Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Homenatge les residències i serveis de salut mental que han participat al projecte CulturaMENT
L’acte de lliurament d’obsequis ha tingut lloc a la Biblioteca del Casino amb l’assistència de la regidoria de Cultura, Anna Crespo Obiols. El programa CulturaMENT, impulsat per segon any per l’Ajuntament de Manresa, ha anat destinat a persones grans amb inicis de deteriorament cognitiu i afectacions lleus de salut mental.
Homenatge les residències i serveis de salut mental que han participat al projecte CulturaMENT. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
14/12/2022 15:09
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
L’Ajuntament de Manresa ha fet  un acte d’homenatge a les residències de gent gran,  serveis de salut mental i per a la cura de les persones grans i a usuaris/es individuals que han participat en la segona edició del projecte CulturaMENT (setembre a novembre 2022), un projecte que té l’objectiu de contribuir a millorar la salut mental de les persones grans amb inicis de deteriorament cognitiu i afectacions lleus de salut mental.

L’acte de lliurament d’obsequis ha anat a càrrec de la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, Anna Crespo Obiols, amb l’assistència de persones representants de residències de gent gran, serveis de salut mental i per a la cura de les persones grans i a usuaris/es individuals. Les residències i serveis que hi han assistit han estat: Font dels Capellans, Valldaura, Mutuam, Sagrada Família, Sant Josep, Montblanc, Sant Andreu, Club Social Mosaic, Centre d'Atenció i Seguiment a les Drogodependències d’Althaia, i Servei Atenció Domiciliària de l'Ajuntament de Manresa.

El projecte CulturaMENT, que té el suport de la Diputació de Barcelona, està liderat per la regidoria de Cultura i es treballa de forma transversal amb les regidories de Ciutat Saludable, Inclusió Social i Persones Grans. En aquesta segona edició, s'han organitzat més d’una vintena de sessions de quatre tipus de tallers gratuïts diferents: d'experimentació musical, d’arts plàstiques, de collage de tapís, i, per últim, tallers per fer aflorar els records escolars i laborals, vinculades amb visites a les exposicions Escola i República de l'Associació Memoria.Cat i al Museu de l'Aigua i el Tèxtil (MAT).

Es tracta de tallers culturals senzills però amb un alt component de reforç de l’autoestima i  relacional. Hi han participat unes 200 persones de deu residències i serveis de salut mental de Manresa, una xifra que multiplica per quatre la participació de l’any passat. D’aquestes 200 persones, la gran majoria (160) han estat persones usuàries, i la resta han estat familiars i professionals.

Les activitats s'han desenvolupat al Casal de les Escodines, al Centre Cívic Selves i Carner i al Museu de l’Aigua i el Tèxtil.  L’alumnat del segon cicle del Grau Superior d'Integració Social de l'INS Guillem Catà  ha dinamitzat cinc propostes creatives per interactuar amb les persones grans, després d’haver visitat prèviament les residències per conèixer els interessos de les persones grans que assistien als tallers.

El programa CulturaMENT es va tancar el novembre passat amb dues exposicions per visibilitzar la capacitat artística del col·lectiu de gent gran que ha participat en els tallers:

-“Tapis Comunitari” a la Biblioteca del Casino recollia una mostra dels tapissos resultants dels vuit tallers de tapís al Casal de les Escodines i dinamitzats per  l'artista tèxtil Carmen Morosanu. Incloïa també un conjunt de fotografies del procés creatiu. Precisament, en aquest acte d’homenatge s’ha lliurat el tapís resultant a cadascuna de les vuit residències i serveis participants per tal que el puguin exposar als seus espais habituals, així com una imatge ampliada dels usuaris/es realitzant-lo. - “Ments plàstiques” al Centre Cívic Selves i Carner recollia els treballs que van fer els alumnes del segon curs del Cicle Formatiu de Grau Superior d'Integració Social de l’INS Guillem Catà, amb cinc de les residències i serveis participants.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CULTURAMENT   MANRESA 
També et pot interessar:
MANRESA
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
MANRESA
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
NATACIÓ
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu

ACTUALITAT
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
MANRESA
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
ACTUALITAT
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
L’Ajuntament inverteix 400.000 euros en climatitzar la pista del pavelló d’esports
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]