Diumenge 08 de novembre de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Manresa RC es queda a les portes de la semifinal
El Manresa RC es va quedar aquest dissabte a les portes de les semifinals de Primera Divisió. Va ser un partit contra vent i marea.
El Manresa RC es queda a les portes de la semifinal.

ESPORTS / Redacció/Sergi Vàzquez   
13/03/2023 21:56
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments
L'Ajuntament de Calaf manté sense increments els impostos i les taxes
El fort vent, en sentit literal, i la marea com a metàfora de les limitacions arrossegades tota la temporada (iterades convocatòries en inferioritat per poques fitxes, lesions i alguna sanció). Aquesta vegada, s'arribava a Castelldefels amb 16 jugadors -Un canvi per no arribar tan ofegats als minuts finals. Però ni això no va sortir perquè el canvi no va poder ser per refrescar, sinó per suplir la fractura de nas de Joel Martín només començat el partit que el va dur a l'hospital. A la segona part, el CRUC va poder fer fins a 5 canvis.

Tanmateix, el Manresa RC ja està acostumat a les adversitats. I amb tot, el partit dels bagencs va ser molt meritori. La potència de la primera i segona línia rival era contrarestada amb empenta i velocitat de la davantera i els tres quarts manresà. En l'estira-i-arronsa, el marcador va trigar més de vint minuts a moure's És cert que el CRUC sempre va anar per davant, però no és menys cert que el Manresa RC mai no li va perdre la cara al partit.

Un exemple d'això és que ja semblava que anàvem al descans amb 10-0 en contra quan Jordi Simó anotava una treballada i embarrellada marca (d'aquelles que l'àrbitre no sap si xiular fins que han sortit del tumult 7 o 8 defenses). La posterior transformació de Valentín Eugene (que es va desdoblar per assumir les funcions del sancionat Mathis Randé en els llançaments a pals) va situar el 12-7 que encara deixava el partit obert. I així d'obert va continuar gairebé fins al final.

En la represa, Eugene va anotar un cop de càstig de més de 45 metres (min. 48) tot i que la resposta local va ser amb dos trys consecutius, el darrer, amb transformació afegida, per posar el 24-10 en el lluminós (sí, marcador electrònic) del camp del Pitort. A 10 minuts del final el CRUC tornava a sentir l'alè visitant al coll gràcies a una marca de Yvon Bessaï amb transformació d'Eugene (24-17, min.71).

El CRUC es va tornar conservador i en comptes de buscar els assaigs es va conformar en garantir la victòria amb dos cops de càstig en els minuts 75 i 78 (30-17). L'últim minut de joc es van convertir en gairebé quatre en què l'àrbitre no va poder xiular el final. Els manresans, en comptes de clavar el genoll van lluitar en una llarga jugada d'atac per donar-ho tot en l'últim minut de joc oficial de la temporada. I la fe va tenir premi amb un darrer assaig d'Evan Delbourg que va tancar el partit (30-22). I amb la derrota, la temporada del Manresa Rugbi Club a Primera Divisió 2022-23.

ALINEACIÓ: Marc Casas, Guillermo Sánchez, Alexis Debotte, Cristian Torras, Joel Martin, Cristian Torras, Òscar Maeso, Xavier Sánchez, Yvon Bessaï, Jordi Simó, Valentín Eugene, Lluís Jou, Marc Fernández, Rubèn Cubo i Tom Ducatillon. També: Karim Chetouan. ÀRBITRE: José Bogas González, que no va ensenyar cap targeta en un partit molt net dels dos equips.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: RUGBY   ESPORTS 
També et pot interessar:
BÀSQUET
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
FUTBOL
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
WATERPOLO
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa

ATLETISME
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
FUTBOL
El Covisa Manresa visita aquest dissabte Santa Coloma de Gramenet
BÀSQUET
El Kids&Us Manresa rep l'Obradoiro al Nou Congost
Espai Quico Mestres, tres mirades sobre la ciutat
38a edició de la Cursa de l'Alba amb sortida i arribada a Collbató
Una remuntada final de fe i orgull dona al CN Manresa la victòria a Saragossa
Empat amb regust amarg del Covisa Manresa al Pavelló Nou
El Kids&Us Manresa aconsegueix la primera a l'ACB en un partit d'infart
El Kapla al Museu amplia les activitats educatives i recupera la construcció cooperativa de la Mandala
Els Canals d’Urgell, protagonistes del «Calendari dels Pagesos» del 2027
Detenen un home per 16 robatoris amb força en establiments


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]