Entre les diverses actuacions que es contemplen a la comarca, està prevista la implantació d'un tercer carril entre el tram de Sant Vicenç de Castellet i Castellgalí. La licitació de les obres es farà el primer trimestre de 2023 per valor de 2,2 milions d'euros. També es contempla la millora del tram d'Olesa de Montserrat a Collbató amb licitació de les obres el segon trimestre d'aquest any per valor de 6,3 milions d'euros. Concretament, s'inclou un nou projecte de variant de Castellgalí i una ampliació de la C-55, a 2+1, entre Castellgalí i Manresa. En total es destinaran 30 milions d'euros per diverses actuacions amb "el compromís de desencallar el projecte", tal com exposa el diputat al Parlament, Ferran Estruch, que a més recorda que "la millora en la mobilitat i les telecomunicacions al Bages ocupen, des del primer dia, una posició central entre les nostres demandes".
El president del Consell Comarcal del Bages, Eloi Hernàndez, detalla que "el traçat actual resta competitivitat a la comarca, ja que ens trobem davant d'una carretera que té passos urbans que esdevenen un coll d'ampolla". Hernàndez explica que "la variant de Castellgalí millorarà la mobilitat de la comarca considerablement" i que amb aquesta actuació "donem resposta a les demandes fetes durant dècades i alhora evitem construir sobre un dels punts més emblemàtics i sensible com és l'aiguabarreig del riu Cardener Llobregat". Tot això s'afegeix al fet que, des del passat 1 de gener, la gratuïtat de la ronda de Manresa a la C-16 és més accessible per a tothom.
"Ara, s'ha eliminat el condicionant de dispositius digitals del teletac. Només inscrivint la matrícula de manera gratuïta a un portal web, tothom podrà utilitzar la ronda de Manresa amb l'autopista", la qual cosa "ajudarà que els descomptes siguin accessibles a tothom i s'incrementi la utilització de la C-16 descongestionant i evitar aquests trams urbans complicats de la C-55", detalla Hernàndez. A partir de l’1 de març, també, el Departament ha anunciat que entraran en vigor els nous descomptes que arribaran fins al 80%. No obstant això, Hernàndez recorda que des d’ERC Bages se seguirà demanant “l’alliberament del peatge a través d’un nou sistema de gestió de vies d’alta capacitat i l’estudi jurídic d’una concessió dubtosa”. Des de totes les administracions, ERC continua "treballant i reclamant accions per millorar la mobilitat al Bages a la C-16", assegura. En les pròximes setmanes, el detall de les mesures previstes s'explicarà a alcaldesses i alcaldes de la comarca en el marc d’una visita del conseller de Territori, Juli Fernàndez.