Dijous 19 de març de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Bosquet serà l’escenari, un any més, de la festa més emblemàtica, la Festa de l’Arròs
El diumenge 19 de febrer la Festa de l'Arròs de Sant Fruitós de Bages tornarà un any més a omplir el Bosquet i la plaça Alfred Figueras amb el seu format tradicional i sense cap tipus de restricció.
El Bosquet serà l’escenari, un any més, de la festa més emblemàtica, la Festa de l’Arròs.

ST. FRUITÓS / Redacció/Sergi Vàzquez   
10/02/2023 12:23
La Fira de l’Estudiant reunirà una àmplia oferta d’orientació acadèmica, formativa i ocupacional
S'obren les inscripcions a les proves d'accés als cicles formatius de l'Escola d'Art de Manresa
Premi Emergent d'Arquitectura i Bioconstrucció
L’Ajuntament reactiva la recollida de mostres d’ADN caní
El tret de sortida a la Festa el donarà com és habitual, la botifarrada popular, a les 9 del matí, a càrrec de l’Associació Asmodaics i Goliaters. A partir de les 10 del matí i fins al migdia, la plaça Alfred Figueras i l’avinguda Jaume I acolliran la fira d’artesans i comerciants i la mostra de les entitats i el comerç del municipi, així com la 28ena mostra de puntaires a partir de les 11 del matí.

A les 12 del migdia se celebraran les diferents propostes de cultura popular. Per una banda, la plantada de gegants en la 24a Trobada Gegantera amb la participació de les colles de Navarcles, Els k+ sonen de Balsareny, Artés, Santa Coloma de Queralt, Poble Nou de Manresa, Montblanc, sant Joan de Vilatorrada, Bellpuig i la colla amfitriona del municipi. A la mateixa hora la cobla Lluïsos oferirà una audició i ballada de sardanes i l’esbart Som Riu d’Or una mostra de balls tradicionals. A continuació, a partir de 2/4 d’1 del migdia començarà la cercavila de gegants.

A la una del migdia les autoritats i convidats seran rebudes a la plaça de la Vila per a continuació dirigir-se al Bosquet acompanyats de les colles geganteres, la Pubilla i l’Hereu i l’acompanyament musical de la Cobla Lluïsos. A continuació es beneirà i repartirà l’arròs i s’homenatjarà a les parelles de la Festa d’enguany.

Al llarg de tot el matí, el Club Hípic Sant Fruitós realitzarà passejades amb ponis i cavalls al Parc de Can Figueras i el banc de sang i teixits ubicarà una unitat mòbil a la plaça Alfred Figueras. Les persones que facin una donació se’ls obsequiarà amb un tiquet per a l’arròs.

Les parelles de la Festa de l’arròs
En l’edició 2023, el Toni Fàbregas Fàbrega i la Fina Galobart Comellas se¬ran la parella homenatjada de la festa. Van servir l’arròs com a parella, per primera vegada, l’any 1972.

Concurs d’arrossos
Com ja és tradicional durant el matí es realitzarà el concurs d’arrossos on les 25 colles participants eleboraran el seu plat estrella amb l’arròs com a base. El jurat qualificador emetrà veredicte i repartirà els premis a partir de ¾ de 3 de la tarda. El jurat atorgarà un premi a la millor proposta i dos accèssits al plat més original i al més ben presentat. Les inscripcions per a participar-hi ja estan exhaurides.

Concurs de pintura ràpida
La 48a edició del concurs de pintura ràpida començarà a les 8 del matí amb l’obertura de les inscripcions per a participar-hi, al Nexe- Espai de Cultura. Els i les participants podran entregar les seves làmines entre la 1 i les 2 del migdia. A les 6 de la tarda, un jurat qualificador emetrà el seu veredicte i les obres quedaran exposades al Nexe- Espai de Cultura fins al 13 de març.

Concurs de fotografia #FestaArrosSFB2023
Del 18 al 22 de febrer es pot participar en el concurs de fotografia per Instagram de la Festa de l’Arròs 2023.

Les fotografies més populars que tinguin l’etiqueta #FestaArrosSFB2023 i on es mencioni a @ajuntamentsantfruitos es regalaran:
- 5 paquets de dues entrades per la programació del Teatre Casal Cultural.
- 5 llibres de la Història de la Festa de l’Arròs.
Totes les publicacions que també etiquetin @arrosmontsia, participaran en el sorteig d'un lot de productes Montsià.

Tiquets de l’arròs

Els tiquets de l’arròs es repartiran mitjançant les entitats i associacions locals (fins un màxim de 20 per entitat) i també per internet (AQUÍ), seguint el mateix sistema que es va iniciar en l’anterior edició. No es repartiran tiquets el diumenge al Bosquet.

Totes les llars del municipi rebran el programa de mà de la festa a les seves cases on hi trobaran escrit un codi que els servirà per a poder sol·licitar els tiquets. Cada persona podrà descarregar un màxim de 4 tiquets. Estaran disponibles a partir del dimecres 15 de febrer a les 18:00 hores. En el moment de realitzar la comanda es podrà escollir entre arròs tradicional o arròs vegà. Cada tiquet inclou un plat d’arròs, forquilla, tovalló, pa i taronja.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: FESTA DE L'ARROS   SANT FRUITOS   BAGES 
També et pot interessar:
ST. FRUITÓS
L’Ajuntament reactiva la recollida de mostres d’ADN caní
ST. FRUITÓS
La Biblioteca acull la presentació del llibre “Pioneres: les arrels femenines de l’art manresà”
ST. FRUITÓS
Entra en funcionament la nova àrea d’emergència de residus de Pineda de Bages

ST. FRUITÓS
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages i Comercial Univen formalitzen la compravenda d’una parcel·la
ST. FRUITÓS
Les Caramelles animaran els carrers de Sant Fruitós de Bages el diumenge i el dilluns de Pasqua
BAGES
Trobada de la gent de la pedra seca a la DO Pla de Bages
Exposició dels 100 anys de la Penya Ciclista Bonavista
L’Observatori de Castelltallat programa la Nit de Júpiter
La Fira de l’Estudiant reunirà una àmplia oferta d’orientació acadèmica, formativa i ocupacional
L’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages i Comercial Univen formalitzen la compravenda d’una parcel·la
Entra en funcionament la nova àrea d’emergència de residus de Pineda de Bages
La Biblioteca acull la presentació del llibre “Pioneres: les arrels femenines de l’art manresà”
L’Hospital Sant Joan de Déu de Manresa, per setena vegada entre els cent millors d’Espanya
La Cursa de la Dona de Manresa compleix 10 anys promovent la igualtat de gènere a través de l'esport



 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]