Dijous 25 de juny de 2026
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

El Ple de Calaf aprova per unanimitat sol·licitar la creació de la comarca de l'Alta Segarra
A la sessió plenària de març també es va aprovar la creació d'una comissió d'estudi per l'establiment del futur servei de residència.
El Ple de Calaf aprova per unanimitat sol·licitar la creació de la comarca de l'Alta Segarra.

ANOIA / Redacció/Sergi Vàzquez   
29/03/2023 15:36
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'
El CN Reus ha acollit el Campionat de Catalunya Aleví d’Estiu
El Centre de Formació Pràctica celebra 25 anys com a referent de la formació industrial
 Dilluns 27 de març va celebrar-se la sessió ordinària del Ple municipal. El primer punt de l'ordre del dia, va ser la proposta de sol·licitud de la creació de la comarca de l'Alta Segarra al Departament de Presidència de la Generalitat. Segons va explicar l'alcalde Jordi Badia, l'esquema que es seguirà per a la futura constitució d'aquesta comarca serà el mateix que s'ha seguit amb el Lluçanès. Ara mateix, amb la Generalitat, només hi ha un acord verbal, i per això, el primer tràmit consisteix en què tots els municipis de l'Alta Segarra – Calaf, Calonge de Segarra, Castellfollit de Riubregós, els Prats de Rei, Pujalt, Sant Martí Sesgueioles, Sant Pere Sallavinera i Veciana - presentin formalment la demanda a la Generalitat perquè hi hagi un acord per escrit. De cara al calendari, durant els pròxims quatre anys, s'haurà de continuar treballant com a Mancomunitat, però es podran rebre ja fons com a administració supramunicipal per tenir un mínim aparell administratiu per poder funcionar. A partir de les eleccions del 2027, sí que ja es podria escollir el nou consell comarcal de l'Alta Segarra. Els dos grups de l'oposició hi van votar a favor i van manifestar que és un tema que tots veuen clar i que ha estat llargament reivindicat pels diferents governs del municipi.

Un dels altres punts destacats de l'ordre del dia, va ser la creació d'una comissió d'estudi per l'establiment del futur servei de residència. En aquest cas, el portaveu de Junts per Catalunya, Joan Caballol, es va abstenir i va titllar de "presa de pèl" la forma de procedir amb el projecte de la residència. Segons Caballol, semblava que el projecte de residència estava molt avançat i que la construcció era immediata i ara, no entenen que s'hagi d'estudiar la viabilitat del projecte abans de començar les obres perquè ho endarrerirà tot. Per part del GiC, Josep Casulleras, hi va votar a favor, ja que consideren que es convenient avançar el que sigui necessari per tenir el servei de residència al municipi. Tot i això, els dona la sensació que s'estan repetint alguns passos ja fets anteriorment pel seu govern, va puntualitzar. L'alcalde Jordi Badia va respondre que el projecte de residència no és cap presa de pèl, sinó que va seguint els passos segons els va marcant el calendari de tràmits i subvencions. També va voler aclarir que el finançament està clar i garantit, però que requereix anar-ho treballant paral·lelament. A més, com que la residència no serà 100% pública, caldrà buscar part de finançament privat i tot això, s'ha d'estudiar. Finalment, Badia va voler matisar que "aquest tema sobrepassa els partits" i que està clar que tots els grups estan a favor d'una residència i, per tant, és un projecte que hi hagi qui hi hagi no voldrà deixar perdre. En aquest sentit, com més s'avanci, més feina feta es trobarà l'equip de govern que vingui, ja que serà un procediment molt llarg, va subratllar l'alcalde.

D'altra banda, i per unanimitat, també es va aprovar: la bonificació del 95% de l'ICIO a la Direcció General de Prevenció d'Incendis i Salvaments, per les obres menors que realitzaran a l'antic parc de bombers, que actualment tenen cedit per a la seva activitat; i l'aprovació de la compatibilitat de l'arquitecte tècnic. Finalment, en aquest Ple també es va aprovar definitivament, amb l'abstenció dels grups de l'oposició, el Reglament del Consell de la Gent Gran. En aquest cas, hi va haver dues al·legacions; una es va desestimar i l'altra es va acceptar, incorporant una representant del Centre d'Atenció Primària de Calaf al Consell.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: CALAF 
També et pot interessar:
ANOIA
Grepp Teatre porta al Casino de Calaf la comèdia satírica Aquí no paga ni Déu!
ANOIA
La Companyia Mimus porta la fantasia i el talent jove a l'escenari del Casino de Calaf
ANOIA
Calaf inaugura la nova Residència i Plataforma de Serveis per a la Gent Gran

ANOIA
La Companyia Mimus presenta els espectacles Entre clavegueres i Poti Poti al Casino de Calaf
ANOIA
La tercera edició del Mercat de Dansa de Calaf omplirà la vila d’espectacles del 29 al 31 de maig
ANOIA
El misteri arriba aquest cap de setmana al Casino de Calaf amb “Vuit dones”
Súria celebra la Nit de Sant Joan amb la foguera, la Flama del Canigó i actuacions
La lluna il·lumina les nits
Campanya "FOC és FOC" per reforçar la prevenció dels incendis forestals i l'autoprotecció
L'Escola Municipal de Música acomiada el curs amb la celebració del Concert d'Estiu
Segellen la compravenda del convent de Sant Carles Borromeu
Conservació curativa del retaule del Sant Esperit de la Seu de Manresa
Tot a punt per a la 'Manresa Orgullosa', la festa de cloenda del Dia de l'Orgull LGTBI+
El Cruyff Court Pep Guardiola de La Salle s'estrena amb el torneig de futbol adaptat 'Capacitats en Joc'


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]