de la Plana del Pont Nou


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]