Dilluns 26 de febrer de 2024
PORTADA MANRESA BAGES CATALUNYA CENTRAL ESPORTS CULTURA TENDÈNCIES
ST. JOAN ST. VICENÇ ST. FRUITÓS SANTPEDOR SALLENT NAVÀS SÚRIA NAVARCLES CARDONA MOIÀ
 
ÉS NOTÍCIA:

Bacardit: “ No pararé fins que es faci el desdoblament íntegre de la C-55 entre Abrera i Manresa”
El candidat canviarà el perllongament de FGC per un gran aparcament, al servei dels usuaris de ferrocarrils.
Bacardit: “ No pararé fins que es faci el desdoblament íntegre de la C-55 entre Abrera i Manresa”.

POLÍTICA / Redacció/Sergi Vàzquez   
25/05/2023 14:47
La Fira de l'Aixada tanca una nova edició amb un gran ple als carrers
Derrota del Centre d'Esports Manresa 3-1 al camp de la SD Formentera
L’inici de curs escolar serà el 9 de setembre
La UVic-UCC publica la memòria 2022-2023
L’alcaldable de Junts per Manresa, Ramon Bacardit assegura que no pararà fins que es faci el desdoblament íntegre de la C55 entre Abrera i Manresa. “El Bages, el Berguedà i el Solsonès tenen unes connexions viàries i ferroviàries amb la Regió Metropolitana de Barcelona absolutament inacceptables i em comprometo a treballar per la seva millora”. “El meu compromís amb Manresa va més enllà dels interessos de cap partit”, i així ho he fet saber des del primer moment als màxims dirigents de Junts. “Són coneixedors de la meva determinació per aconseguir aquesta autovia”. “Primer per Manresa; aquesta infraestructura és imprescindible perquè la nostra ciutat i tot el territori de la Catalunya Central pugui desenvolupar-se econòmicament”. Continua dient que “no podem seguir estant desconnectats del pol econòmic del Baix Llobregat; no ens equivoquem: l’enllaç de la B40 no complirà aquest objectiu”.

A la vegada, Bacardit ha mostrat “estar perplex pel posicionament de ‘vol gallinaci’, és a dir de curta volada, que han adoptat ERC i PSC en relació al desdoblament de la C55”, tot afegint que “darrere l’expressió ‘consens del territori’, s’amaga la voluntat de no desdoblar la carretera”. Així s’entén que, en comptes de posar calendari a l’execució dels projectes constructius de desdoblament entre Manresa i Castellbell i el Vilar aprovats el 2013 i 2015 i, després d’anys d’inacció, l’actual Govern de la Generalitat -a petició de l’alcalde Aloy i amb el suport del PSC- s’ha optat per llençar-los a les escombraries. En canvi, s’inicia la redacció de nous projectes que no són de desdoblament, ni de millora de traçat, sinó que simplement serveixen per demorar uns quants anys més l’execució de l’autovia que necessitem.

Bacardit assegura, però, que “és just el contrari. El ‘consens de territori’ veritable és el que hi ha entre la majoria dels ciutadans de Manresa a favor del desdoblament. I ho veurem a les urnes...”. “Ho he repetit i ho tornaré a repetir: no pararé, treballaré incansablement perquè tinguem una autovia de 2+2 carrils entre Manresa i Abrera, sense pal·liatius” puntualitza Bacardit, i recorda que “per les carreteres també hi circula 2 transport públic” en referència als que no volen carreteres per no incentivar l’ús del vehicle privat. L’autopista C16, lliure de peatge “Dels 5 peatges que queden al país, els ciutadans de Bages en patim 4, un al nord i tres al sud. Això és inadmissible”. Bacardit emplaça el Govern de la Generalitat a implantar el sistema que consideri per tal que tots els ciutadans de Catalunya tinguem el mateix tracte a l’hora de pagar les vies d’alta capacitat, i que mentre no es faci efectiu, els ciutadans d’aquestes 3 comarques (Bages, Berguedà i Solsonès) tinguin bonificat al 100% l’autopista de Terrassa-Manresa. Millora de les connexions ferroviàries.

En relació a les connexions ferroviàries, el candidat de Junts es compromet a seguir reivindicant que l’Estat compleixi amb les inversions a Rodalies per tal de poder tenir connexions a Barcelona en un temps inferior a 1h, tot i que adverteix que “encara que demà l’Estat es posés a invertir, passarien uns quants anys fins que en veiem els resultats. Seguirem exigint, però ens cal ser realistes”, ha explicat. Pel que fa als Ferrocarrils de la Generalitat, Bacardit es mostra contundent amb la decisió de perllongar 200m la línia de FGC dins de la ciutat: “Els diners de la Generalitat són també diners de tots, i és inversemblant com es prenen decisions com aquesta, la qual no comporta cap millora en el servei ni suposarà un increment de validacions ni d’usuaris”. També s’exclama com una decisió tan important com la d’allargar la línia per Plaça Espanya, s’hagi pres sense haver complert allò que ja preveu el POUM de Manresa, que és la redacció d’un Pla Especial d’Infraestructures ferroviàries que precisament tenia la finalitat d’estudiar amb deteniment opcions ferroviàries abans de prendre cap decisió. “Atesa la complexitat en la redacció del POUM l’any 2014, i per evitar prendre decisions que hipotequessin el futur de la ciutat, es va considerar imprescindible realitzar aquest estudi. Ara, amb la decisió unilateral de l’alcalde Aloy de perllongar per Plaça Espanya, queden descartades altres opcions que podrien resultar més interessants a llarg termini”. “El primer que faré si soc alcalde és anar a veure FGC per demanar que aturin la inversió de perllongament (no la de cobriment de vies) i es destinin aquests milions en la realització d’una aparcament de gran format, al servei dels usuaris de ferrocarrils”, diu Bacardit.



 
Escriu la teva opinió
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):

Arxivat a: JUNTS MANRESA   MUNICIPALS 23 
També et pot interessar:
POLÍTICA
Junts per Manresa lamenta que s’exclogui la R4 del primer paquet de línies
POLÍTICA
JuntsxCatalunya a Manresa participarà activament als actes reivindicatius
POLÍTICA
Esquerra Republicana guanya les eleccions a Manresa amb 7 regidors, i entren Impulsem, Front i Vox

POLÍTICA
La jornada electoral a Manresa omple els col·legis
POLÍTICA
Els candidats també voten a les Municipals en els seus col·legis
MANRESA
52.263 manresans i manresanes són cridats a les urnes per a les eleccions municipals
Detall de l'església del Carme de Manresa
Griselda Serret, subcampiona d'Espanya sub20 de marxa en ruta
Les restriccions a la circulació per aquest 2024 entren en vigor
Els grups BSM de Mataró i MAWA de Cornellà de Llobregat guanyadors de AMIC-Directes
La UVic-UCC publica la memòria 2022-2023
PIMEC Catalunya Central estima un creixement positiu de l’economia de les comarques centrals
El CineXic torna aquest març a Sant Fruitós de Bages amb la projecció "Supercuc"
L'AMIC celebrarà la seva 27a assemblea a Sant Fruitós de Bages


 
redaccio@manresadiari.cat | Qui som| Avís Legal | Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa | Tel.: 93 872 53 53
Manresadiari.cat és un producte de:

Altres mitjans del grup:
   
 
[Web creada per Duma Interactiva ]