Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Manresa obre el concurs per redactar el projecte que ha de completar la rehabilitació de la Torre Lluvià
La previsió és que el projecte estigui redactat el proper estiu. Els treballs se centraran en els acabats interiors i les instal·lacions, després que el 2015 es completés la primera fase de la rehabilitació. Les obres comptaran amb 815.000 euros provinents dels fons Next Generation, atorgats a la ciutat en el programa de rehabilitació d’edificis públics.
Manresa obre el concurs per redactar el projecte que ha de completar la rehabilitació de la Torre Lluvià. Foto: AJM

MANRESA / Redacció/Sergi Vàzquez   
13/01/2023 15:09
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
L’Ajuntament de Manresa ha aprovat en Junta de Govern les bases per al concurs destinat a elegir l'equip d'arquitectes que haurà de redactar el projecte de la segona fase de rehabilitació de la Torre Lluvià, amb la previsió és que estigui re dactat a l’estiu. Les obres comptaran amb el finançament de 815.000 euros dels fons Next Generation. El concurs públic per a la redacció del projecte ja ha estat publicat al Perfil del Contractant i el termini de presentació d’ofertes clou el 26 de gener.

L’actuació aprovada proposa completar la rehabilitació de la Torre Lluvià que es va dur a terme entre els anys 2012 i 2015, seguint els mateixos criteris de balanç entre la conservació del patrimoni i el millor comportament energètic possible de l'edifici. La redacció del projecte tindrà per objectiu definir els acabats interiors i les instal·lacions, pendents de ser executats, per ubicar-hi espais administratius i de serveis. En aquests moments, s’està treballant la possibilitat de destinar-hi projectes d’àmbit mediambiental. L’actuació abarca una superfície de sostre construït d’uns 900 metres quadrats.

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana va aprovar la sol·licitud de l’Ajuntament de Manresa per incloure la Torre Lluvià al programa de rehabilitació d’edificis públics finançats per la Unió Europea. La inversió dels fons Next Generation serà de 815.772,23 euros. L’altra obra de Manresa que serà finançada pel mateix programa és la rehabilitació de l’Anònima, on els fons Next Generation hi destinen 2.853.565 euros.

Una casa modernista en plena Anella Verda

La Torre Lluvià o Vil·la Emilia, propietat de l’Ajuntament de Manresa, està declarada Bé Cultural d’Interès Local. Construïda l’any 1896, és una casa d’estiueig modernista amb elements historicistes que es troba situada en plena Anella Verda de Manresa, tot formant part de l'itinerari de la Riera de Rajadell. El seu disseny va ser encarregat també a Ignasi Oms i Ponsa. L'edifici principal és una casa senyorial de caràcter residencial-rural, envoltada de camps de conreus i bosquets.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: TORRE LLUVIA   MANRESA 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
FUTBOL
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
WATERPOLO
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa

LA FOTO DEL DIA
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
ACTUALITAT
Supercoop Manresa estrena ‘Basicoop’
MANRESA
La innovació en salut i social al Bages serà l'eix de la jornada de reflexió del col·lectiu 3Ct
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]