Diumenge 20 de setembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Calendari de l'hort al desembre
El mes de desembre és un mes molt actiu, per Nadal.
Calendari de l'hort al desembre.

MEDI AMBIENT / Floresyplantas.net / AMIC - Tot Sant Cugat  
10/12/2022 16:50
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
Els alcaldes de Sant Fruitós i de Sant Vicenç preocupats per la inseguretat a Manresa
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Els casals infantils del CAE i la Xarranca tanquen l'estiu
En canvi, és un mes tranquil per a les labors de jardineria, si bé sempre hi ha alguns treballs que podem realitzar. Avui parlem de l'hort. És el temps de sembrar algunes espècies directament en el camp, especialment els alls, tenint en compte la seva verticalitat i mantenint una profunditat equivalent al doble de la grandària de la dent sembrada. Si la zona no és molt freda, també podem sembrar faves.

Trasplantarem al marc definitiu les plàntules d'enciams d'hivern, les bledes, cols, escaroles, etc. i durant aquest mes fins i tot podem sembrar-les en planters si disposem de calaixeres amb llit calent o un petit hivernacle amb calefacció.Si hi ha risc important de gelades, protegirem els cultius amb malles antigelades.

Podem aportar com adobat compost sobre la terra, aquest també protegirà els cultius amb el seu efecte mulching. Si tenim raïm embossat pensant en Nadal, el veremarem i conservarem a casa penjant-lo pel peduncle. Una vegada tallats del sarment, aprofitarem per a netejar-los, eliminant aquells grans que poguessin estar danyats i afectar la resta. Les mandarines estan al punt i moltes de les varietats de taronja comencen a tenir un grau de sucre adequat per a la seva recol·lecció. És un bon mes per a la plantació de fruiteres a arrel nua. Regar bé després de la plantació i setmanes següents.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CALENDARI DE L'HORT 
També et pot interessar:

El Raïm: temps de verema
El Passeig Pere III va acollir la Fira d'Artistes i Artesans
Manresa celebra l'acte central de la Setmana Europea de la Mobilitat
Dincat valora positivament la reforma de les lleis de Dependència i Discapacitat
Obres de connexió de fibra òptica a l'entorn de l'Uniplant Garden i la Muralla del Carme
El Bages registra la millor valoració turística online des del 2020, amb un 9,06 sobre 10
La Catalunya Central se suma al Dia Mundial de la Seguretat dels Pacients
Dues places per projectes de dinamització comercial i de suport


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]