Dijous 30 de novembre de 2023
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

La rehabilitació integra de l’estació de RENFE de Sant Vicenç contempla una inversióde 7,5 milions d’euros
Les obres, que tindran una durada de 20 mesos, començaran l’any vinent i també inclouran la construcció d’un pas ciutat que reforçarà la seguretat i millorarà la mobilitat.
La rehabilitació integral de l’estació de RENFE de Sant Vicenç de Castellet contempla una inversió global de 7,5 milions d’euros.

ST. VICENÇ / Redacció/Sergi Vàzquez   
03/02/2023 13:21
AMPANS i el Servei d'Ocupació de Catalunya impulsen l’orientació i la inserció laboral de 91 persones
Un alumne del Lacetània participa al hackató de Manresa
L'esbart santfruitosenc Som Riu d'Or, Grup de l'Any al premi Adifolk
La recerca i la innovació de la Catalunya Central continuen en augment
El projecte de rehabilitació integral de l’estació de RENFE de Sant Vicenç de Castellet contempla una inversió global de 7,5 milions d’euros. Així s’ha fet públic en el marc de la presentació d’una actuació que està previst que sigui una realitat a mitjans de l’any 2025. El projecte contempla la rehabilitació integral de l’edifici i de les andanes i la construcció d’un pas ciutat que reforçarà la seguretat de les persones usuàries i millorarà la mobilitat i els recorreguts a peu a Sant Vicenç de Castellet.

L’alcaldessa de Sant Vicenç de Castellet, Adriana Delgado, ha explicat que “avui és un dia important per al nostre municipi perquè posem les bases per fer realitat una inversió prioritària per posar al dia una estació que necessitava una reforma integral, que endreçarà tot l’entorn i que millorarà els nostres recorreguts a peu i l’encaix amb la resta del poble, i la connexió amb l’altra línia de tren”. Per la seva part, el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), Xavier Flores, ha destacat que “el Pla de Rodalies va més enllà de les grans inversions i també suposa fer realitat actuacions a petita escala que milloren el servei de manera notable i, en aquest sentit, amb la nova estació de Sant Vicenç de Castellet farem un salt endavant”.

Ara mateix el projecte està redactat i el proper pas serà la signatura d’un conveni entre l’Ajuntament i l’Estat per tal que el consistori oficialitzi la cessió dels terrenys que acolliran el pas ciutat i assumeixi el manteniment posterior. La previsió és licitar les obres aquest 2023 i adequar l’espai per a les obres, i poder tenir acabat el projecte a mitjans de 2025.

Actuació global

Les obres també suposaran una millora del paviment de les andanes, que quedaran a nivell dels trens, i es renovarà tota la il·luminació, que serà de tecnologia LED. El nou pas ciutat tindrà unes escales i un ascensor a l’accés nord, mentre que pel sud les persones usuàries accediran a través d’unes escales i una llarga rampa. En paral·lel, l’accés a l’estació quedarà centralitzat a través del vestíbul principal de l’edifici amb les mesures d’accessibilitat i de control pertinents. Finalment, també s’arranjarà l’espai que actualment funciona com a aparcament dissuassori. En el marc de la presentació, també ha intervingut el subdirector de Passos a Nivell i Instal·lacions de Protecció i Seguretat de la Direcció General de Conservació i Manteniment d’ADIF, Roberto Muela, que ha explicat els detalls de l’obra.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: ESTACIÓ RENFE   SANT VICENÇ   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L'esbart santfruitosenc Som Riu d'Or, Grup de l'Any al premi Adifolk
ST. JOAN
Sant Joan encén l’arbre de Nadal i les llums aquest divendres
BAGES
Castellbell i el Vilar finalitza les obres que corregiran les inundacions que es produeixen a la piscina

ACTUALITAT
Àltima amplia i reforma íntegrament el Tanatori de Cardona dotant-lo de més espai i comoditat
ST. FRUITÓS
L'Ajuntament restaurarà la zona de la Tolega afectada per l'incendi, amb un ajut de la Diputació
ST. FRUITÓS
Sant Fruitós de Bages portarà la llum de Nadal a tot el poble, des del campanar de La Sagrera
Les boires apareixen de nou a Manresa
L'Ajuntament restaurarà la zona de la Tolega afectada per l'incendi, amb un ajut de la Diputació
L’Ajuntament de Solsona treu dues obres a concurs
Comencen els treballs de reforma dels sanitaris de l'escola Monsenyor Gibert
La campanya comercial de Calaf "El Gran Laureanu" celebra 5 anys amb molts premis!
Karol Green i el cor Sol Kwaya presentaran diumenge al Kursaal l’espectacle ‘Soultic Voices’
Manresa Teatre Musical portarà aquest cap de setmana el musical ‘Hi havia una vegada, al bosc’
Afectacions de trànsit a l'entorn del Congost per l'11è Ciclocròs Ciutat de Manresa, aquest diumenge


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]