Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Consell Comarcal del Bages aprova un pressupost de 17 milions d’euros per a l’any vinent
El pressupost augmenta un 2,11% respecte a aquest 2022 i ha estat aprovat en el marc del ple de novembre celebrat a Monistrol de Montserrat amb els vots favorables de l’equip de Govern (ERC i JuntsxCat) i l’abstenció de la Candidatura de Progrés, la CUP, En Comú Guanyem i Ciutadans.
El Consell Comarcal del Bages aprova un pressupost de 17 milions d’euros per a l’any vinent. Foto: CCB

BAGES / Redacció/Sergi Vàzquez   
04/12/2022 15:27
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
El Consell Comarcal del Bages ha aprovat el pressupost de 2023 que arriba als 17.054.794 euros, una xifra que suposa un 2,11% més respecte a aquest any. Els números han estat aprovats en el marc del ple de novembre celebrat a Monistrol de Montserrat amb els vots favorables de l’equip de Govern (ERC i JuntsxCat) i l’abstenció de la Candidatura de Progrés, la CUP, En Comú Guanyem i Ciutadans.

Aquest pressupost permetrà continuar desenvolupant les competències d’aquesta administració comarcal i millora la seva implementació amb la consolidació dels equips de serveis socials al territori, tant bàsics com especialitzats, amb la incorporació de figures que permetran afrontar noves línies de treball, fruit del finançament que aporta el nou contracte-programa signat amb el Departament de Drets Socials i el Departament d’Igualtat i Feminismes, vigent per als pròxims quatre anys. El pressupost també reforça les polítiques mediambientals, així com els programes vinculats al reforç del teixit industrial i l’ocupació a la comarca.

El president del Consell Comarcal del Bages, Eloi Hernàndez Mosella, destaca que “aquest acord ens permet reforçar les polítiques en matèria de serveis socials, dona i el col·lectiu LGTBI amb una atenció més àmplia al territori en un context de dificultat social i econòmica”. En aquest sentit, Serveis Socials Bàsics comptarà amb una partida de 2.944.260 euros, l’Equip d’Atenció a la Infància i Adolescència (EAIA) tindrà un pressupost de 679.000 euros, mentre que les polítiques d’Inclusió social, Gent gran, Transport adaptat, Dona i LGTBI disposaran de recursos per valor de prop d’un milió d’euros. El pressupost també reforça les accions en matèria d’eficiència energètica a disposició dels ajuntaments, a través de l’Agència Comarcal de l’Energia, el Servei Comarcal de Protecció Civil i els programes de dinamització econòmica, a través de l’Àrea de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural, a l’espera de definir el model de concertació amb el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.

Pel que fa a l’àrea que compta amb un finançament més important, es mantenen al capdavant les polítiques en matèria d’Educació i Cultura, en què destaquen les beques per al menjador i el transport escolar. L’àrea d’Educació i Cultura disposa d’un pressupost global de 6.380.000 euros.

Capítol d’inversions

Pel que fa al capítol d’inversions, continuaran les obres de remodelació de la seu del Consell Comarcal del Bages amb l’execució de la fase 2, que inclou millores a la primera i segona planta, renovar espais i els equips informàtics, actuar a la coberta i fer més eficients els sistemes de climatització. La segona fase d’obres té un pressupost de 934.000 euros. Les altres inversions destacades seran les de millora de les instal·lacions dels sistemes d’abastament d’aigua en alta Bages Cardener i Bages Llobregat, d’entre les que hi ha la construcció del nou dipòsit comarcal de La Paloma II, que suposarà una millora en la garantia d’abastament i la pressió de la xarxa municipal d’Artés. L’import d’aquestes inversions en els sistemes d’abastament és de 1.433.085 euros.

Detall dels números

Els números aprovats detallen que la liquidació de l’any 2021 deixa un romanent positiu de 2,5 milions d’euros i el pagament a proveïdors durant aquest tercer trimestre d’any se situa en una mitjana inferior als deu dies. El pressupost ha estat presentat pel conseller d’Administració i Transparència, Jordi Palma i Sánchez, que ha reclamat al conjunt d’administracions “la importància que s’afronti de manera urgent la millora del finançament dels consells comarcals”.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CONSELL COMARCAL DEL BAGES  
També et pot interessar:
BAGES
Cicle de Teatre Fòrum sobre edatisme
BAGES
El Consell Comarcal instal·la 12 sistemes de plaques fotovoltaiques als equips d’abastament d’aigua
BAGES
El Consell Comarcal del Bages ha assessorat en l’àmbit laboral a més de 300 joves de la comarca

BAGES
El Consell Comarcal del Bages obre el termini per sol·licitar el transport escolar i el menjador
BAGES
El Consell Comarcal del Bages commemora el 17M
BAGES
El Consell Comarcal organitza la Nit del Bages, que reconeixerà el porter del Barça Joan Garcia
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]